کریستیانو رونالدو شایعات خروج از عربستان را رد کرد و قول داد یک فصل دیگر در این تیم بماند

فصل اول کریستیانو رونالدو در عربستان سعودی با اشک به پایان رسید، اما با دستمزد صدها میلیونی و توجه بی سابقه به فوتبال عربستان، او ممکن است آخرین ستاره ای نباشد که پادشاهی نفت خیز را به ارمغان می آورد. آتش بازی و سرخوشی که در جشن افتتاحیه رونالدو در ژانویه رخ داد، کاملاً در تضاد با پیروزی 3-0 النصر در پایان فصل مقابل الفتح اواخر روز چهارشنبه بود. النصر علیرغم امضای برنده پنج توپ طلا با قراردادی دو و نیم ساله به ارزش 400 میلیون یورو (428 میلیون دلار)، اما بدون هیچ جایزه ای در لیگ حرفه ای عربستان به مقام دوم رسید. آنها برای تسلیت به لیگ قهرمانان آسیا راه یافتند.

رونالدو در مصاحبه ای که از شبکه های اجتماعی لیگ حرفه ای عربستان پخش شد، گفت: «انتظار داشتم امسال چیزی را ببرم، اما نشد.

اما سال آینده من واقعاً مثبت و مطمئن هستم که همه چیز تغییر خواهد کرد و ما در مسیر بهتری خواهیم بود.”

رونالدو در 16 بازی 14 گل به ثمر رساند و 1701 دقیقه را در زمین سپری کرد. مکبل الزبنی، سردبیر روزنامه الریاضیه گفت، اما این یک “فصل ناامید کننده” برای النصر، تیم مورد علاقه برخی از اعضای بلندپایه سلطنتی عربستان بوده است.

او گفت: «آنها حداقل به یک قهرمانی نیاز داشتند.

با این حال، ناامیدی هواداران را کنار بگذاریم، این بازیکن 38 ساله همچنان یک کودتای بازاریابی برای فوتبال عربستان و کل کشور است زیرا تلاش می کند خود را به آهنربایی برای گردشگری و سرمایه گذاری خارجی تبدیل کند.

به گفته یک منبع نزدیک به مذاکرات، صادرکننده بزرگ نفت همچنین قرار است یک معامله “کلاس” برای لیونل مسی، شریک سابق رونالدو در لالیگا، نماد آرژانتین در جام جهانی، امضا کند.

– “اینجا ادامه میدم” –

گزارش‌ها به لطف ثروت صندوق سرمایه‌گذاری عمومی، صندوق سرمایه‌گذاری مستقل LIV Golf و خرید باشگاه لیگ برتر نیوکاسل یونایتد و همچنین امضای قرارداد با رونالدو، تعدادی از نام‌های بزرگ دیگر را به لیگ حرفه‌ای عربستان مرتبط می‌کنند.

عربستان سعودی همچنین در حال بررسی پیشنهاد میزبانی جام جهانی، به تبعیت از همسایه خود قطر است و پیش از این به دنبال پیوستن به نیروهای مصر و یونان برای ارائه یک گزینه سه قاره ای است.

هزینه های هنگفت عربستان سعودی برای ورزش اغلب به عنوان “شستشوی ورزشی” مورد انتقاد قرار می گیرد – تلاشی برای منحرف کردن توجه از حقوق بشر.

رژیم سلطنتی محافظه‌کار سال گذشته 81 نفر را در یک روز اعدام کرد، همجنس‌بازی را ممنوع کرد و با کشته شدن جمال خاشقجی روزنامه‌نگار در کنسولگری عربستان در استانبول در سال 2018، محکومیت بین‌المللی را برانگیخت.

رونالدو از زمان ورود به ریاض به همراه دوست دختر مدلش جورجینا رودریگز – اینفلوئنسر بسیار جذاب با 49.5 میلیون فالوور اینستاگرام – و پنج فرزند، در ملاء عام کمی صحبت کرده است.

اما در یک مصاحبه رسمی که روز پنجشنبه منتشر شد، او متعهد شد سال آینده در عربستان بماند و از لیگ عربستان سعودی حمایت کرد تا در نهایت به یکی از پنج تیم برتر جهان تبدیل شود.

ما تیم های بسیار خوبی داریم، بازیکنان عرب بسیار خوبی. اما آنها باید زیرساخت ها را کمی بیشتر بهبود بخشند. حتی داوران هم باید سیستم VAR کمی سریع‌تر کار کنند.»

“من فکر می کنم آنها باید چیزهای کوچک دیگری را بهبود بخشند. اما من اینجا خوشحالم، می خواهم اینجا ادامه دهم، اینجا ادامه خواهم داد.”

– “هواداران قهرمانی می خواهند” –

اگرچه خیلی زود مشخص شد که یک بازیکن کهنه کار نمی تواند به تنهایی در بازی ها پیروز شود، اما فوتبال عربستان هرگز از چنین توجهی برخوردار نبوده است.

فالوورهای النصر در توییتر از 800000 به بیش از چهار میلیون نفر رسید، در حالی که فالوورهای اینستاگرام از دو میلیون به 14 میلیون افزایش یافت.

هواداران زن که همین چند سال پیش از حضور در استادیوم های فوتبال منع شده بودند، به امری عادی تبدیل شده اند، در حالی که رونالدو خانواده های زیادی را نیز با فرزندان جذب می کند.

موسی العبدلی، نویسنده سعودی در ستون خود برای الریاضیه نوشت: «فوتبال عربستان به موضوع گفتگو در اکثر خبرگزاری ها و رسانه های بین المللی تبدیل شده است.

احمد عفیفی، تحلیلگر ورزشی مصری، با اشاره به مصدومیت سایر بازیکنان از جمله دیوید اوسپین، دروازه بان کلمبیا، گفت: نمی توان رونالدو را برای فصل بدون جام مقصر دانست.

عفیفی گفت: «او (رونالدو) تعهد زیادی نشان داد و مانند یک ستاره بزرگ نسبت به هم تیمی هایش رفتار نکرد.

با این حال، برخی از هواداران از آنچه از رونالدو دیدند، که در برخی مواقع ناشناس ظاهر می شد، تحت تأثیر قرار نگرفتند.

پس از اینکه النصر دو هفته پیش توسط الخلیج به تساوی کشیده شد، مبارک اشری هوادارش به “عملکرد ضعیف و نامنسجم” رونالدو انتقاد کرد.

یکی دیگر از هواداران، ابراهیم السویلم، با لباس های سفید سنتی عربستان، تصمیم به خرید رونالدو را زیر سوال برد.

او گفت: «رونالدو به تنهایی کافی نیست» و افزود: «آیا ارزش چنین مبلغ هنگفتی را دارد؟ این یک معامله تبلیغاتی است و هواداران در پایان روز قهرمانی می خواهند.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله