هیماچال پرادش میزبان المپیک روستایی برای ورزشکاران است

ویکرامادیتیا سینگ وزیر ورزش و جوانان ایالتی روز سه شنبه در شیملا گفت که برای تشویق ورزشکاران، دولت هیماچال پرادش یک المپیک روستایی برگزار خواهد کرد که در آن حداکثر 40000 جوان از جمله 20000 زن می توانند در آن شرکت کنند. وی افزود: این بازی‌ها که احتمالا از شهریور ماه آغاز می‌شود، بر روی بازی‌های سنتی استان متمرکز خواهد بود. سینگ در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: “این سیاست به گونه ای تنظیم می شود که ورزش های شدید مانند قایقرانی در آب های سفید و پاراگلایدر را که در گذشته تلفاتی را گزارش کرده اند، تنظیم کند. این حوادث نام بدی را برای دولت و مروجین این ورزش به ارمغان می آورد.” پس از دیدار با نمایندگان ارگان های مختلف ورزشی کشور.

وی گفت: بستری برای رسیدگی به شکایات مرتبط با ورزش و تهیه تقویم ورزشی فراهم می شود.

سینگ افزود: این سیاست که در راستای سیاست ملی ورزش و توصیه‌های کمیته لودی در پرونده BCCI نهایی می‌شود، همچنین شفافیت در سازمان‌های ورزشی و گروه‌بندی همه بازی‌ها در سه دسته را تضمین می‌کند.

او گفت که یکی دیگر از ابتکارات روی کارت ها «پروژه ایک خیل آپنون که نعم» است که خانواده های شهدا یا مشاهیر را به استفاده از زمین های بازی و سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت های آنها تشویق می کند. وزیر ایجاد زیرساخت های ورزشی باکیفیت و سایر امکانات برای آماده سازی جوانان کشور برای ورزش مهم است.

وی افزود که دولت صنایع را وادار می کند تا هر بازی را به عنوان بخشی از فعالیت های مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) خود اتخاذ کنند.

سینگ بر لزوم شفافیت در عملکرد ارگان های ورزشی، انتخاب ورزشکاران برای جوایز مختلف و سیاست زدایی از فعالیت های ورزشی تاکید کرد.

وی گفت: دولت همچنین در حال بررسی تشکیل صندوق کمک به وزیر ورزش است که شرایط آن در حال تعیین است.

وزیر کشتی با اشاره به تظاهرات مداوم زنان گیره‌دار علیه بریج بوشان سینگ، رئیس فدراسیون کشتی هند (WFI) گفت که این یک موضوع جدی است زیرا ادعاهایی از سوی کشتی‌گیران برجسته مدال‌آور مطرح شده است اما متهم هنوز دستگیر نشده است.

وی گفت: “دولت کنگره قبلی در این ایالت لایحه ای را برای تنظیم ورزش ارائه کرده بود اما تصویب نشد. ما بررسی خواهیم کرد که آیا لایحه قبلی مجدداً ارائه می شود یا لایحه جدیدی جایگزین آن شود.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله