پاکستان اولین برد سری ODI خود را در برابر نیوزیلند در 12 سال به ثبت رساند

پاکستان در سومین مسابقه روز چهارشنبه در کراچی، اولین پیروزی سری یک روزه بین المللی خود را در برابر نیوزیلند در 12 سال گذشته با پیروزی 26 ران سخت به ثبت رساند. امام الحق 90 توپ 107 را به ثمر رساند، در حالی که بابر اعظم برای بیست و ششمین ODI خود در نیم قرن 62 توپ 54 را به ثمر رساند تا پاکستان را در 50 اور به 287-6 برساند. تام بلوندل بازکننده 65 گل برای نیوزیلند به ثمر رساند، در حالی که کول مک کانچی اولین توپ 45 توپ 64 را به ثمر رساند، اما تیم میهمان در 49.1 اور 261 گل از زمین خارج شد.

پاکستان که در دو بازی اول در راولپندی به ترتیب با پنج و هفت ویکت پیروز شد، در سری پنج بازی 3-0 پیش افتاد.

اعظم گفت: «همیشه وقتی در یک سری پیروز می‌شوید، احساس آرامش می‌کنید و این یک کار تیمی خوب بود. ما امتیاز خوبی کسب کردیم و سپس (بولینگ) عالی بود.

تمرکز در حال حاضر این است که آرام نگیریم و در دو بازی آینده قوی ظاهر شویم و امیدوارم بتوانیم به 100 درصد ادامه دهیم.

دو بازی آخر جمعه و یکشنبه نیز در کراچی برگزار می شود.

آخرین پیروزی پاکستان در سری ODI مقابل نیوزلند در سال 2011 بود و از آن زمان تاکنون از هفت سری شش بازی شکست خورده است که یکی از آنها مساوی بوده است.

نیوزلند تهدید کرد که با پیروزی فرار خواهد کرد زیرا بلوندل و ویل یانگ (33 توپ از 41 توپ) به آنها یک جایگاه مطمئن 83 در 15.3 اور دادند.

پاکستان سرانجام پس از تحویل مستقیم به بازیکن سوم، با حذف یانگ شکست خورد، پیش از آنکه محمد وسیم، داریل میچل را با 21 گل اخراج کرد – مردی که در دو مسابقه گذشته صدها گل متوالی به ثمر رساند.

پانزده ران بعد، بلوندل نیز پس از ناکامی در رسیدن به چین خود در تلاش در ران دوم، بیرون بود. او در ضربه خود به هفت مرز برخورد کرد.

تام لاتام که 45 گلزنی کرد و مارک چپمن (13) 40 امتیاز برای ویکت چهارم اضافه کردند، اما پیسر نسیم شاه قبل از اینکه لاتام توسط واسیم پاک شود، چپمن را با یک تحویل زیبا شکست داد.

مک‌کانچی با جسارت گل تساوی را به ثمر رساند تا نیوزلند را به پیروزی برساند و دو شش و شش چهار تایی را شکست، اما شریکی نداشت.

نسیم، وسیم و شاهین شاه افریدی دو ویکت برای پاکستان گرفتند.

لاتهام، کاپیتان نیوزلند گفت: «شاید اینینگ ها کمی کند شد. “اگر ما چند شراکت اینجا و آنجا داشتیم ممکن بود کمی متفاوت باشد، اما ما در بهترین حالت خود نبودیم.”

پیش از این، نیوزلند شروع خوبی را با فخار زمان بولینگ مت هنری به مدت 19 شروع کرد.

زمان که در سه اینینگ اخیر ODI خود 300 گل به ثمر رسانده است، خیلی قبل از سقوط خود در فرم ظاهر شد و حق و اعظم را در طول 108 ران ویکت دوم خود در اینینگ ثابت باقی گذاشت.

اعظم سه ضربه چهار و شش زد قبل از اینکه یکی از پاهایش را با هانری بکوبد.

در اوور سی و هشتم، هک توسط پیسر آدام میلن بولد شد.

عبدالله شفیق دوباره با مشکل مواجه شد و تنها 19 امتیاز را به دست آورد، اما آقا سلمان (31) به محمد رضوان (32) کمک کرد تا 54 دوش برای ویکت پنجم اضافه کند تا مجموع را بالا ببرد.

در اورهای آخر محمد نواز و شاداب خان نیز به ترتیب با 11 و 21 امتیاز به برتری رسیدند.

هنری با 3-54 بهترین بازیکن نیوزلند بود.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله