“گام بزرگ به عقب”: هاربهاجان سینگ در مورد پیشنهاد راوی شاستری برای کاپیتانی کوهلی روهیت

عکس فایل ویرات کوهلی و روهیت شارما© BCCI/Sportzpics

با نزدیک شدن به فینال جام جهانی تست ICC و اوج آمادگی جسمانی روهیت شارما تضمینی مطلق نیست، راوی شاستری سرمربی سابق هند یک “پیشنهاد کاپیتانی” جالبی ارائه کرده است. شستری احساس می کند که اگر به دلایلی روهیت نتواند هدایت هند را بر عهده بگیرد، باتوم تیم را باید به ویرات کوهلی سپرد. در واقع، شاستری احساس می‌کرد که همین اتفاق باید در تست بیرمنگام به تعویق می‌افتد، جایی که جاسپریت بومراح در غیاب روهیت فرمان داده شد، حتی اگر کوهلی بخشی از تیم بود.

در حالی که این پیشنهاد طرفداران را در حالت نوستالژی قرار داد، هاربهاجان سینگ، بازیکن سابق کریکت هندی، کاملاً با برداشت شاستری در مورد این موضوع موافق نیست.

“این مانند برداشتن یک گام بزرگ به عقب خواهد بود (برای اینکه کوهلی کاپیتان اصلی شود). اگر به حرکت رو به عقب ادامه دهید، چگونه به جلو حرکت خواهید کرد؟ نه اینکه ویرات کاپیتان بدی است. ویرات در زمانی که او مسئولیت را بر عهده داشت، بسیار درخشان بود. به این رکورد نگاه کنید – تست در داخل و خارج از کشور برنده شد – خودش گویای این موضوع است. او همچنین نتایج را نشان داد. اما من قطعاً فکر می کنم که اگر روهیت بازی نکند، یا مصدوم شود یا دلیل دیگری داشته باشد، باید به دنبال شخص دیگری باشیم.”

با این حال، هاربهاجان کاملاً مخالف این ایده نیست که کوهلی در یک مسابقه تک‌تک، مانند فینال جام جهانی آزمایش، هدایت تیم را بر عهده بگیرد. اما اگر روهیت به دلایلی مسابقه ای را در سریال دو طرفه از دست بدهد، بازگشت به ویرات آن چیزی نیست که تورباناتور می خواهد.

وقتی نوبت به یک مسابقه انفرادی می رسد، بله، ویرات می تواند هدایت را بر عهده بگیرد. اما نه غیر از این. اگر مسابقه بزرگی مانند فینال WTC است، چرا که نه؟ اما اگر به 4 مسابقه‌ای که روهیت در دسترس نیست نگاه کنید، وقت آن است که روی یک کاپیتان جدید سرمایه‌گذاری کنید. اما وقتی در یک سریال طولانی به Virat برمی‌گردید، گامی در مسیر درستی نیست. اول، ویرات این کار را نمی کند و حتی اگر انجام دهد، این نشان می دهد که ما کاپیتان بعدی را آماده نکرده ایم.” او توضیح داد.

موضوعات مطرح شده در این مقاله