در سری بازی های شوت اوت لیگ حرفه ای هاکی FIH، هند با نتیجه 4-2 بریتانیای کبیر را شکست داد.

پس از تساوی 4-4 دو تیم در پایان وقت قانونی در بازی برگشت لیگ برتر FIH در روز شنبه، هند با نتیجه 4-2 در ضربات پنالتی بریتانیای کبیر را شکست داد تا یک امتیاز پاداش کسب کند. کاپیتان هارمن پریت سینگ (دقیقه 7)، ماندیپ سینگ (19)، سوخجیت سینگ (28) و آبیشک (50) برای هند گلزنی کردند. سام وارد (8، 40، 47، 53) ستاره تیم میزبان بود و هر چهار گل را به ثمر رساند. این برد یک امتیاز پاداش را برای هند به ارمغان آورد اما آنها همچنان با 24 امتیاز از 12 بازی در رده دوم جدول پس از بریتانیای کبیر قرار دارند.

بریتانیا با 26 امتیاز از 11 بازی در صدر جدول قرار دارد.

هند قبلاً در اولین بازی خود با نتیجه 4-2 مغلوب بریتانیای کبیر شده بود و سپس بلژیک را 5-1 شکست داد.

هند بعداً به آیندهوون هلند سفر می کند تا در 7 ژوئن در مرحله اروپایی رقابت های لیگ برتر FIH خود با میزبان بازی کند.

بریتانیای کبیر با ضربه ای هجومی شروع کرد و اولین ضربه را در دقیقه سوم توسط فیل روپر وارد دروازه کرد، اما کریشان بهادر پاتاک، دروازه بان هند این ضربه را دفع کرد.

این یک چیدمان درخشان توسط روپرت شیپرلی بود که روپر را در موقعیت تک به تک برای شوت قرار داد، اما پاتاک بازتاب های بسیار خوبی از خود نشان داد.

سه دقیقه بعد، بریتانیای کبیر کرنرهای آزاد یکدیگر را ایمن کرد، اما پاتاک دوباره به نجات هند آمد و هر دو را نجات داد.

Mandeep سپس یک دقیقه بعد صاحب یک کرنر برای هند شد و کاپیتان Harmanpreet با ضربه ای به تیرک دروازه بان بریتانیای کبیر دیوید ایمز را به برتری رساند.

شادی هند کوتاه مدت بود زیرا وارد یک پنالتی را در دقیقه بعد به گل تساوی تبدیل کرد.

بریتانیای کبیر در اوایل کوارتر اول یک کرنر کوتاه دیگر را به دست آورد، اما درگ نیکلاس بندورک خطرناک اعلام شد زیرا هند با تساوی 1-1 هر دو تیم پس از 15 دقیقه اول، جان سالم به در برد.

هر دو تیم در کوارتر دوم با سرعتی پرحاشیه به بازی ادامه دادند اما هند دوباره توسط ماندیپ پیش افتاد که پس از پاس درخشان هاردیک سینگ به خانه رفت.

هر دو تیم در انتها به مصاف هم رفتند اما بریتانیای کبیر تنها سه دقیقه قبل از وقت استراحت در قالب ضربات پنالتی پشت سر هم یک فرصت گلزنی دیگر به دست آورد، اما پاتاک باز هم ناجی هند بود.

دو دقیقه قبل از وقت استراحت، سوکجیت پس از تغذیه توسط هاردیک در حالی که میهمان با دو گل عقب افتادند، با یک تاماهاوک نتیجه را 3-1 به سود هند کرد.

هر دو تیم پس از تعویض دو تیم نتوانستند موقعیت های واضحی ایجاد کنند تا اینکه در دقیقه 40 هند یک کرنر پنالتی دیگر را دریافت کرد و وارد با ضربه ای قدرتمند به گل رسید تا اختلاف را کم کند.

هند در سه دقیقه پایانی کوارتر دوم، به طور دقیق چهار کرنر را دریافت کرد، اما بریتانیا نتوانست از این موقعیت ها استفاده کند.

درست پس از شروع کوارتر آخر، هند یک ضربه ایستگاهی به دست آورد اما این بار تلاش هارمنپریت توسط شیپرلی متوقف شد.

وارد برای بریتانیای کبیر در دقیقه 47 به تساوی رسید.

بریتانیای کبیر در کوارتر پایانی مالکیت توپ را در اختیار داشت، اما این هند بود که در دقیقه 50 با گل میدانی آبیشک در ضدحمله، برتری خود را بازگرداند.

این نمایش وارد در روز شنبه بود که او با یک ضربه ایستگاهی دوباره بریتانیای کبیر را به تساوی کشید، چهارمین بازی او در شب.

هر دو بریتانیا و هند در دقایق پایانی بازی صاحب چندین کرنر پنالتی شدند اما موفق به اجرا نشدند.

مانپریت سینگ، هارمنپریت، لالیت کومار اوپادیای و آبیشک در ضربات پنالتی برای هند گلزنی کردند.

ویل کالنان تنها گل بریتانیای کبیر را از پنج شوت به ثمر رساند، در حالی که زکری والاس، شیپرلی و روپر همگی تک گل را از دست دادند.

موضوعات مطرح شده در این مقاله