رابطه عاشقانه سویا در لیگ اروپا می تواند آنها را به برتری برساند

ممکن است سویا و رم در فینال لیگ اروپا روی کاغذ به طور مساوی به نظر برسند، اما عشق اندلسی ها به رقابت می تواند آنها را در بوداپست برتری دهد. آنها یک رکورد شش بار قهرمان با نزدیکترین رقبای اینترمیلان، لیورپول، یوونتوس و اتلتیکو مادرید هر کدام با سه قهرمانی هستند. سویا علیرغم یک فصل بی‌نظیر در لالیگا، با شکست دادن منچستریونایتد و سپس یوونتوس، رقابت‌های خود در لیگ اروپا را افزایش داد و به هفتمین فینال خود رسید.

آنها در شش مسابقه باقیمانده برنده شدند و کاپیتان خسوس ناواس گفت که تیمش در حال خروج از بلوک های مسابقه است.

ناواس هفته گذشته به یوفا گفت: “ما در حال تغییر (در لیگ اروپا) هستیم و عملکرد ما در هر مسابقه غیر قابل باور است.”

این مسابقه‌ای است که چیزهای زیادی به ما داده است و لذتی که هر بار که در آن شرکت می‌کنیم باعث می‌شود تا جایی که می‌توانیم پیش برویم.»

در این فصل، یک هدف دیگر جبران حمایت هواداران پس از یکی از بدترین دوره های اخیر سویا در لالیگا است.

آنها از زمانی که در سال 2001 صعود کردند هرگز در نیمه پایانی به پایان نرسیدند، اما در حال حاضر با یک بازی کمتر در رده یازدهم قرار دارند.

می توانست بسیار بدتر از این باشد. آنها در بیشتر دوره مبارزات انتخاباتی با سقوط لاس زدند، جولن لوپتگی و سپس خورخه سامپائولی را قبل از اینکه خوزه لوئیس مندیلیبار کشتی را مستقر کند، اخراج کردند.

رافا میر مهاجم روز شنبه به DAZN گفت: “ما یک خانواده هستیم، این را نشان دادیم، لحظات بسیار بدی داشتیم، اما یک چهارم آخر فصل تاثیرگذار بود.”

حالا ما جایزه فینال را داریم، می خواهیم با جام به اینجا برگردیم.”

– تاریخ غنی –

سویا اولین بار در سال 2006 برنده این رقابت ها شد، زمانی که ناواس، که اکنون 37 سال دارد، به عنوان یک بازیکن 20 ساله ظاهر شد و در فینال با نتیجه 4-0 میدلزبورو استیو مک لارن را شکست داد.

این اولین نقره اروپایی آنها و اولین جام آنها در 57 سال گذشته بود.

آنتونیو پورتو فقید در وقت‌های اضافه گلزنی کرد تا به تیم خوانده راموس کمک کند تا شالکه را در نیمه‌نهایی شکست دهد، گلی که هنوز در سویا به یاد می‌آید.

پوئرتا در فینال سال بعد یک پنالتی را به ثمر رساند که سویا رقیب لالیگا اسپانیول را در گلاسکو شکست داد و دوباره جام را برد.

فقط چند ماه بعد، پوئرتا در حالی که برای باشگاهش در لالیگا بازی می کرد، بر اثر حمله قلبی درگذشت.

آندلسی‌ها در سال 2014 با سرمربیگری اونای امری دوباره به ضربات پنالتی نیاز داشتند تا بنفیکا را شکست دهند و برای سومین بار قهرمان این رقابت‌ها شوند و ایوان راکیتیچ نقش کلیدی را قبل از انتقال او به بارسلونا ایفا کرد.

سویا به قهرمانی در دو لیگ بعدی اروپا ادامه داده است، اولین بار در سال 2015 در یک دیدار هیجان انگیز دنیپرو را با نتیجه 3-2 شکست داد و کارلوس باکا، مهاجم کلمبیایی، دو گل به ثمر رساند.

فصل بعد، آنها لیورپول یورگن کلوپ را با نتیجه 3-1 شکست دادند، این بار با گلزنی کوکه مدافع کناری. این اولین جام سرمربی آلمانی در مرسی ساید خواهد بود.

اگر سال گذشته برنده شدید، این به چه معناست؟ اگر دو سال پیش برنده شدید، یعنی چه؟ در واقع هیچ چیز، بنابراین این یک بازی متفاوت است.”

سویا ششمین برد خود را زیر نظر لوپتگی مقابل اینترمیلان در یک پیروزی هیجان انگیز دیگر با نتیجه 3-2 به دست آورد، البته در ورزشگاهی خالی به دلیل همه گیری کووید-19.

گل به خودی روملو لوکاکو باعث شد تا سویا رکورد 100 درصدی خود را در فینال لیگ اروپا حفظ کند.

مورینیو یکی از مطمئن ترین مربیان فوتبال جهان است، اما حتی او نیز ممکن است از برتری سویا در لیگ اروپا مرعوب شود.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله