یک آمار نگران کننده باعث ایجاد یک بحث آزاد در مورد قصد ویرات کوهلی در کریکت T20 شده است.

آیا ویرات کوهلی حق دارد نقش “لنگر” را در کریکت T20 حفظ کند؟ اگرچه بازیکن پر زرق و برق رویال چلنجرز بنگلور (RCB) یکی از بهترین بازیکنان لیگ برتر هند (IPL) 2023 است، اما نرخ ضربه او گاهی اوقات باعث می‌شود که طرفداران و کارشناسان سر خود را بخارانند. از آنجایی که رویال چلنجرز بنگلور در روز شنبه از دهلی کپیتالز شکست 7 ویکتی را متحمل شد، نیات کوهلی بار دیگر مورد بحث قرار گرفت. اکنون آماری وجود دارد که نشان می دهد ممکن است ایفای نقش «لنگر» درست نباشد.

پس از 46 توپ 55 ویرات، با نرخ ضربه 119.57، این فرنچایز در مجموع به 181 ران رسید. دهلی کپیتالز با زدن دومین ضربه به هدف 182 دوش تنها در 16.4 اور با فیل سالت با ضربه 45 توپ 87 رسید.

در مواجهه با توپ هایی که تقریباً به اندازه کوهلی بود، نمک نشان داد که قصد حمله در اوج واقعاً چه کاری می تواند برای یک تیم انجام دهد.

در واقع، اکنون مشخص شده است که هر بار که کوهلی یک نیم قرن در IPL با نرخ ضربه کمتر از 120 گل زده است، RCB مسابقه را باخته است.

نمونه هایی از ویرات کوهلی که در SR کمتر از 120 امتیاز 50 می گیرد:

  • 52 (44) v. KKR، 2016
  • 55 (48) v. RPS، 2017
  • 50 (43) در برابر CSK، 2020
  • 58 (53) v GT، 2022
  • 55 (46) در مقابل ناحیه کلمبیا، 2023

حتی با نگاهی به نرخ کلی اعتصاب کوهلی، نرخ اعتصاب او تنها یک بار از فصل 2020 (در کمپین جاری IPL 2022) از 120 عبور کرده است.

چندی پیش، کوهلی اهمیت اعتصاب را “بیش از حد ارزیابی شده” توصیف کرد و تأکید کرد که لنگرها حتی در کوتاه ترین فرمت بازی چقدر ارزشمند هستند.

کوهلی در گفتگو با رابین اوتاپا در جیو سینما گفت: «بله، قطعاً (نقش اصلی مهم). من کاملا با آن موافقم. افراد زیادی هستند که چون خودشان در چنین موقعیتی قرار نگرفته‌اند، نگاه متفاوتی به بازی دارند.”

“به یکباره، وقتی بازی قدرت به پایان می رسد، آنها مانند “اوه، آنها شروع به چرخاندن اعتصاب کردند.” اگر در پاورپلی هیچ ویکتی را از دست نداده‌اید، معمولاً بهترین بازیکن به کاسه می‌رود، سعی می‌کنید در دو اور اول در برابر او چه کاری انجام دهید، بنابراین می‌توانید در دو اور آخر آن امتیازات زیادی کسب کنید. مرد و سپس بقیه اینینگ‌ها بسیار آسان‌تر می‌شوند.”، او افزود.

گفته می‌شود که پاسخ کوهلی در پاسخ به انتقاداتی است که از سوی سیمون دال، مفسر سابق کریکت نیوزیلندی دریافت کرد.

کولی مانند قطار حرکت کرد. او با چکش و انبر به اطراف می رفت و شوت های زیادی می زد. از 42 تا 50 او ده توپ گرفت. نگران نقطه عطف. فکر نمی کنم در این بازی دیگر جایی برای آن وجود داشته باشد. شما فقط باید به راه خود ادامه دهید، به خصوص با یک ویکت در دست در این مرحله. باید به راه خود ادامه دهید.

در حالی که نمی توان قد ویرات کوهلی را در کریکت جهانی انکار کرد، این نیز درست است که به نظر می رسد ماهیت در حال تکامل فرمت T20 به نفع کسانی است که با نرخ ضربه بالاتری نسبت به کسانی که “عمیق بازی می کنند” متمایل است.

موضوعات مطرح شده در این مقاله