برندگان جام جهانی 1983 هند از کشتی گیران می خواهند “تصمیم عجولانه نگیرید”

اعضای تیم کریکت قهرمان جام جهانی 1983 با نگرانی از اینکه کشتی گیران معترض ممکن است به افراط در غوطه ور کردن مدال های خود در رودخانه مقدس گنگ پیش بروند، روز جمعه از ورزشکاران نخبه خواستند که تصمیمات عجولانه نگیرند و امیدوارند که شکایات آنها شنیده شود و حل شود. وینش فوگات، ساکشی مالیک و باجرانگ پونیا که خواستار دستگیری بیرج بوشان شاران سینگ، رئیس فدراسیون کشتی هند (WFI) به اتهام سوء استفاده جنسی از زنان کشتی‌گیر بودند، در 30 می در هاریدوار تظاهراتی برگزار کردند اما ناکام ماندند. تهدید غوطه ور شدن مدال های خود در گنگ.

در 28 ماه مه، پلیس دهلی فعالان را به دلیل رفتارهای بی‌نظم هنگامی که بدون اجازه به ساختمان جدید پارلمان راهپیمایی کردند، بازداشت کرد.

پلیس همچنین محل تظاهرات را پاکسازی کرد و تصریح کرد که معترضان اجازه بازگشت به جانتر منتر را ندارند.

اقدامات پلیس علیه مبارزان باعث انتقاد از طرف های مختلف شد.

ما از تصاویر ناشایست رفتار خشن با کشتی گیران قهرمانمان ناراحت و نگران هستیم. ما همچنین بسیار نگران هستیم که آنها به فکر دور انداختن مدال های خود در رودخانه گنگ هستند.

این مدال‌ها سال‌ها تلاش، فداکاری، عزم و شجاعت را در بر می‌گیرد و نه تنها افتخار شخصی آنها، بلکه مایه افتخار و شادی ملت است. از ایشان می‌خواهیم در این مورد عجولانه تصمیم نگیرند و صمیمانه امیدواریم که گلایه‌هایشان به سرعت شنیده و برطرف شود. بگذارید قانون کشور حاکم باشد.»

تیم کریکت هند به رهبری کاپیتان افسانه ای کاپیل دیو، کلایو لوید قدرتمند را که هدایت هند غربی را بر عهده داشت، شکست داد و اولین جام جهانی این کشور را به دست آورد.

سونیل گاواسکار، موهیندر آمارنات، کی سریکانث، سید کرمانی، یاشپال شارما، مادان لال، بالویندر سینگ ساندو، ساندیپ پاتیل، کرتی آزاد و راجر بینی در فینال به یاد ماندنی لردز در 25 ژوئن 1983 حضور داشتند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله