پاکستان جایگاه اول خود را در رده بندی ODI از دست داد، اوجی که تنها 48 ساعت به طول انجامید

پاکستان به رتبه 3 در رده بندی ODI سقوط کرده است© AFP

تلاش پاکستان برای تکمیل یک بازی پاکسازی مقابل نیوزلند روز یکشنبه به پایان رسید. عملکرد همه جانبه کیوی ها باعث شد تا آنها در پنجمین و آخرین ODI در کراچی به پیروزی 47 ران بر میزبانان دست یابند. نیوزلند در فینال سری بسیار قوی بود زیرا پاکستان با نتیجه 4-1 پیروز شد و در یک شکست بزرگ در صدر رده بندی تیم ODI قرار گرفت. این شکست باعث شد که پاکستان از مقام اول در رده بندی تیمی ODI مردان ICC صرف نظر کند. تنها 48 ساعت پیش، ICC پاکستان را در صدر رده بندی تیم ODI قرار داد. با این حال، سلطنت آنها پس از شکست از نیوزلند به پایان رسید.

پاکستان با تعقیب یک هدف 300 نفری، شان مسعود، بابر اعظم و محمد رضوان را زود به خاطر دویدن ارزان از دست داد. فخار زمان، که در تمام طول سریال در فرم فوق العاده ای بود، پس از اخراج شدن در 33 توسط راویندرا نیز نتوانست سهم زیادی داشته باشد.

افتخار احمد و آقا سلمان سپس برای سال 97 افتتاح شدند و به پاکستان امیدواری واقعی دادند، اما زمانی که سلمان برای سال 57 توسط هنری شیپلی برکنار شد، این امیدها از بین رفت.

افتخار با ضربه (94*) تمام تلاش خود را کرد، اما این کافی نبود زیرا پاکستان در 47 ران شکست خورد و از صدر جدول رده بندی تیم ODI جابجا شد.

پس از برنده شدن در پرتاب، کاپیتان تام لاتام تصمیم گرفت ابتدا در کراچی بکوبد و این تصمیم درست بود. ویل یانگ سومین قرن ODI خود را با 87 توپ درخشان از 91 از دست داد. او از لاتام حمایت کرد، که نیم قرن سوم خود را با توپ 59 مطرح کرد.

مارک چپمن (43)، کول مک کانچی (26) و راچین راویندرا (28) نیز با کامئوهای خوش دست و نیوزلند 299 در 49.3 اور را به دست آوردند.

اگر فروپاشی مرتبه پایین‌تر رخ نمی‌داد، می‌توانستند چند اجرا دیگر اضافه کنند. شاهین افریدی (3/46) بهترین توپ انداز برای پاکستان بود که یک توپ انداز منظم بود.

با ورودی های ANI

موضوعات مطرح شده در این مقاله