یک بار رینکو سینگ که از او خواسته شد زمین را بشوید، داستانی سورئال در مورد کریکت نوشت.

شما مجبور نیستید به کسی بگویید که در حال تمیز کردن زمین در مرکز تمرین هستید. فقط صبح بیا، تمیز کن و برو. هیچکس نخواهد دانست.” اما من این ایده را دوست نداشتم.» یک بار رینکو سینگ در مورد رنج خود گفت. اینها سخنان پدرش به رینکو جوان قبل از شروع بازی در سطح زیر 16 سال برای اوتار پرادش بود. خانواده هفت نفره که شامل پنج پسر می‌شد، درآمد ناچیز پدر خانچند از تحویل درب به درب سیلندرهای گاز مایع را برای بقای مالی ناکافی دانستند و بیشتر آنها مجبور بودند برای گذران زندگی خود کارهای عجیب و غریب انجام دهند. زندگی راینک و خانواده اش واقعاً دشوار بود.

با این حال، پشتکار او را به پایان رسانده است و اکنون او پس از ضربه قدرت هیجان انگیزش در IPL در یکشنبه شب به یک نام آشنا تبدیل شده است.

من آنقدر تحصیل نکرده ام که بتوانم به دانشگاهیان علاقه مند شوم. فقط کریکت می‌توانست مرا به جلو ببرد و این فقط یک گزینه نبود، بلکه تنها گزینه بود.

روز یکشنبه، این جوان 25 ساله تنومند اهل آلیگر نه تنها برای پنج ضربه متوالی هم تیمی خود یاش دیال را کوبید تا یک برد باورنکردنی در IPL رقم بزند، بلکه هر توپی که در ورزشگاه نارندرا مودی بر فراز طناب ها پرواز می کرد، خودش یک بیانیه بود.

در چند سال گذشته خانواده او توانسته اند با پول IPL با فقر خداحافظی کنند، اما او از این پس از افتخار IPL برای آیندگان برخوردار خواهد بود.

ایان بیشاپ روی آنتن بود که رینکو دست کندتر دیال را به پشت پرتاب کرد.

“رینکو سینگ، نام را به خاطر بسپار” صدای بیشاپ چیزی بود که دوست داشتید در حلقه بشنوید.

رینکو پس از شوت برنده مسابقه گفت: “پدرم خیلی جنگید، من از خانواده کشاورز هستم. هر توپی که زدم به افرادی تقدیم شد که برای من فداکاری های زیادی کردند.”

در طول فصل 2021 داخل سالن، او در دومین درایو بازی برای UP از زانو آسیب دید و تحت عمل جراحی قرار گرفت. پدرش آنقدر افسرده بود که روزها غذا خوردن را متوقف کرد و به او گفت که مصدومیت بخشی از زندگی بازیکنان است.

اون پسر علیگره

علیگر مرکز فرهنگی هند در نظر گرفته می شود و دانشگاه مسلمان مشهور علیگر هنوز در بین موسسات نخبگان دانشگاهی کشور مفتخر است.

نزدیک به یک قرن و نیم (148 سال) خانه روشنفکران، شاعران، مصلحان اجتماعی، ورزشکاران (سرگرد ضیان چاند و لالا آمارنات) بوده است.

بزرگترین ارتباط این شهر با ورزش این است که زادگاه کاپیتان سابق هاکی هند، ظفر اقبال است.

اما الیگارش همچنین به رینکوها تعلق دارد که پدرش اغلب هر پنج پسرش را وقتی که سعی می کردند کریکت را بر تحصیل اولویت دهند، کتک می زد.

“برای انجام مسابقات مناسب بین کلنی ها یا باشگاه ها، باید برای خرید یک توپ چرمی پول جمع می کردی و پدرم هرگز به من پول نمی داد. یک روز برای بازی به کانپور رفتم و مادرم 1000 روپیه از یک خواربار فروشی محلی قرض گرفت تا آن را فراهم کند. پول جیبی،” رینکو به یاد می آورد.

«پاپا سه هوم پاانچو بهیون کو باهوت معار پادی های (پدر همه پنج برادر را کتک زدند). پدرم تاجر بود و سیلندرهای گاز مایع را تحویل می‌داد و اگر نمی‌توانست کار را انجام دهد، ما برادران باید پر می‌کردیم و پدر تا تحویل ما با چوب می‌نشست.»

بلند کردن سیلندر LPG سنگین به قدرت زیادی نیاز دارد. رینکو و یکی از برادرانش اغلب سیلندر سنگین را با دوچرخه خود حمل می کردند و سپس از کوچه پس کوچه های علیگر به مناطق مسکونی و هتل ها برای تحویل می رفتند.

«هوم پاانچو بهیون نه پاپا کو کام من باهوت مداد کاری هاین. (هر پنج برادر در کار به پدر کمک کردند)». پس بالاخره کی پدرش از کتک زدن او به دلیل بی توجهی به درس و بازی کریکت دست کشید؟

DPS Aligarh مسابقاتی به نام مسابقات جهانی مدارس برگزار کرد و من به عنوان “مرد مسابقات” شناخته شدم. اولین بار بود که بابا بیرون آمد و به من نگاه کرد. یک موتورسیکلت را جلویش به من نشان دادند. Usdin ke baad unhone kabhie nahi mara (او هرگز بعد از آن روز دستش را بلند نکرد)» رینکو برای اولین بار در این تعامل در حال خنده دیده شد.

در حال عبور از رتبه ها

او سهم خود را رد کرد زیرا در طول آزمایشات U-16 UPCA دو بار نادیده گرفته شد، اگرچه خودش اعتراف کرد که در آن زمان برای آن سطح آماده نبود.

اما در سال 2012، او آماده بود و در اولین بازی خود برای Vijay Merchant Trophy امتیاز 154 را به ثمر رساند، و اینینگ مانند آن در تورنمنت BCCI به او این اطمینان را داد که اگر سخت کار کند می تواند کریکت نخبه بازی کند.

او چندین سال در تیم UP U-19 حضور داشت و در سال اول خود (2014) مستقیماً به تیم یک روزه UP معرفی شد و هرگز به عقب نگاه نکرد.

هنگامی که بازی کریکت رقابتی را شروع می کنید، سرمایه گذاری های خاصی وجود دارد و کیت یکی از اصلی ترین آنهاست.

«حداقل پنج یا شش نفر واقعاً در سفرم به من کمک کردند. مربی دوران کودکی من مسعود امینی، محمد زیشان که یک کیت کامل شامل چوب کریکت به من داد، آرجون سینگ فاکیرا، نیل سینگ و سواپنیل جین افرادی هستند که همیشه از آنها سپاسگزار بوده‌ام.

در سه سال گذشته، رینکو خانواده خود را به یک آپارتمان جدید در شهر نقل مکان کرد و این اولین کاری بود که با پول IPL انجام داد. او تمام بدهی های خانواده اش را پرداخت کرد.

“Jo kisari thi saari duur ho gayi, (همه مشکلات حل شد)”، خوشحالی قابل لمس بود.

رینکو سینگ استعداد و توانایی دارد، اما پس از یکشنبه می توان گفت که او قلب دارد که در سخت ترین شرایط صاحب صحنه بزرگ شود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله