کریکت بورد پاکستان از بازی سریال ODI در سریلانکا پس از پیشنهاد SLC برای میزبانی جام آسیا: گزارش خودداری کرد

تصویر فایل نجم ستی، رئیس بورد کریکت پاکستان© AFP

کریکت بورد پاکستان (PCB) از ابراز تمایل هیئت سریلانکا برای میزبانی کل جام ملت های آسیا ناراحت است و پیشنهاد دومی را برای بازی یک سری ODI دوجانبه در این کشور جزیره ای رد کرده است. به گفته منابع PCB، روابط بین PCB و کریکت سریلانکا (SLC) پس از پیشنهاد میزبانی کل جام ملت های آسیا به جای برگزاری چهار بازی در پاکستان تحت “مدل ترکیبی” پیشنهادی نجم ستی تیره شد.

یک منبع PCB گفت: “نمونه ای از تیرگی روابط بین دو هیئت مدیره پس از آن رخ داد که PCB پیشنهاد لانکایی ها برای میزبانی تعدادی از مسابقات بین المللی یک روزه ماه آینده در سریلانکا را رد کرد.”

پاکستان قرار است در ماه ژوئیه از سریلانکا بازدید کند تا دو تست را در چرخه بعدی جام جهانی تست ICC انجام دهد و ظاهراً SLC به پاکستان چند ODI پیشنهاد داده است و همچنین خوشبین است که تیم آنها در مسابقات جهانی مقدماتی حضور پیدا کند. جام در زیمبابوه و قبل از رویداد اصلی در ماه اکتبر به پوشش بیشتری نیاز دارد.

اما یک منبع موثق تایید کرد که PKB پس از اینکه در ابتدا اعلام کرد این پیشنهاد را بررسی خواهد کرد، اکنون آن را رد کرده است.

این منبع گفت: «این نشانه واضحی است که PKB از حضور هیئت مدیره سریلانکا و پیشنهاد میزبانی جام ملت های آسیا در سپتامبر، زمانی که نوبت پاکستان برای میزبانی این رویداد منطقه ای در داخل کشور است، راضی نیست.

او گفت که رئیس PCB ستی نیز از پاسخ هیئت مدیره بنگلادش و افغانستان در مورد موضوع جام آسیا راضی نیست.

ستی انتظار داشت سریلانکا، که پاکستان با آن روابط دوستانه دیرینه ای دارد، بنگلادش و افغانستان، هیئت کریکت هند و سایر اعضای شورای کریکت آسیا را متقاعد کنند که با پیشنهاد ستحی موافقت کنند و حداقل سه یا چهار بازی در پاکستان انجام دهند. جام آسیا قبل از انتقال مسابقات به جای دیگر. این منبع افزود: “او از روند اوضاع در روزهای اخیر ناامید است، به خصوص زمانی که برخی از این روسای هیئت مدیره برای فینال IPL به هند رفتند و با جی شاه، دبیر BCCI ملاقات کردند.”

PCB به گزارش‌های رسانه‌های هندی مبنی بر اینکه BCCI و جی شاه پیشنهاد ستی برای مدل هیبریدی را رد کرده‌اند و می‌خواهند جام آسیا را در سریلانکا میزبانی کنند، پاسخ نداد.

اما خودی ها می گویند که PCB اکنون در حال آماده شدن برای تصمیم گیری های مهم در مورد جام ملت های آسیا و جام جهانی است، مگر اینکه هیئت مدیره هند موضع خود را در قبال جام ملت های آسیا تغییر دهد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله