بارسلونا: گزارش: هنوز به لیونل مسی پیشنهاد “فرصت بازگشت” داده نشده است

دوران حضور لیونل مسی در پاری سن ژرمن به پایان می رسد و مهاجم آرژانتینی به زودی آینده خود را فاش می کند – اما امیدها برای بازگشت عاشقانه به بارسلونا در حال محو شدن است. مسی که در ژوئن 36 ساله می شود، رکورددار گلزن و بزرگترین نماد بارسلونا است و در سال 2021 زمانی که قراردادش به پایان رسید، مجبور شد با اشک خداحافظی کند زیرا باشگاه توانایی حفظ او را نداشت. سرمربی تیم فوتبال خاوی هرناندز برای بازگشت قهرمان جام جهانی اصرار داشت، اما کمپ مسی به رسانه های اسپانیایی گفته است که هنوز هیچ پیشنهادی از بارسلونا دریافت نشده است.

ژاوی به روزنامه اسپانیایی دیاریو اسپورت گفت: برای من شکی نیست که وقتی مسی برگردد در سطح فوتبالی به ما کمک خواهد کرد، این همان چیزی است که به رئیس جمهور گفتم.

بارسلونا انتظار دارد که لالیگا قبل از هزینه در پنجره نقل و انتقالات تابستانی، طرح توسعه مالی را تصویب کند.

خاویر تباس، رئیس لالیگا در ماه آوریل گفت: «در حال حاضر به نظر می رسد بازگشت مسی به بارسا دشوار است.

بارسا PSG نیست که شیر سوخت و پول برای دستمزد کلان داشته باشد.

قوانین بازی جوانمردانه مالی لالیگا در حال حاضر بارسلونا را از صرف 40 درصد پس انداز از طریق کاهش دستمزد یا فروش بازیکنان برای ضررهای باشگاه محدود می کند.

حتی اگر آنها به اندازه کافی درآمد جدید برای رهایی از قید و بندهای مالی لیگ به ارمغان بیاورند، چیزی که می توانند به مسی ارائه دهند، اندک خواهد بود.

برعکس، در جاهای دیگر، مسی صدها میلیون باج سلطنتی خواهد داد.

یک منبع نزدیک به این قرارداد در ماه مه به خبرگزاری فرانسه گفت که این مهاجم با پیوستن به شریک سابق خود در رئال مادرید، کریستیانو رونالدو در این کشور خلیج فارس، با پیوستن به لیگ عربستان موافقت کرده است.

– خطرات –
بسیاری از هواداران بارسلونا و مربی ژاوی دوست دارند مسی یک کد بسیار مورد نیاز را به داستان ناتمام پس از جدایی شوکه‌کننده‌اش اضافه کند.

این مهاجم در سن 13 سالگی وارد بارسلونا شد و بدون خداحافظی با هوادارانی که در آن زمان به دلیل بیماری همه گیر هنوز در ورزشگاه ها حضور نداشتند، آنجا را ترک کرد.

مسی با قهرمانی آرژانتین در جام جهانی قطر نشان داد که در صورت داشتن انگیزه همچنان می تواند در سطح نخبگانی ظاهر شود.

مهاجم مورد علاقه برای بردن توپ طلا است و همچنان در شکستن دفاع های سرسخت مهارت دارد، چیزی که بارسا حتی در مسیر قهرمانی لالیگا در این فصل با آن دست و پنجه نرم کرده است.

بازگرداندن او از نظر دستمزد پرهزینه خواهد بود، اما بدون هزینه انتقال همچنان می تواند ارزش خوبی برای باشگاهی که تشنه موفقیت های کوتاه مدت است، باشد.

“بازگشت” میراث مسی به خودی خود یک امر مثبت است، زیرا تضمین می کند که او به دوران حرفه ای خود در باشگاهی که دو دهه در آن سپری کرده است، پایان می دهد.

داستان عاشقانه یک بازگشت افسانه ای و فرصتی برای مهر و موم کردن فصل باشکوه او در تاریخ باشگاه فریبنده است، اما با پیشرفت و تحول بارسلونا، بازگشت به گذشته می تواند برای باشگاه و بازیکن اشتباه باشد.

برخی بر این باورند که بارسا نباید بخش قابل توجهی از منابع مالی محدود خود را به یک تیم بزرگسال مسن اختصاص دهد، در حالی که مناطق واضحی وجود دارد که تیم نیاز به بهبود دارد.

ژاوی گفت که جایگزینی سرخیو بوسکتس، هافبک کهنه کار که در حال جدایی است، کلید موفقیت در فصل آینده است.

بارسلونا همچنین به یک مدافع راست، یک مدافع برای روبرت لواندوفسکی مهاجم و یک وینگر چپ نیاز دارد.

برخی از هواداران نگران هستند که بازگشت مسی می تواند میراث درخشان او در بارسلونا را خدشه دار کند و در عین حال مانع از پیشرفت تیم شود.

مسی ممکن است احساس کند که از نظر میراثش، با بازگشت به بارسلونا، چیزهای بیشتری برای از دست دادن دارد تا به دست آوردن.

قهرمان فرانسه، پاری سن ژرمن، روز شنبه در آخرین بازی فصل لیگ 1 از کلرمون میزبانی می کند که آینده مسی در کانون توجه قرار دارد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله