پپ گواردیولا خواهان رسیدگی به اتهامات لیگ برتر در اسرع وقت است

پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی می‌گوید که می‌خواهد بیش از 100 اتهام در لیگ برتر علیه این باشگاه به دلیل تخلفات مالی ادعایی «در اسرع وقت» رسیدگی شود. سیتی که سومین قهرمانی متوالی خود در لیگ برتر را جشن می گیرد، در ماه فوریه به دلیل 115 مورد ادعای نقض قوانین بین سال های 2009 تا 2018 به کمیسیون مستقل ارجاع داده شد. لیگ برتر همچنین باشگاه را به عدم همکاری از زمان شروع تحقیقات در دسامبر 2018 متهم کرد.

ابعاد این اتهامات که باشگاه قویا آن را رد می کند و ابعاد عواقب آن در صورت مجرم شناخته شدن نشان می دهد که پرونده ممکن است به طول انجامد.

گواردیولا که تیمش در این فصل به دنبال یک جام است، نمی‌خواهد ابری بر دستاوردهای آن‌ها بنشیند و می‌خواهد هر چه زودتر به نتیجه برسد.

اما بازیکن کاتالانی که تا سال 2025 قرارداد دارد، تاکید کرد تا زمانی که این اتهامات حل نشده است، باشگاه را ترک نخواهد کرد.

او پیش از بازی چهارشنبه مقابل برایتون گفت: “ای کاش لیگ برتر و داوران می توانستند هر چه زودتر کاری انجام دهند، پس اگر ما کار اشتباهی انجام دادیم، همه از آن خبر دارند.”

و اگر ما، همانطور که فکر می‌کنیم سال‌ها به عنوان یک باشگاه بوده‌ایم، در مسیر درست پیش برویم، آن‌گاه مردم دیگر در مورد آن صحبت نمی‌کنند.

“ما دوست داریم فردا، روز امروز بهتر از فردا باشد.

“امیدوارم که آنها آنقدر شلوغ نباشند و داوران بتوانند هر دو طرف را ببینند و تصمیم بگیرند که چه چیزی بهتر است، زیرا در پایان روز می‌دانم که بردیم، در زمین بازی درست و حسابی بردیم و هیچ شکی در این نیست.”

این اولین بار نیست که سیتی که از زمان تصاحب گروه ابوظبی یونایتد در سال 2008 در داخل و خارج از زمین تغییر شکل داده است، به دلیل مشکلات مالی در کانون توجه قرار می گیرد.

در سال 2014، باشگاه به دلیل نقض قوانین بازی جوانمردانه مالی یوفا 60 میلیون یورو (64 میلیون دلار) جریمه شد.

در فوریه 2020، هیئت حاکمه فوتبال اروپا آنها را به دلیل “نقض جدی” قوانین بازی جوانمردانه مالی به مدت دو سال از حضور در مسابقات یوفا محروم کرد.

این تحریم در اواخر همان سال توسط دادگاه داوری ورزش لغو شد، اما CAS تصمیم گرفت سیتی در تحقیقات مانع شده و باشگاه 10 میلیون یورو جریمه شد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله