کریگ فولتون مربی جدید هاکی می گوید اولین هدف هند این است که شماره 1 آسیا شود

کریگ فولتون از آفریقای جنوبی با گذشت دو هفته از سمت جدید خود به عنوان سرمربی تیم هاکی مردان هند، اهداف خود را کاملاً واضح اعلام کرده است – تبدیل شدن به تیم شماره یک آسیا و جواز حضور در المپیک پاریس در سال آینده. فولتون که از سال 2018 شاهد رشد هاکی بلژیکی بوده، می‌خواهد هند ابتدا بر هاکی آسیایی مسلط شود و سپس به تدریج آن را به صحنه جهانی برساند. در ذهنم این است که تیم شماره 1 آسیا باشم. این قطعاً یکی از اهدافی است که می‌خواهیم به آن برسیم و به طور مداوم در آنجا باشیم و سپس به آن برسیم، زیرا وقتی شماره 4 و 5 در جهان هستیم، باید به تلاش خود ادامه دهید تا روی سکو قرار بگیرید.” فولتون در اولین تعامل مجازی خود با رسانه ها گفت.

اگر تجربه کافی داشته باشید و یک برنامه بازی داشته باشید که مناسب همه باشد، قطعاً می توانید برای رسیدن به فینال و بردن آن به خودتان فشار بیاورید.

اولویت این است که از طریق بازی های آسیایی به المپیک پاریس راه پیدا کنیم. این اولویت شماره 1 ما است. با استفاده از لیگ حرفه ای FIH، چهار ملت در اسپانیا و سپس جام قهرمانان آسیا، ما می خواهیم واقعاً خودمان را طوری آماده کنیم که قوی باشیم و بتوانیم فوراً به مرحله مقدماتی برسیم.”

فولتون در شغل قبلی خود به عنوان مربی موفقیت های مثال زدنی داشته است. او به شهرت رسید به عنوان سرمربی تیم ملی مردان ایرلند بین سال های 2014 تا 2018، زمانی که این تیم به بازی های المپیک 2016 ریو راه یافت.

این اولین حضور ایرلند در المپیک در 100 سال گذشته بود. این شاهکار تاریخی همچنین جایزه بهترین مربی سال FIH را در سال 2015 به ارمغان آورد.

فولتون همچنین به عنوان کمک مربی با مدافع عنوان قهرمانی المپیک بلژیک در مسیر کسب مدال طلا در توکیو کار کرد. او همچنین در جریان قهرمانی آنها در جام جهانی 2018 در بوبانشوار، بخشی از کادر مربیگری بلژیک بود.

این بازیکن آفریقای جنوبی در ارزیابی خود از تیم فعلی هند صریح بود و گفت که بین آنها و دو یا سه تیم برتر جهان فاصله وجود دارد.

ما بهترین تیم نیستیم، اما تیم خوبی هستیم. ما باید کار کنیم، اما در عین حال حریف بسیار سختی هستیم، تیم‌های زیادی دوست ندارند با ما بازی کنند.»

اما جایگاه واقعی ما در حال حاضر این است که بین ما و تیم های شماره 1 و 2 جهان فاصله وجود دارد و ما باید کار کنیم (برای رفع این شکاف). اولین ماموریت فولتون به عنوان سرمربی هند، بازی اروپایی لیگ برتر FIH خواهد بود که از 26 می آغاز می شود.

هند امیدوار است که با بازی بلژیک و بریتانیای کبیر در لندن و پس از آن بازی با هلند و آرژانتین در آیندهوون هلند به شتاب پیروزی خود ادامه دهد.

هند در لیگ برتر خانگی قبلی خود مقابل آلمان و استرالیا، قهرمان جهان، بدون شکست رفت و به آنها کمک کرد تا در صدر جدول امتیازی قرار گیرند.

نتیجه این است که ما کمی اعتماد به نفس پیدا کردیم (در نتیجه مسابقات لیگ برتر FIH در هند). گروه عملکرد خوبی داشت، برخی از تاکتیک‌ها بعد از جام جهانی تغییر کردند، که من نمی‌توانم در مورد آن نظر بدهم زیرا من نبودم. فولتون گفت: برای آنها برای هاکی رنکینگ هندی و کسب برنز در توکیو کلاه بر سر آنهاست.

با استفاده از لیگ برتر، تورنمنت چهار کشور در اسپانیا و سپس جام قهرمانان آسیا، می‌خواهیم ما را واقعا قوی کنیم و بتوانیم فوراً (برای المپیک 2024 پاریس) جواز کسب کنیم.» فولتون علاقه ای به تعدیل ساختار بازی در هند ندارد، اما می خواهد که تیم در عین حفظ یک بازی هجومی، تاکید بیشتری روی دفاع داشته باشد.

من شخصاً دوست دارم ساختار دفاعی خود را در جای خود داشته باشم زیرا این اولین قدم در حمله است. اگر می خواهید سبک ضد حمله بازی کنید، به شما کمکی نمی کند. اما در عین حال، شما نمی توانید نیمه خود بنشینید، باید به مخالفان فشار بیاورید، فشار، به هر دو نیاز دارید.

او گفت: “من مربی بسیار تهاجمی هستم، دوست دارم گل بزنم، اما دفاع قوی را هم دوست دارم.”

او به خوبی از فشار زیاد مرتبط با شغل جدید خود آگاه است، اما آن را با دیدی مثبت می بیند.

ناگفته نماند که کار کردن برای تیم مردان هند یکی از سخت ترین هاکی جهان از نظر انتظارات است. اما نگاه من این است که انتظار دارم و می‌خواهم خوب کار کنم. من بدون قلب جنسی به اینجا نمی آیم. حضور در این پست بسیار مثبت است و آنچه را که در تیم دیدم دوست داشتم.

من مشتاقانه منتظر سال آینده هستم، مخصوصاً برای بازی های آسیایی آماده می شوم تا به فینال راه پیدا کنم و راه یابیم.» فولتون همچنین گفت که در حال مذاکره با هاکی هند در مورد استفاده از خدمات یک روانشناس است که توسط هارمنپریت سینگ، کاپیتان تیم هند نیز تضمین شده است.

من از این موضوع آگاه هستم و در حال مذاکره با هاکی هند هستم تا خدمات یک متخصص در این زمینه را دریافت کنم. در بلژیک کمی فرق می کند، مربی آمادگی ذهنی ندارند، بیشتر تست شخصیت انجام می دهند. اما این برای ما یک اولویت است.”

هارمن پریت گفت: “داشتن یک مربی آماده سازی ذهنی مانند مربی (فولتون) عالی است، اما همه چیز به فدراسیون بستگی دارد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله