“وینیسیوس قربانی است”: آنچلوتی نژادپرستی را “مشکل” در لیگ اسپانیا می داند

کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید، پس از اینکه وینیسیوس جونیور در جریان شکست 1-0 لالیگا مقابل والنسیا در روز یکشنبه، بار دیگر هدف خشونت قرار گرفت، فوتبال اسپانیا با نژادپرستی مشکل دارد و باید آماده باشد تا مسابقات را متوقف کند. مشکلی در لیگ اسپانیا وجود دارد و مشکل وینیسیوس نیست. وینیسیوس قربانی است. آنچلوتی گفت که یک مشکل بسیار جدی وجود دارد و وینیسیوس پس از حوادث مستایا “غمگین بود، نه عصبانی”. بازی برای چند دقیقه در اواسط نیمه دوم به تعویق افتاد، زیرا یکی از هواداران والنسیا به نظر نژادپرستانه وینیسیوس را مورد توهین قرار داد.

مهاجم برزیلی پشت دروازه مقابل هواداران ایستاد و به یکی از آنها اشاره کرد و هم تیمی اش ادر میلیتوآ در کنارش بود.

وینیسیوس بعداً در اواخر بازی به دلیل تکل روی هوگو دورو در جریان یک نزاع از بازی اخراج شد و والنسیا با گل نیمه اول دیگو لوپز در نیمه اول پیروز شد.

آنچلوتی به خبرنگاران گفت: «این که به دلیل جو نژادپرستانه به حذف او فکر می کردم، فکر نمی کنم خوب باشد.

اتفاقی که امروز افتاد قبلا هم افتاده است، اما نه به این شکل، غیرقابل قبول است.»

وینیسیوس در این فصل در چندین استادیوم اسپانیا مورد آزار نژادپرستانه قرار گرفته است و هواداران اتلتیکو مادرید مجسمه او را روی پلی در پایتخت اسپانیا آویزان کردند.

لالیگا در این فصل شکایات حقوقی متعددی را با مقامات اسپانیایی ارسال کرده است و روز یکشنبه لیگ متعهد شد که پس از تحقیقات دوباره این کار را انجام دهد.

با این حال، آنچلوتی گفت که این کمکی نمی کند.

مربی ادامه داد: “چه اتفاقی افتاده؟ گزارش ها و اصلاً هیچ چیز. راه حل این است که بازی را متوقف کنیم.”

من خیلی ناراحت هستم، این هرگز برای من اتفاق نیفتاده است – هرگز مجبور نبودم بازیکنی را به دلیل توهین حذف کنم.

او هنوز جوان است، دوست دارد فوتبال بازی کند، اما در این شرایط خیلی سخت است.»

وینیسیوس پس از شکست به اینستاگرام روی آورد.

جایزه نژادپرستان امروز این است که مرا حذف کردند. این فوتبال نیست، این لالیگا است.» این بازیکن 22 ساله نوشت.

این مهاجم گفت که در زادگاهش برزیل، اسپانیا به عنوان “کشور نژادپرستان” دیده می شود.

وینیسیوس افزود: لیگی که زمانی به رونالدینیو، رونالدو، کریستیانو (رونالدو) و (لئو) مسی تعلق داشت، اکنون متعلق به نژادپرستان است.

لالیگا در بیانیه ای اعلام کرد که در حال بررسی این حادثه هستند و اگر جنایت نفرت مرتکب شده باشد، اقدام قانونی انجام خواهد داد.

نخبگان برتر اسپانیا اعلام کردند که در موارد قبلی نژادپرستی علیه وینیسیوس “فعالانه” عمل کرده و 9 شکایت را به مقامات مربوطه و دادستان ها ارسال کرده است.

پس از درگیری وینیسیوس با هواداران والنسیا، داور Ricardo de Burgos Bengaetchea با مقامات استادیوم صحبت کرد و آنها اعلامیه ای را صادر کردند و خواستار پایان دادن به آزار نژادپرستانه قبل از شروع بازی در حدود 10 دقیقه شدند.

این داور در گزارش خود پس از بازی نوشت که این هوادار سر این بازیکن فریاد زد میمون، میمون.

– “فقدان احترام” –
دنی سبایوس، هافبک مادریدی به موویستار گفت: «تقریباً در همه ورزشگاه های اسپانیا به طور مداوم به وینیسیوس احترام نمی گذارند.

تیبو کورتوا، دروازه بان مادریدی ها گفت که بعد از حدود 20 دقیقه صدای “میمون ها” را شنیده است و گفت که اگر برزیلی تصمیم به توقف بازی بگیرد، با وینیسیوس می رفت.

کورتوا به موویستار گفت: “اگر وینی می خواهد به بازی ادامه دهد، ما به بازی ادامه می دهیم، اما اگر وینی بگوید که دیگر بازی نمی کند، من زمین را با او ترک می کنم زیرا ما نمی توانیم چنین چیزهایی را تحمل کنیم.”

بازیکنان هر دو طرف در وقت‌های تلف‌شده در نهایت با یک کارت قرمز برای وینیسیوس به‌خاطر حمله به دورو با بازویش به پایان رسید، اگرچه مهاجم والنسیا در حالی که دستش دور گردن برزیلی بود در تصویر دیده می‌شد.

وینیسیوس با حرکت دست زمین را ترک کرد که نشان می داد والنسیا به لیگ دسته دوم اسپانیا می رود.

والنسیا در دقیقه 33 زمانی که لوپز از فرلاندو مندی دور شد و به تیرک دروازه برخورد کرد، پیش افتاد.

این پیروزی باعث شد که والنسیا به رده پانزدهم صعود کند و پنج امتیاز با منطقه سقوط فاصله داشت و جشن های بزرگی را در خانه برگزار کرد و تیم کاملاً ایمن بود.

اتلتیکو مادرید تحت هدایت دیگو سیمئونه با پیروزی 3-0 مقابل آسسونا یک امتیاز از رئال مادرید فاصله گرفت.

سیمئونه روز یکشنبه گفت که تیم اتلتیکو مادرید او در نوامبر گذشته تقریباً “مرده” اعلام شد، اما به این افتخار می کند که چگونه آنها در سال 2023 بازگشتی قوی داشته اند.

اتلتیکو که در ماه نوامبر از اروپا کنار گذاشته شد و در لالیگا پنجم شد، در نیم فصل دوم بسیار قدرتمندتر بازگشت.

سویا و رئال بتیس در دربی به تساوی 0-0 دست یافتند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله