هند در مسابقات قهرمانی هاکی روی یخ آسیا و اقیانوسیه شرکت خواهد کرد

دهلی نو:

اتحادیه هاکی هند از لباس جدید تیم بانوان رونمایی کرد. تیم هاکی روی یخ زنان هند از 30 آوریل تا 7 می در مسابقات قهرمانی هاکی روی یخ IIHF 2023 آسیا و اقیانوسیه شرکت خواهد کرد. تیم 20 نفره هاکی روی چمن هند شامل 5 بازیکن اولیه است و دارین هارولد از کانادا به همراه تسوانگ گیالتسون و امیت بلوال کمک خواهد کرد. تسوانگ چوسکیت کاپیتان تیم خواهد بود و نورجهان، محافظ در تمرینات، هدایت دروازه را برعهده خواهد داشت. پس از ارائه لباس تیم، میزگردی در مورد توسعه هاکی در هیمالیا، توسعه ورزش های زمستانی و گردشگری زمستانی برگزار شد.

20 بازیکن تیم ملی هند از لاداخ و هیماچال پرادش این فرصت را داشتند که در طول شب با اعضای کلیدی اکوسیستم ورزشی هند ارتباط برقرار کرده و با آنها تعامل داشته باشند.

در این بیانیه آمده است که رویال انفیلد در حال حاضر با همه سهامداران برای توسعه هاکی، ورزش های زمستانی و گردشگری زمستانی در هیمالیا کار می کند. هدف، ساختن اکوسیستمی برای هاکی روی یخ است که در نهایت به بازیکنان هندی اجازه می‌دهد در بالاترین سطح این ورزش، از جمله بازی‌های المپیک زمستانی، رقابت کنند.

“هیمالیا خانه معنوی ما است و مشارکت ما با تیم هاکی زنان هند بخشی از جاه طلبی اجتماعی ما برای همکاری با 100 جامعه هیمالیا برای افزایش پایداری و حمایت از اکوسیستم آنها است. رویال انفیلد توسط UT Ladakh مامور شده است تا طرحی برای یخ ایجاد کند. بیدیشا دی، مدیر اجرایی بنیاد گروه ایچر، بازوی مسئولیت اجتماعی رویال انفیلد، گفت: هاکی برای دستیابی به جاه طلبی های تیم هند برای بازی های المپیک زمستانی.

علاوه بر این، ما از آموزش مربیان و بازیکنان در سطوح پایه و پیشرفته و با تجهیزات و زیرساخت های لازم حمایت می کنیم. ما مفتخریم که امشب میزبان این زنان باورنکردنی هستیم و برای آنها بهترین‌ها را در آغاز نبردهای یخی که در چمپیونشیپ در انتظارشان است، آرزو می‌کنیم.”

هجده زن از قلمرو اتحادیه لاداخ و دو زن از ایالت هیماچال پرادش، پیشتاز این ورزش هستند که در دهه گذشته در این مناطق کوهستانی محبوبیت پیدا کرده است. به لطف شکل گیری طبیعی یخ در طول ماه های زمستان، هاکی به طور پیوسته محبوبیت پیدا کرده است و نه تنها به عنوان یک سرگرمی زمستانی، بلکه به عنوان یک ورزش جدی نیز با اشتیاق بازی می شود.

“این واقعاً یک لحظه افتخار برای همه ما در انجمن هاکی هند است، زیرا دختران ما برای یک جام جهانی بزرگ دیگر آماده می شوند. هدف ما این است که مطمئن شویم افراد بیشتری در سراسر کشور هاکی را به عنوان یک ورزش رقابتی جدی می بینند. هارجیندر سینگ جیندی، دبیر کل انجمن هاکی هند گفت: این فقط یک بازی تفریحی زمستانی نیست.

در سال 2023، 18 کشور آسیایی در مسابقات قهرمانی جهان هاکی در سطوح مختلف حضور خواهند داشت. اینها عبارتند از قزاقستان، کره، ژاپن، چین، امارات متحده عربی، کره شمالی، ترکمنستان، چین تایپه، تایلند، هنگ کنگ (چین)، قرقیزستان، ایران، سنگاپور، مالزی، کویت، فیلیپین، مغولستان و اندونزی.

IIHF Challenge Cup آسیا (که قبلاً IIHF Challenge Cup آسیا بود) برای اعضای آسیا و اقیانوسیه که هنوز در برنامه جام جهانی شرکت نکرده‌اند، فرصتی برای رقابت و کسب تجربه ارزشمند بازی فراهم می‌کند. همچنین یک پلت فرم مهم منتهی به بازی های زمستانی آسیایی است.

موضوعات مطرح شده در این مقاله