ایلکای گوندوگان کاپیتان منچسترسیتی سریع ترین گل فینال جام حذفی را مقابل منچستریونایتد به ثمر رساند. نگاه کن

ایلکای گوندوگان کاپیتان منچسترسیتی پس از گلزنی در فینال جام حذفی جشن گرفت.© AFP

ایلکای گوندوگان، کاپیتان منچسترسیتی، سریع‌ترین گل تاریخ فینال جام حذفی را در روز شنبه به ثمر رساند و تنها با 13 ثانیه از زمان بازی، داوید دخیا از منچستریونایتد را شکست داد. سیتی که به دنبال سه گانه بود، به عنوان مدعی ثابت وارد مسابقه در ومبلی شد، اما نمی توانست چنین شروعی را در آفتاب لندن تصور کند. این گل رکورد قبلی 25 ثانیه ای که لوئیس ساآ از اورتون در فینال 2009 مقابل چلسی ثبت کرده بود را شکست.

استفان اورتگا، دروازه بان سیتی، توپ بلندی را که با ضربه سر به پاهای گوندوگان وارد شد، دفع کرد، او توپ را از لبه محوطه جریمه به داخل دروازه فرستاد و به دخیا فرصتی نداد.

اریک تن هاگ، سرمربی منچستریونایتد، پس از اینکه آنتونی نتوانست به موقع از آسیب دیدگی مچ پا بهبود یابد، فرد را در فینال جام حذفی مقابل منچسترسیتی در روز شنبه آغاز کرد.

سیتی به دنبال تکمیل دو گانه داخلی و بازی برگشت سه گانه تاریخی در دیدار آخر هفته آینده در فینال لیگ قهرمانان اروپا به مصاف اینترمیلان است.

کلاس 1998/99 یونایتد تنها تیمی است که در یک فصل لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا را برده است.

علاوه بر حفظ این دستاورد، پیروزی برای مردان اریک ده هاگ یک فصل اول خوب را برای هلندی در اولدترافورد تکمیل می کند.

یونایتد با قهرمانی در جام اتحادیه در ماه فوریه به خشکسالی شش ساله جام پایان داد و پس از سوم شدن در لیگ برتر، فصل آینده به لیگ قهرمانان بازخواهد گشت.

سرمربی سیتی، پپ گواردیولا، به قول خود پایبند بود تا استفان اورتگا دروازه بان دوم را به جای ادرسون به میدان برود، همانطور که او در هر دور قبلی جام حذفی شروع کرده بود.

پس از استراحت بازیکنان در سه بازی آخر خود در لیگ برتر، سیتی در غیر این صورت در قدرت کامل است زیرا جک گریلیش، کوین دی بروین و ارلینگ هالند به حمله بازگشتند.

موضوعات مطرح شده در این مقاله