اوپن تایلند: لاکشیا سن به نیمه نهایی رسید، کیران جورج تعظیم کرد

عکس فایل لاکشیا سن© AFP

شاتل ستاره هندی لاکشیا سن با شکست دادن جون هائو لئونگ از مالزی با نتیجه 21 بر 19 و 21 بر 11 در مسابقه یک چهارم نهایی انفرادی مردان در روز جمعه در بانکوک به نیمه نهایی رفت تا هند را به مسابقات آزاد تایلند 2023 برساند. لاکشیا قهرمان بازی های مشترک المنافع 2022 فصل سختی را تا کنون پشت سر گذاشته است. لاکشیا که در ورزشگاه سرپوشیده هوامارک بازی می‌کرد، در بازی اول در شرایط سختی قرار داشت و با اختلاف 10 بر 16 از حریف شماره 65 جهان عقب افتاد.

با این حال، هندی با تهاجمی برگشت و بازی اول را 21-19 برد. با حرکتی که در دست داشت، لاکشیا با برتری سه امتیازی به وقت استراحت دوم رفت و آن را به دومین برد خود مقابل جون هاا لئونگ در سطح بزرگسالان در همان بازی‌ها رساند.

لاکشیا در مرحله نیمه نهایی روز شنبه به مصاف برنده مسابقه بین گوان زو لو شماره 13 جهان از چین و کونلاوت ویتیدسارن شماره 5 جهان از تایلند در مسابقات BWF Super 500 خواهد رفت.

پیش از این در مرحله یک شانزدهم نهایی، لاکشیا در ست های متوالی، چهارمین و قهرمان دوره اوپن آل انگلیس، لی شی فنگ از چین را شکست داد.

از سوی دیگر، کیران جورج از هند در دیداری که 41 دقیقه به طول انجامید، مقابل تام جونیور پوپوف از فرانسه با نتیجه 16 بر 21 و 17 بر 21 شکست خورد.

جورج شماره 59 انفرادی مردان بدمینتون نتوانست تام جونیور پوپوف شماره 28 جهان را پس از واگذاری زودهنگام به دست آورد.

شاتل جوان هندی در بازی دوم با برتری سه امتیازی به میدان رفت. با این حال، پس از مساوی شدن بازی در امتیاز 17، توما جونیور پوپوف با کسب چهار امتیاز متوالی به نیمه نهایی صعود کرد.

در دورهای ابتدایی، جورج از شی یو چی، قهرمان سابق اوپن آل انگلستان و ون هونگ یانگ با فرم بهتر برتری یافت. در انفرادی زنان، ساینا نهوال شکست خورد و از مرحله یک هشتم نهایی خارج شد، در حالی که پی وی سیندو در راند اول حذف شد.

موضوعات مطرح شده در این مقاله