کوستیوک اوکراینی در اوپن فرانسه هو شد و سیتسیپاس و روبلف به راه افتادند

آرینا سابالنکا روز یکشنبه در یک مسابقه سیاسی در مسابقات آزاد فرانسه مقابل مارتا کوستیوک پیروز شد، در حالی که شوخی‌ها و شوخی‌ها بر سر اوکراینی شکست‌خورده که حاضر به فشردن دست حریف بلاروسی خود نشد، سرازیر شد. سابالنکا، شماره دو جهان و قهرمان اوپن استرالیا، در 10 بازی از 12 بازی اخیر خود با نتایج 6-3، 6-2 پیروز شد و اولین تلاش خود را برای رسیدن به هفته دوم در پاریس انجام داد. کوستیوک به قول خود مبنی بر عدم تکان دادن دست سابالنکا در اعتراض به حمله روسیه به اوکراین عمل کرد. بلاروس متحد اصلی نظامی مسکو است.

کوستیوک، 20 ساله، که از زمانی که کشورش مورد تهاجم قرار گرفت، منتقد سرسخت تصمیم برای اجازه دادن به بازیکنان روسی و بلاروسی برای ادامه رقابت در تور بوده است، انگیزه جمعیتی را که موضع او را هو کردند، زیر سوال برد.

من از مردم می‌خواهم تا ۱۰ سال دیگر، زمانی که جنگ تمام شد، به این موضوع واکنش نشان دهند. من فکر می کنم که آنها در مورد کاری که انجام داده اند احساس خوبی نخواهند داشت.»

“من انتظار چنین چیزی را نداشتم. مردم باید واقعا شرمنده باشند.”

کوستیوک که در رنکینگ 39 جهان قرار دارد، از دست دادن با سابالنکا، هموطن بلاروس و ویکتوریا آزارنکا شماره یک سابق جهان در سال گذشته در مسابقات آزاد آمریکا خودداری کرد. در عوض، او یک لمس سطحی راکت را روی تور انتخاب کرد.

بازی بسیار سختی بود، از نظر احساسی. نمی‌دانستم که هو شده‌ام یا نه، اما از حمایت شما بسیار سپاسگزارم، این واقعاً معنای زیادی دارد. جمعیت شاتریره

در آستانه مسابقات ، سابالنکا اعتراف کرد که اگر کوستیوک نسبت به او “نفرت” داشته باشد می تواند موافقت کند.

من هرگز نگفتم که از آرینا سابالنکا یا هیچ یک از بازیکنان متنفرم. من فقط به خاطر موقعیتش در این شرایط به او احترام نمی گذارم.” کوستیوک که از بازیکنان روسیه و بلاروس می خواهد به طور جداگانه جنگی را که از آن زمان تاکنون ادامه دارد، محکوم کنند، اضافه کرد. بهمن ماه سال گذشته.

– “تکان دهنده” –

استفانوس سیتسیپاس، نفر پنجم یونانی که در فینال 2021 در دو ست به نواک جوکوویچ باخت، با پیروزی بر یری ویزلی چک رده 455 به دور دوم راه یافت.

Vesely که قبلاً فقط در دو تورنمنت درجه دوم چلنجر امسال بازی کرده بود، چهار ست پوینت را هدر داد که می توانست یک ست تعیین کننده را مجبور کند.

“احساس می‌کردم که او کمی بیشتر فشار را احساس می‌کند. زمین‌های او تا انتها دقیق نبود، که البته من از آن راضی هستم، زیرا این فرصت را به من می‌داد تا بازی را شروع کنم و در نهایت بیش از سه بازی کنم. یا چهار شات. اینجا و همین است.

آندری روبلف، نفر هفتم و قهرمان مونت کارلو در ماه آوریل، لازلو جره از صربستان را با نتایج 6-1، 3-6، 6-3، 6-4 شکست داد. روبلوف دو بار در پاریس به مرحله یک چهارم نهایی رسید.

ماریا ساکاری، نفر هشتم یونانی، بازیکن نیمه نهایی 2021، در اولین مانع سقوط کرد و با نتیجه 7-6 (7/5)، 7-5 از کارولینا موهوا از جمهوری چک شکست خورد.

موخوا که در رده 43 جهان قرار دارد، سال گذشته نیز در دور دوم ساکاری را شکست داد و اکنون چهار پیروزی متوالی بر 10 حریف برتر گرند اسلم کسب کرده است.

جمهوری چک در قرعه کشی انفرادی رولان گاروس 12 زن داشت و تنها پس از ایالات متحده با 19 زن در رده دوم قرار داشت.

موخوا هنگامی که از موخوا خواسته شد درباره موفقیت کشورش در تور تنیس توضیح دهد، گفت: «فکر می‌کنم بیشتر پدر و مادرشان هستند.

آنها به بچه هایشان اهمیت می دهند، مخصوصاً دختران.

نفر سوم جسیکا پگولا در یک نبرد کاملا آمریکایی با دانیل کالینز با نتایج 6-4 و 6-2 پیروز شد.

دن ایوانز از بریتانیای کبیر با شکست 6-4، 6-4، 6-4 مقابل وایلد کارت استرالیایی تاناسی کوکیناکیس، به عنوان بازیکن برتر قرعه کشی مردان تبدیل شد.

ایوانز گفت: «این که چگونه امروز بازی کردم، تکان دهنده است.

نونو بورخس از پرتغال در رده 80 با 38 آس و 85 برنده از جان ایزنر مقاومت کرد تا آمریکایی کهنه کار را با نتایج 6-4، 5-7، 7-6 (7/3)، 4-6، 7-6 (11/9) شکست دهد. کسب ششمین امتیاز مسابقه بعد از چهار ساعت حضور در زمین.

آلیز کارنه فرانسوی دیگر بازنده کهنه کار در روز افتتاحیه بود که با نتیجه 6-3 و 6-4 از کامیل جورجی از ایتالیا شکست خورد.

کورنت در نوزدهمین تورنمنت رولان گاروس و شصت و پنجمین تورنمنت متوالی گرند اسلم بازی می کرد.

– عصر جدید –

امسال شروع دوره جدیدی در مسابقات آزاد فرانسه است، جایی که برای اولین بار از سال 2004، رافائل نادال روی خاک رس قرمز معروف بازی نخواهد کرد.

نادال مصدوم که 14 بار قهرمان شده است، از تورنمنت 2023 خارج است، جایی که از 115 مسابقه فقط سه شکست را تجربه کرده است.

در غیاب او، جوکوویچ، برنده دو بار و مسئول دو شکست از سه شکست نادال، به دنبال سبقت گرفتن از اسپانیایی با رکورد 23 ماژور خواهد بود.

با این حال، او با تهدیدی جدی از سوی کارلوس آلکاراز، مرد شماره یک جهان که به دنبال اضافه کردن عنوان رولان گاروس به قهرمانی خود در US Open است، مواجه است.

آلکاراز و جوکوویچ مبارزات خود را از دوشنبه آغاز می کنند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله