دیوید جیمز: فینال جام حذفی مالکیت منچسترسیتی در مقابل ضد حمله منچستریونایتد خواهد بود

در حالی که عنوان قهرمانی لیگ برتر از قبل به پایان رسیده است، منچسترسیتی در فینال جام حذفی به مصاف منچستریونایتد خواهد رفت و امیدوار است که یک گام دیگر رو به جلو برای دستیابی به سه گانه بردارد. سیتیزن ها که در فینال لیگ قهرمانان اروپا نیز حضور دارند، قصد دارند به دومین تیم انگلیسی تبدیل شوند که در یک فصل سه عنوان قهرمانی را کسب کرده است (منچستریونایتد اولین تیم است). اگر من سیتی موفق به این کار شود، اختلافات پرتنش پپ گواردیولا و سر الکس فرگوسن بیشتر خواهد شد.

دیوید جیمز، دروازه بان سابق انگلیس و منچسترسیتی در یک گفتگو با NDTV در یک کنفرانس رسانه ای منتخب، به برخی از سوالات مهم پیش از فینال جام حذفی پاسخ داد و نظرات خود را در مورد گواردیولا، سر الکس و موارد دیگر به اشتراک گذاشت.

هنگامی که پپ گواردیولا برای اولین بار به منچسترسیتی پیوست، تردیدهایی در مورد اجرای سبک خود توسط پپ گواردیولا در لیگ برتر وجود داشت. اکنون، به سختی به اوج‌ها دست می‌زنیم، عملکرد مدیریتی او را در مقایسه با سر الکس فرگوسن از نظر «تأثیر» چگونه ارزیابی می‌کنید؟

فکر می کنم اگر به دوران حضور الکس فرگوسن در منچستریونایتد نگاه کنید، به خصوص در ابتدا، او یک مربی همه جا حاضر بود. او همه کارها را انجام داد. در اواخر آن دوره، او با شناخت بازیکنان یونایتد، خیلی درگیر اتفاقاتی که می‌افتاد نبود. او محیطی ایجاد کرده است، تقریباً یک اکوسیستم، که در آن مدیر خواهد بود، جام ها را خلق می کند، تیم هایی که عناوین را به دست می آورند.

پپ ممکن است فکر کند که هنوز در ابتدای کار است زیرا تا زمانی که فرگوسن بوده در آنجا نبوده است. او همه کارها را انجام می دهد، در همه چیز شرکت می کند. در مقابل برنتفورد او با فرم همیشگی اش بالا و پایین بود. با این حال، چیزی که من در این فصل با پپ گواردیولا دیدم، تغییر رویکرد او به بازی‌های فوتبال از نظر ساختار تاکتیکی است. او در ارلینگ هالند پرسنل کاملا متفاوتی دارد. بنابراین حتی گواردیولا، که از نظر تئوری یک طرح اصلی برای نحوه بازی کردن فوتبال دارد، به دنبال تغییر است. من رشد بسیار سالم پپ گواردیولا را می بینم.

فقط فکر می‌کنم الکس فرگوسن شایسته این همه تقدیر است، زیرا او مدت زیادی آنجا بود تا به موقعیتی برسد که اکوسیستم یونایتد از خودش مراقبت کند.

منچستریونایتد از اریک تن هوگ پیش از این در این فصل لیگ برتر منچسترسیتی را شکست داده است. اما شاگردان پپ گواردیولا در مرحله پایانی تورنمنت پیشرفت چشمگیری نشان دادند. آیا نقطه ضعفی در این تیم من سیتی می بینید که منچستریونایتد بتواند از آن استفاده کند؟

فکر می کنم با توجه به نحوه به ثمر رساندن گل پیروزی، نتیجه برای مردم بحث برانگیز بود. اگر به بازی اتحاد 6-3 با دو هت تریک هالند و فیل فودن نگاه کنید. این بیشتر منچستر سیتی است که ما به دیدنش عادت کرده ایم. نقاط ضعف، با این حال، من سیتی مالکیت زیادی دارد، آنها فضای زیادی را در خط دفاعی باقی می گذارند. ضد حمله باید چیزی باشد که من سیتی از آن می ترسد. آنها باید مراقب آن باشند. بستگی به این دارد که آیا او به سبک معمول خود در بازی کامل پپ پایبند باشد یا اینکه مانند بازی مقابل آرسنال با 4 عقب و جلو 6 یک بازی مالکیت توپ انجام دهد. پشت 4 پوشش سرعتی را که منچستریونایتد دارد، با جیدون سانچو و مارکوس راشفورد در هر دو طرف خواهد داشت.

بنابراین یک ضد حمله با مالکیت توپ قوی برای من سیتی در مورد اتفاقاتی است که در این مسابقه رخ خواهد داد.

موضوعات مطرح شده در این مقاله