آلتمایر با ضربه زدن آندریوا به نوجوان، اوپن فرانسه را برد

دانیل آلتمایر آلمانی روز پنجشنبه با شکست میرا آندریوا 16 ساله در جایگاه سی و دوم، پنجمین مسابقه طولانی تاریخ آزاد فرانسه را برد و نگاهی وسوسه انگیز به آینده این ورزش ارائه کرد. آلتمایر دو امتیاز بازی را ذخیره کرد و سپس روی پنجمین امتیاز مسابقه خود اعصاب خود را حفظ کرد تا یانیک سینر از ایتالیا، 6-7 (0/7)، 7-6 (9/7)، 1-6، 6-7 از ایتالیا را شکست دهد. 7-6 (7/4)، 7-5 پس از پنج ساعت و 26 دقیقه حرکت نفس گیر در زمین سوزان لنگلن. آلتمایر که در رده 79 جهان قرار دارد و در پایان ماراتن اشک ریخت، گفت: من فقط تنیس را دوست دارم.

نمی‌دانم می‌توان آن را یک مسابقه تاریخی نامید یا نه، اما باید به یاد آورد.

طولانی‌ترین مسابقه رولان گاروس، شش ساعت و 33 دقیقه است که فابریس سانتورو برای شکست همکار فرانسوی آرنو کلمونت در سال 2004 طول کشید.

آلتمایر، 24 ساله، بازیکن شماره 16 سال 2020، دو بار در حالی که سینر در ست چهارم برنده شد، افت کرد.

او برای تساوی به تساوی برگشت و در هفتمین گیم تعیین کننده شکست خورد، اما نتوانست آن را برگرداند.

با این حال، او بلافاصله یک فرصت دیگر به خود داد و این بار پس از یک بازی هیجان‌انگیز فینال که در آن سه امتیاز بریک نیز ذخیره کرد، در پنجمین امتیاز مسابقه خود با یک برنده شگفت‌انگیز از خط گذشت.

دیدار با گریگور دیمیتروف بلغاری برای راهیابی به مرحله یک هشتم نهایی در پیش است.

گرسنیک گفت: «این یک ورزش است. “من برمی گردم، اما قورت دادن این سخت است.”

آندریوا تنها هفتمین بازیکن زیر 17 سال شد که در 30 سال گذشته در پاریس به دور سوم راه یافت – با پیوستن به سرنا ویلیامز و مارتینا هینگیس – با پیروزی 6-1 و 6-2 مقابل دایان پری از فرانسه.

– “چه کسی این کار را بهتر انجام می دهد” –
آندریوا که در رده 143 قرار دارد و اولین بازی خود در گرند اسلم را پس از مقدماتی انجام می دهد، در دور بعد به مصاف کوکو گاوف می رود.

هاف 19 ساله که سال گذشته نایب قهرمان ایگی سویونتک شده بود، جولیا گرابهر از اتریش را با نتایج 6-2 و 6-3 شکست داد.

“او بازیکن باتجربه ای است. من مطمئن هستم که یک مسابقه عالی خواهد بود. او تمام تلاشش را خواهد کرد و من هم تمام تلاشم را انجام خواهم داد. باید ببینیم چه کسی بهتر می تواند این کار را انجام دهد.” در سال 2005، سسیل کاراتانچوا 15 ساله به مرحله یک چهارم نهایی رسید.

سویونتک تلاش خود را برای تبدیل شدن به اولین زنی که با موفقیت از عنوان اوپن فرانسه در 16 سال دفاع کرد، با صعود به دور سوم با پیروزی 6-4 و 6-0 مقابل کلر لیو آمریکایی زنده نگه داشت.

سوئونتک شماره یک جهان که روز چهارشنبه 22 ساله شد، روز شنبه برای کسب مقام در هفته دوم به مصاف وانگ شینیو از چین می رود.

ستاره لهستانی اگر نتواند چهارمین عنوان گرند اسلم انفرادی را کسب کند، هفته آینده برای اولین بار در بیش از یک سال گذشته رتبه یک جهان را از دست خواهد داد.

جاستین هنین آخرین زنی بود که در رولان گاروس به عنوان سومین قهرمانی متوالی و چهارمین بار در سال 2007 دست یافت.

یک سال پس از آسیب دیدگی رباط مچ پا در نیمه نهایی مقابل رافائل نادال، الکساندر زورف آلمانی پیروزمندانه به زمین فیلیپ شاتریه بازگشت.

زورف که در آن مسابقه 2022 با ویلچر از زمین خارج شد، با پیروزی قانع کننده 6-4، 6-2، 6-1 مقابل الکس مولکان، درد خود را از بین برد.

النا ریباکینا، قهرمان شماره 4 جهان و ویمبلدون، با پیروزی 6-3، 6-3 مقابل لیندا نوسکووا، نوجوان چک، سی امین برد خود در سال را کسب کرد.

ریباکینا که رتبه چهارم را کسب کرد، سه امتیاز از 10 بریک پوینت را که ارائه کرد را تبدیل کرد و 30 برنده از نوسکووای 18 ساله عبور کرد.

کسپر رود، قهرمان مردان سال گذشته پس از پیروزی در چهار ست مقابل جولیو سپیری، بازیکن مقدماتی ایتالیا، جای خود را در دور سوم کسب کرد.

– سلبریتی ژانگ –

نفر چهارم نروژی به سختی توسط حریف رده 129 خود تحت فشار قرار گرفت، اما او با نتایج 6-3، 6-2، 4-6، 7-5 پیروز شد.

رود در مرحله بعدی با ژانگ ژیژنگ روبرو می شود که با پیروزی 7-6 (7/3)، 6-3، 6-4 مقابل تیاگو آگوستین تیرانته، بازیکن مقدماتی آرژانتینی، اولین مرد چینی شد که از سال 1937 به جمع 32 تیم آخر رسید.

نیمه پایانی قرعه کشی مردان پس از شکست دانیل مدودف شماره دو جهان در دور اول توسط تیاگو سیبوت وایلد از برزیل باز شده است.

شماره 172 جهان، سایبات وایلد، با شکست دادن گیدو پلیو از آرژانتین با نتایج 6-3، 3-6، 6-4، 6-3 از آن پیروزی حمایت کرد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله