“اگر او از نظر ذهنی…”: تحلیل صادقانه استرالیا از فرم نهایی بالقوه ویرات کوهلی در WTC

گرگ چاپل، بازیکن سابق کریکت استرالیا، معتقد است که شرایط در The Oval برای ویرات کوهلی، بتزن ستاره هند، مناسب است، زیرا تیم هند برای رویارویی با استرالیا در فینال جام جهانی آزمایشی 2023 آماده می شود. کمتر از سه روز دیگر، هند در دومین فینال متوالی WTC شرکت خواهد کرد. آخرین باری که آنها فرصت کسب عنوان قهرمانی را از دست دادند، پس از یک نبرد سخت، مقابل نیوزلند بود. آخرین بار، ویرات کوهلی، کاپیتان سابق هند، نزدیک شد، اما از استانداردهای خود کوتاه آمد زیرا تسلیم سبک بولینگ تهاجمی کایل جیمیسون شد. او 57 ران در هر دو اینینگ در استادیوم رز بول در ساوتهمپتون انگلستان به ثمر رساند.

با این حال او این بار سعی خواهد کرد شرایط را در زمانی دیگر، در مکانی متفاوت و در شکلی جدید تغییر دهد.

این بار بازی در Oval لندن برگزار می شود و به گفته چاپل، شرایط می تواند به نفع کوهلی باشد و بولرهای استرالیایی نتوانند مانند بازیکنان انگلیسی از شرایط استفاده کنند و او برای تیمش گلزنی کند.

چپل که در برنامه بک استیج با بوریا از Revsportz صحبت می کرد، گفت: «در سال های 2014 و 2021 توسط اندرسون، برود و بقیه بولرهای انگلیسی از ویرات کوهلی سؤالات زیادی در انگلیس پرسیده شد. آنها چند خط و طول بزرگ برای او انداختند. در شرایط مناسب برای آنها آنها می دانستند که او بهترین است و وقتی جلوی او بولد می کردند بلند می شد. این اشتباه است که فکر کنیم یا بگوییم که استرالیایی ها می توانند همین کار را با توپ اول انجام دهند. انگلیسی ها بهتر از هر کس دیگری در دنیا شرایط خود را می دانند. و ویرات دوست دارد در برابر استرالیایی ها بجنگد. ما آن را در استرالیا دیده ایم. کارنامه او نشان می دهد که چقدر خوب است. او رقابت را دوست دارد و هرگز از آن عقب نشینی نمی کند.”

با تمام تجربیات من، اول جهش خواهد کرد و به ویرات خواهد رفت. به من گفتی که هوا تا الان خشک مانده است. اگر هوا خشک بماند، بیضی به همان اندازه که همیشه به یک ویکت استرالیایی در انگلستان نزدیک می شود خواهد بود. و این ویرات را راضی خواهد کرد. من فکر می کنم اگر او از نظر ذهنی تغییر کند، همانطور که قبلاً در گفتگو به شما گفتم، در هند درگیر خواهد شد. او بازیکن بسیار خوبی است و می تواند تفاوت قابل توجهی ایجاد کند.”

بازیکن سابق کریکت استرالیایی همچنین در مورد فرم روهیت و اینکه آیا فرم IPL او می تواند بر عملکرد او در WTC تأثیر بگذارد صحبت کرد.

اگرچه روهیت در IPL 2023 کمی بهتر از IPL 2023 عمل کرد. او 332 دوش در مقایسه با 268 دوش در IPL 2022 به دست آورد.

با این حال، مشکل اصلی در مورد فرم ضربه‌ای روهیت که در کانون توجه قرار گرفته است، ناتوانی او در توسعه بازی‌های خود به تعداد بیشتری بوده است.

در بیش از یک بار، کاپیتان هند به خوبی توپ را ردیابی کرد، شکاف هایی پیدا کرد، اما نتوانست یک ضربه محکم را ثبت کند.

با این حال، چاپل احساس می کند که فرم IPL او نباید بر عملکرد او در WTC تأثیر بگذارد، همه چیز به احساسات روهیت بستگی دارد.

با آمدن به روهیت، بله، کاملا موافقم که IPL متفاوت است. آب و هوا، شرایط، فرمت، همه چیز متفاوت است. و این مهم نیست که شما یا من یا هر کس دیگری چه احساسی نسبت به یونیفرم او دارید. همه چیز به احساس روهیت بستگی دارد. آیا او به خود شک دارد؟ یا از بیرون رفتن و زدن احساس خوبی دارد؟ اگر موقع بیرون آمدن در یک منطقه خوب باشد، شکی نیست که خوب ضربه می زند. بله، بولرهای خوبی که توپ های خوبی را بولینگ می کنند از او سوال می پرسند، اما برای روهیت در مقایسه با هر بتمن دیگر تفاوتی ندارد. چاپل افزود: اگر او در وضعیت روحی خوبی باشد، فرم IPL در این مسابقه آزمایشی اهمیتی نخواهد داشت.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله