گل های کیلیان امباپه به پاری سن ژرمن نگاه کنید مگر اینکه عنوان قهرمانی لیگ 1 را تضمین کنید

پاری سن ژرمن با پیروزی 2-1 کیلیان امباپه در خارج از خانه مقابل آسر، با شش امتیاز از دو بازی تا پایان، در صدر جدول قرار گرفت، اما پاری سن ژرمن در روز یکشنبه قهرمان لیگ 1 شد. پاری سن ژرمن امیدوار بود دومین قهرمانی متوالی لیگ و نهمین قهرمانی در 11 فصل اخیر را به طور رسمی به ثمر برساند، اما آنها نیاز داشتند که نزدیکترین رقیب خود لنز در همان روز شکست بخورد. لنز 3-1 لوریان را شکست داد و بنابراین پاری سن ژرمن هنوز به یک امتیاز از دو بازی آخر خود نیاز دارد تا رکورد یازدهمین عنوان قهرمانی فرانسه را در مجموع کسب کند.

با این حال، برتری 16 گلی نسبت به لنس به این معنی است که آنها تقریباً مطمئن هستند که عنوان قهرمانی را کسب خواهند کرد، حتی اگر با نزدیکترین رقبای خود در سطح فصل به پایان برسند.

پاری سن ژرمن که دو بازی آخرش در استراسبورگ و در خانه با کلرمون برگزار می شود، رکورد قبلی 10 قهرمانی سنت اتین را که سال گذشته با آن برابری کرد، شکست خواهد داد.

هر دو گل امباپه در 8 دقیقه اول در بورگوندی به ثمر رسید تا تعداد گل های او در این فصل به 28 برسد، دو گل برتر از الکساندر لاکازت از لیون در صدر جدول گلزنان لیگ 1.

او در دقیقه ششم ضربه ای زد، پاس فابیان رویز را دریافت کرد و گوتیه هاینه، مدافع میزبان را به بیرون برگرداند، قبل از اینکه توپ را به سمت دروازه شلیک کرد.

دو دقیقه بعد بازی 2-0 بود که هوگو اکیتیکه روی سانتر لیونل مسی قرار گرفت تا امباپه از لبه محوطه جریمه به خانه شلیک کند.

در پایان نیمه اول، آسر رایان راولاسون را دید که به تیرک دروازه برخورد کرد و شش دقیقه بعد از وقت استراحت، لاسین سینایوکا توپ را وارد دروازه کرد.

بازیکنان من یک جام دارند. کریستوف گوتیه، سرمربی پاری سن ژرمن به آمازون پرایم گفت: اکنون باید در دو مسابقه بعدی با اوج کار خود را تمام کنیم و در روز پایانی جام را در خانه ببریم.

گوتیه و پاری‌سن‌ژرمن در نیم فصل دوم سخت مورد انتقاد قرار گرفته‌اند، زیرا آنها 6 بار در لیگ 1 شکست خوردند و در مرحله یک هشتم نهایی توسط بایرن مونیخ از لیگ قهرمانان اروپا حذف شدند.

گالتیه افزود: وقتی به گذشته نگاه می کنیم و فصل را تحلیل می کنیم، دوران بسیار سختی را بعد از جام جهانی با مصدومیت بازیکنان کلیدی سپری کردیم.

تیم ما در بازی‌های بزرگ بسیار لاغر بود و این باعث شد که ما ضعیف بازی کنیم، اما باور کنید، هنوز بازی برای بردن لیگ است.

– بسته لنز لیگ قهرمانان –
لنز از پشت به میدان آمد تا بازی خود را با پیروزی پشت سر بگذارد و یک قدم به کسب حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل آینده نزدیکتر شود.

رومن فاور پس از اینکه بریس سامبا دروازه بان لنس از یک پرتاب توپ تحت فشار قرار گرفت، در شش دقیقه با یک گل به لوریان برتری داد.

با این حال، لنز برگشت تا پنجمین برد متوالی را به ثبت برساند و وقتی ضربه فلوریان ساتوکا در دقیقه 20 منحرف شد، گل را به تساوی کشاند.

آدرین توماسون از دفاع ضعیف استفاده کرد تا لنسرها را بعد از 5 دقیقه پیش بیاندازد و کاپیتان سککو فوفانا در اواخر امتیاز امتیازات را کامل کرد.

لنس 9 بازی از 10 بازی اخیر خود را برده است، به استثنای باخت 3-1 مقابل PSG.

آنها عمدتاً روی کسب مقام دوم و جواز حضور مستقیم برای مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل آینده متمرکز بودند، سطحی که باشگاه آخرین بار دو دهه پیش در آن حضور داشت.

با دو بازی مانده به پایان، آنها با مارسی رده سومی پنج امتیاز اختلاف دارند. مقام سوم در مرحله سوم مقدماتی وارد لیگ قهرمانان می شود.

فرانک هایسه، مدیر متفکر لنز می گوید: «در ذهن مربی، چیزی به نام «تقریبا» در لیگ قهرمانان اروپا وجود ندارد.

“شما یا واجد شرایط هستید یا ندارید و در این مرحله ما نداریم.”

رن با هت تریک امین گیری در پیروزی 5-0 خود در برابر آژاکسیو که قبلاً سقوط کرده بود، امیدهای خود را برای صعود به اروپا زنده نگه داشت.

رن با دو بازی مانده به پایان ششم باقی مانده است و تنها پنج تیم برتر به اروپا راه می یابند.

با این حال، آنها تنها یک امتیاز کمتر از لیل و سه امتیاز با موناکو رتبه چهارم فاصله دارند که در مرحله بعدی قرار دارند.

فالارین بالوگون، که این هفته وفاداری بین‌المللی خود را از انگلیس به ایالات متحده آمریکا تغییر داد، بیستمین گل فصل خود در لیگ 1 را برای ریمز به ثمر رساند و آنها با آنجر 2-2 مساوی کردند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله