منچسترسیتی با نتیجه 2-1 منچستریونایتد را شکست داد و هفتمین قهرمانی جام حذفی انگلیس را به دست آورد

منچسترسیتی پس از دو گلی که ایلکای گوندوگان روز شنبه در فینال جام حذفی منچستریونایتد به ثمر رساند، یک بازی تا سه گانه تاریخی فاصله دارد. شاگردان پپ گواردیولا در ومبلی دبل را تکمیل کردند و پس از یونایتد در فصل 1998/1999، تنها دومین تیمی خواهند بود که در یک فصل لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا را در صورت شکست اینترمیلان و قهرمان اروپا می‌توانند قهرمان کنند. برای اولین بار در 10 ژوئن. گوندوگان سریع ترین گل فینال جام حذفی را تنها در 12 ثانیه به ثمر رساند. یونایتد در دقیقه 33 با ضربه پنالتی برونو فرناندز پس از جریمه شدن جک گریلیش به دلیل توپ دستی، بازی را به تساوی کشاند.

اما کاپیتان سیتی، در بازی‌ای که می‌توانست آخرین بازی او برای باشگاه در زمین انگلیس باشد و قراردادش در پایان فصل به پایان می‌رسد، شش دقیقه بعد از نیمه دوم گل پیروزی را به ثمر رساند.

گوندوگان گفت: همه می‌دانند که جام حذفی زیباترین رقابت باشگاهی داخلی در جهان است، بنابراین کسب دوباره این جام و انجام دبل برای ما شگفت‌انگیز است.

ما شانس انجام کار ویژه و کسب سه گانه را داریم و نمی خواهیم این فرصت از دستمان برود.”

اولین فینال بزرگ تاریخ بین غول های منچستر انفجاری ترین شروع را داشت.

اکثر تماشاگران 83000 نفری پس از جشن های پیش از بازی هنوز روی صندلی های خود بودند که ضربه سر ویکتور لیندلوف به خوبی قرار گرفت و گوندوگان تنها 12 ثانیه بعد یک ضربه حیرت آور زد.

به نظر می رسید که این لحن را برای قهرمان لیگ برتر رقم بزند.

رادری لحظاتی بعد وارد دروازه کناری شد تا اینکه ارلینگ هالند نتوانست از ارسال وسوسه انگیز گوندوغان به یک ارتباط تمیز دست یابد.

یونایتد در نیم ساعت اول به سختی توانست از نیمه راه عبور کند، اما استراحت لازم برای بازگشت به بازی را بدست آورد.

ضربه سر آرون وان بیساکا در عرض محوطه جریمه سیتی بازوی گریلیش را لمس کرد و به داور پل تیرنی دستور داده شد تا با استفاده از VAR این حادثه را بررسی کند.

با وجود اعتراض سیتی، تیرنی به نقطه ای اشاره کرد و فرناندز با خونسردی استفانو اورتگا را اشتباه فرستاد.

جشن پرتغالی ها در مقابل تماشاگران سیتی با هجوم اجسام پرتاب شده از سکوها همراه شد که یکی از آنها به لیندلوف برخورد کرد.

پپ گواردیولا، سرمربی سیتی نیز عصبانیت خود را از داور نشان داد، زمانی که VAR نتوانست مداخله کند 7 دقیقه قبل از استراحت، زمانی که کوین دی بروین توسط فرد در محوطه به زمین کشیده شد و پنالتی اعلام نشد.

در انتهای دیگر، یونایتد یک فرصت عالی را برای برگرداندن بازی قبل از وقت استراحت از دست داد، زمانی که رافائل واران از یک کرنر از بالای دروازه به بیرون شلیک کرد.

یونایتد که سخت برای به دست آوردن جای پا می جنگید مجبور شد برای شروع آرام دیگری در نیمه دوم هزینه کند.

گوندوگان بار دیگر با ضربه ایستگاهی دی بروین گلزنی کرد.

اما سؤالات بیشتری در مورد اینکه آیا داوید دخیا پس از تلاش کم‌رنگ این بازیکن 32 ساله اسپانیایی برای دور نگه داشتن دروازه‌بان شماره یک یونایتد باقی می‌ماند، وجود خواهد داشت.

دخیا حداقل یک سیو بزرگ انجام داد تا یونایتد را در بازی از دی بروین و هالند حفظ کند، در حالی که گوندوگان از هت تریک نادر فینال جام حذفی توسط آفساید محروم شد.

زمانی که مارکوس راشفورد و آلخاندرو گارناچا با شلیک اینچ‌ها از سمت هدف، یونایتد در یک فینال پرتنش تجمع کردند.

توپ در وقت های تلف شده از روی تیرک سیتی برگشت.

با این حال، شیاطین سرخ به هدف خود یعنی محروم کردن گواردیولا از یازدهمین جام اصلی به عنوان سرمربی سیتی و حفاظت از میراث منحصر به فرد تیم برجسته الکس فرگوسن در 24 سال پیش، کوتاهی کردند.

تنها اینتر در استانبول در فاصله یک هفته بین سیتی و بزرگترین دستاوردی که فوتبال باشگاهی انگلیس تا به حال به خود دیده است قرار می گیرد.

موضوعات مطرح شده در این مقاله