هدف من سیتی یک 10 کامل است، صعود ویلا با چالش نیوکاسل روبرو می شود

منچسترسیتی در حالی که تیم پپ گواردیولا روز شنبه در دیدار با لستر در اتحاد در لیگ برتر به دنبال دهمین برد متوالی است، گرمای آرسنال را در رقابت قهرمانی لیگ برتر افزایش داد. اختلاف 6 امتیازی آرسنال در صدر جدول ممکن است تا دیدار یکشنبه آنها با وستهام به نصف کاهش یابد. هر دو بازی همچنین در نبرد برای غلبه بر افت با تنها شش امتیاز که لستر رده نوزدهمی را از ولوز رتبه سیزدهم جدا می کند، بسیار مهم خواهد بود.

هنگامی که نیوکاسل مقام سوم از ویلا پارک بازدید می کند، استون ویلا در فرم خود می تواند راه خود را به چهار تیم برتر برساند.

منچستریونایتد نیز در ناتینگهام فارست به دنبال این است که یک قدم به لیگ قهرمانان فصل آینده نزدیک شود.

AFP Sport به برخی از نکات کلیدی صحبت قبل از اقدام می پردازد.

این شهر به بالاترین شکل خود رسیده است

لستر در آستانه سفر خود به اتحاد، به دلیل فرم متضاد هر دو باشگاه، مانند بره هایی به نظر می رسد.

دین اسمیت برای اولین بار هدایت روباه ها را پس از 9 بازی بدون برد برعهده خواهد گرفت که باعث شد آنها به مقام دوم لیگ برتر سقوط کنند.

از سوی دیگر، سیتی در 9 پیروزی اخیر خود 34 گل به ثمر رسانده است، از جمله شکست 3-0 بایرن مونیخ در اواسط هفته.

علیرغم فاصله در بالای جدول، رقابت قهرمانی دوباره در دستان سیتی است زیرا آنها یک بازی کمتر از آرسنال انجام داده اند و در بازی بعدی لیگ خود پس از آخر هفته 26 آوریل میزبان توپچی ها هستند.

ارلینگ هالند در روز سه‌شنبه مقابل بایرن مونیخ تعداد خود را در این فصل به عدد 45 رساند و این بازیکن نروژی در روز شنبه حتی بیشتر از اینها نام خود را حفظ کرده است.

هلند فقط به دو گل دیگر نیاز دارد تا با رکورد محمد صلاح که 32 گل در یک فصل از 38 بازی به ثمر رسانده است، برابری کند.

آرسنال گام به گام با روند اخیر سیتی برابری کرد تا اینکه در آخر هفته مقابل لیورپول با تساوی 2-2 متوقف شد تا بار دیگر رقابت قهرمانی را از هم بپاشد.

بوکایو ساخو، وینگر آرسنال پیش از سفر به وستهام گفت: ما می دانیم که این در دستان ماست و فقط باید بازی به بازی ادامه دهیم.

اگر در این 8 بازی اخیر پیروز شویم و نتایج خوبی بگیریم، عنوان قهرمانی مال ما خواهد بود، بنابراین باید تمرکزمان را حفظ کنیم.”

ویلا وارد مسابقه اروپا می شود

نیوکاسل در آستانه بازگشت به لیگ قهرمانان اروپا برای اولین بار در 20 سال گذشته به لطف 5 برد پیاپی است.

اما سرخابی ها با یکی از آخرین موانع باقیمانده خود در برابر تیم ویلا روبرو می شوند که از 21 امتیاز اخیر خود 19 امتیاز گرفته است.

زمانی که اونای امری در ماه اکتبر هدایت این تیم را برعهده گرفت، تنها ماندن در لیگ برتر اولین وظیفه او بود، اما این بازیکن اسپانیایی اکنون ویا را در رده ششم دارد.

این برای حضور در لیگ اروپا در فصل آینده که امری چهار بار با سویا و ویارئال قهرمان شد، کافی خواهد بود.

اما پیروزی مقابل نیوکاسل فاصله را از چهار به شش امتیاز کاهش می دهد.

امری گفت: برای هواداران بسیار خوشحالم. ما در خانه مقابل هم بازی می کنیم، سه بار در سه بازی اخیر 6 گل زده و پیروز شده ایم.

جنگل در سقوط آزاد

ناتینگهام فارست بدون پیروزی برای دو ماه، پیش از دیدار با منچستریونایتد به رده سوم جدول سقوط کرد.

فارست از زمان بازگشت به لیگ برتر برای اولین بار از سال 1999، حدود 200 میلیون پوند (249 میلیون دلار) برای ثبت رکورد 29 خرید جدید در انگلیس در دو پنجره نقل و انتقالات هزینه کرده است.

اما اخراج فیلیپو جیرالدی، مدیر ورزشی این هفته، گواه این است که بازگشت سرمایه اندک است.

حمایت هواداران تضمین می‌کند که استیو کوپر، مدیر این تیم همچنان در سمت خود باقی می‌ماند، اما مالک اوانجلوس ماریناکیس هشدار داده است که نتایج باید “فوراً بهبود یابد”.

لامپ ها

شنبه (14:00 GMT مگر اینکه مشخص شده باشد)

استون ویلا – نیوکاسل (1130)، چلسی – برایتون، اورتون – فولام، ساوتهمپتون – کریستال پالاس، تاتنهام – بورنموث، ولوز – برنتفورد، منچسترسیتی – لستر (1630)

یکشنبه

وستهام – آرسنال (1300)، ناتینگهام فارست – منچستریونایتد (1530)

دوشنبه

لیدز – لیورپول (1900)

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله