هنگامی که ساچین تندولکار VVS Laxman را به عنوان بازیکن مورد علاقه خود در میان بازیکنانی مانند راهول دراوید، سوراو گانگولی انتخاب کرد.

“شما استعداد فوق العاده ای دارید. شما می توانید توپ را در کسری از ثانیه قبل از من ببینید…” اینگونه است که ساچین تندولکار، بازیکن افسانه ای کریکت، قدرت ضربه زدن هم تیمی سابق خود “مورد علاقه” VBS Laxman را در طول تور 1999-2000 توصیف می کند. سال های استرالیا رونمایی از کتاب جدید ساچین@50: به افتخار استاد. این داستان که در کتابی توسط بازیکن سابق کریکت هندی MSK Prasad روایت شده است، از گفتگوی پراساد، لاکسمن و ساچین در مورد بازیکنان مورد علاقه آنها در تیم هندی آن زمان در تور استرالیا بود.

در حالی که پراساد، که او نیز بخشی از تیم بود، گفت که او راهول دراوید، سوراو گانگولی و وی وی اس لاکسمن را دوست دارد. تندولکار که کاپیتان تیم وقت هند بود، لاکسمن را بازیکن مورد علاقه خود اعلام کرد.

Tendulkar به Laxman همیشه خندان گفت: “اگر لبخند نزنی و دندان هایت را نشان ندهی، می گویم که بازیکن مورد علاقه من هستی.”

اما تندولکار آنجا نبود. او حتی دلایل خود را برای انتخاب بتمن شیک درجه متوسط ​​به عنوان بازیکن مورد علاقه خود نسبت به دراوید، گانگولی و چند نفر دیگر توضیح داد.

“شما از داشتن چنین استعداد بزرگی برخوردار هستید. شما می توانید توپ را چند ثانیه قبل از من ببینید. خداوند به شما استعداد استثنایی داده است که نمی توانید آن را درک کنید.

تندولکار که از این مکالمه به او لقب «خدای کریکت» داده شده است، گفت که بر خلاف لاکسمن، خداوند به او «حداقل استعداد» داده است که او «به حداکثر رسانده» آن را انجام داده است.

“من چهار دنده در ضربات خود دارم – دفاع، هل دادن، رانندگی و لفت. من شرایط را درک می کنم، از منطق خود استفاده می کنم و اقدامات مناسب را دنبال می کنم. شما آنقدر استعداد دارید که می توانید بلافاصله در دنده چهارم ضربه بزنید. می بینید که آنقدر زود توپ زد که نگران شرایط نبودی.

او توضیح داد: “بنابراین گاهی اوقات شما ضربه میزنید و گاهی اوقات شکست میخورید. روزی که ارزش سه دنده اول را درک کنید، اسطوره بازی خواهید شد.”

ادای احترام به پدیده جهانی ورزش، “Sachin@50: جشن یک استاد” شامل مقالات و نوشته های افراد سرشناس از جمله خانواده Tendulkar – همسر آنجلی Tendulkar و برادر بزرگ Ajit Tendulkar – و اسطوره های کریکت Sunil Gavaskar، Sourav Ganguly، Harbhajan Singh و Harbhajan Singh است. شارما.

این کتاب که توسط Simon & Schuster India منتشر شده است، روز دوشنبه به مناسبت پنجاهمین سالگرد تولد Tendulkar به طور رسمی منتشر می شود.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله