نفر چهارم آلنا ریباکینا به دلیل بیماری از مسابقات آزاد فرانسه کنار رفت

آلنا ریباکینا شماره چهار جهان روز شنبه به دلیل بیماری از مسابقات اوپن فرانسه انصراف داد و در حالی که ژانگ ژیژن در تعقیب تاریخ چین بود، قهرمان فعلی ایزا سونتک یک قهرمانی بزرگ و غیرمنتظره را به ارمغان آورد. ریباکینا قرار بود در دور سوم در بازی افتتاحیه در زمین فیلیپ شاتریه با سارا ساریبس تورمو از اسپانیا دیدار کند. «دیروز و پریروز حالم بد بود. قهرمان 23 ساله ویمبلدون گفت: دیشب نخوابیدم. تب و سردرد داشتم و نفس کشیدنم سخت بود. سعی کردم در گرم‌آپ بازی کنم، اما فکر می‌کنم کنار گذاشتن بازی تصمیم درستی است.» ریباکینا بدون شکست حتی یک ست به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت.

قزاقستانی روسی الاصل به عنوان یک قهرمان بالقوه در نظر گرفته می شد و با عنوان معتبر زمین اوپن ایتالیا به رولان گاروس رسید.

در نیمه نهایی، او در برابر قهرمان دو دوره Sviatek قرار گرفت.

ریباکینا گفت: «با توجه به آلرژی‌هایم، حدس می‌زنم که ایمنی من از بین رفت و چیزی گرفتم. دکتر گفت یک ویروس در پاریس وجود دارد.

ریباکینا گفت که قبل از دفاع از عنوان قهرمانی خود در ویمبلدون که از 3 جولای آغاز می شود، روی ریکاوری تمرکز خواهد کرد.

برنامه‌ها برای بازی در برلین، ایستبورن و ویمبلدون بود. تورنمنت‌های زیادی روی چمن برگزار نمی‌شود، اما مهم‌ترین چیز این است که سلامتی را دوباره به دست آوریم.”

سوریبس تورما در رده 132 جهان برای اولین بار در هفته دوم مسابقات گرند اسلم بازی خواهد کرد.

او برای رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی با کاترینا الکساندووا روسی یا بئاتریس حداد مایای برزیلی دیدار خواهد کرد.

– “به من فشار نمی آید” –

بعداً در روز شنبه، سوئونتک شماره یک جهان با وانگ شینیو 80 رده‌بندی چین برای حضور در مرحله یک شانزدهم نهایی روبرو می‌شود، زیرا او به تلاش خود برای تبدیل شدن به اولین قهرمان پشت سر هم پس از جاستین هنین در سال 2007 ادامه می‌دهد.

ژانگ با شماره چهار جهان و نایب قهرمان سال گذشته کاسپر رود ملاقات می کند، که امیدوار است اولین مرد چینی پس از خوهسین هی در سال 1936 باشد که در پاریس به یک شانزدهم نهایی راه پیدا می کند.

ژانگ که در رده 71 قرار دارد، پیش از این اوپن فرانسه هرگز در بازی قرعه کشی اصلی گرند اسلم پیروز نشده بود، اما ماه گذشته با رسیدن به یک چهارم نهایی مسابقات آزاد مادرید، خود را به عنوان بازیکنی توانا در خاک رس نشان داد.

این جوان 26 ساله گفت: “این برای من فشاری نیست که اینجا باشم.”

“من سعی می کنم بهترین هایم را نشان دهم، همه چیزهایی را که دارم نشان دهم و سعی کنم با این بچه ها رقابت کنم. به همین دلیل است که اینجا هستم. این برای من فشار نیست.”

میرا آندریوا، ستاره رولان گاروس، 16 ساله، با نایب قهرمان سال 2022 و رتبه ششم کوکو گاوف برای حضور در دور چهارم روبرو می شود.

آندریوا واجد شرایط شد و جایگاه 143 خود را در رده بندی جهانی به تمسخر گرفت و تنها 6 بازی را در قرعه کشی اصلی طی دو دور از دست داد.

این بازیکن روسی که در فرانسه زندگی می کند، جوان ترین بازیکنی است که از زمانی که سیسیل کاراتانچوا 15 ساله در سال 2005 به مرحله یک چهارم نهایی رسید، به رتبه سی و دوم رسیده است.

او تنها هفتمین بازیکن زیر 17 سال است که در 30 سال گذشته به دور سوم راه یافته و به گروهی می‌پیوندد که شامل قهرمانان فعلی اسلم سرنا ویلیامز و مارتینا هینگیس است.

“رویای من؟ می دانم که نواک جوکوویچ در 22 تورنمنت گرند اسلم شرکت کرده است، بنابراین می خواهم به 25 تورنمنت برسم.”

هولگر رونه که در اولین بازی خود در سال 2022 به مرحله یک چهارم نهایی رسید، به مصاف جنارو آلبرتو اولیوری از آرژانتین خواهد رفت.

این بازیکن آرژانتینی که در رده 231 قرار دارد، دور سوم خود را به پدرش اختصاص داد که در جریان این همه گیری درگذشت.

این جوان 24 ساله گفت: “او شریک زندگی من بود، فردی که از هر نظر به من کمک کرد – از نظر روحی و روانی.”

“من همیشه به یاد او هستم. امیدوارم او اکنون تمام اتفاقاتی که در این هفته برای من می افتد را دنبال کند و حتی لبخند بزرگتری از من داشته باشد.’

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله