وانزیر مهاجم بلژیکی به خاطر اظهارات نژادپرستانه در MLS عذرخواهی کرد

نیویورک ردبولز و مهاجم دانته وانزیر روز دوشنبه پس از اظهارات نژادپرستانه این بازیکن بلژیکی در جریان بازی لیگ برتر فوتبال مقابل سن خوزه ارتکویکز عذرخواهی کردند. بازی برای حدود 15 دقیقه متوقف شد در حالی که بازیکنان سن خوزه قبل از تصمیم گیری درباره ادامه بازی شنبه بحث می کردند. این دیدار در «ردبول آرنا» با نتیجه یک بر یک به پایان رسید. جرمی ابوبیس، مهاجم سن خوزه، بدون ذکر نام بازیکن، گفت که یک بازیکن نیویورک در اوایل نیمه دوم از لقب نژادپرستانه استفاده کرد.

پس از بازی، ابوبیس گفت که سن خوزه پس از اصرار بازیکن که این اظهارات را متوجه حریف خاصی نکرده بود، تصمیم به ادامه بازی گرفت.

MLS بلافاصله تحقیقات را آغاز کرد و وانزیر، ردبولز و مربی آنها گرهارد استروبر عذرخواهی کردند.

می خواهم صمیمانه از بازیکنان زمین لرزه عذرخواهی کنم. من هر کاری که در توانم باشد انجام خواهم داد تا بخشی از تغییراتی باشم که باید در این ورزش و در دنیای ما اتفاق بیفتد.”

من همچنین می خواهم از هم تیمی هایم، مربیان، سازمان و هوادارانمان عذرخواهی کنم. من اشتباه کردم و هر قدمی که برای رشد لازم باشد برمی دارم.

“من مسئولیت کامل اعمالم را می پذیرم. اگر چه قصد نداشتم با زبانم آسیب یا توهین کنم، اما می‌دانم چه کردم و عمیقاً بابت آن عذرخواهی می‌کنم.»

همچنین در بیانیه ای، ردبول ها اعلام کردند که “با تمام وجود به خاطر اتفاقات غیرقابل قبولی که شنبه شب رخ داد عذرخواهی می کنند.”

این تیم گفت: “کلمات و انفعال غیرقابل توجیه هستند و ما معتقدیم که هرگز جایی برای آن وجود نخواهد داشت.”

استروبر اتریشی گفت که پشیمان است که ونزایر را بلافاصله پس از این حادثه از زمین خارج نکرده است.

وانزیر که یک بازی ملی برای کشورش دارد و در ماه فوریه از فوتبال بلژیک به ردبولز پیوست، گفت هر گونه محرومیت یا جریمه ای را از باشگاه یا MLS خود می پذیرد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله