نواک جوکوویچ و کارلوس آلکاراز در یک نیمه از تساوی اوپن فرانسه

نواک جوکوویچ پس از اینکه هر دو بازیکن در نیمه نهایی قرعه کشی پنجشنبه قرار گرفتند، می تواند در نیمه نهایی رقابت های آزاد فرانسه به مصاف کارلوس آلکاراز شماره یک جهان برود. جوکوویچ در غیاب رافائل نادال مصدوم، که برای اولین بار از زمان اولین حضورش در سال 2005، رولان گاروس را از دست خواهد داد، به دنبال رکورد بیست و سومین عنوان قهرمانی گرند اسلم مردان است. جوکوویچ نفر سوم، قهرمان رولان گاروس در سال های 2016 و 2021، در دور اول در پاریس با الکساندر کوواچویچ رتبه 114 از ایالات متحده دیدار می کند – اولین اوپن فرانسه از سال 1998 بدون نادال و راجر فدرر، که اکنون مستمری است.

کاواچویچ 24 ساله اولین بازی خود را در قرعه کشی اصلی مسابقات گرند اسلم انجام خواهد داد.

جوکوویچ که روز دوشنبه 36 ساله شد، از یک مصدومیت مجدد از ناحیه آرنج راست رنج می برد که فصل او را در زمین خاکی از مسیر خارج کرد.

او در هیچ یک از سه تورنمنت که در بهار امسال روی خاک رس بازی کرد نتوانست فراتر از یک هشتم نهایی صعود کند و جایگاه شماره یک خود را به آلکاراز واگذار کرد.

جوکوویچ نیز پس از دنیل مدودف در رده بندی پس از روس جایگزین او به عنوان قهرمان آزاد ایتالیا در آخر هفته گذشته، عقب افتاد.

آلکاراز قهرمان یو اس اوپن و مدودف مبارزات خود را در رولند گاروس در برابر یک بازنده انتخابی یا خوش شانس آغاز می کنند.

آلکاراز برای کسب عنوان دوم گرند اسلم راه سختی را پیش رو دارد و لورنزو موزیتی حریف احتمالی دور یک هشتم نهایی است قبل از اینکه استفانوس سیتسیپاس نایب قهرمان سال 2021 در مرحله یک چهارم نهایی منتظر او باشد.

برای اینکه جوکوویچ با آلکاراز یک بازی پرفروش را در چهار مرحله آخر ترتیب دهد، ممکن است لازم باشد قهرمان مسترز مونت کارلو آندری روبلوف را در کوارترها پشت سر بگذارد.

کاسپر رود که در فینال سال گذشته مغلوب نادال شد، در رده چهارم قرار گرفت و در بازی ابتدایی خود در مرحله مقدماتی بازی می کند.

هولگر ران با فرم شش نفره به پاریس می رسد و در دور اول با کریستوفر یوبانکس از ایالات متحده روبرو می شود.

Svyontak با تهدید Rybakina مبارزه می کند

ایگو سوونتک، قهرمان دو دوره زنان، دفاع از عنوان خود را در برابر کریستینا بوکسا از اسپانیا، شماره 67 جهان، که لهستانی در دور سوم مسابقات آزاد استرالیا امسال شکست داد، آغاز می کند.

اسویاتک که در رده‌ی بالای جدول قرار دارد، که برای تبدیل شدن به اولین قهرمان پشت سر هم اوپن فرانسه در 16 سال اخیر تلاش می‌کند، از آنجایی که مصدومیت لگن او را مجبور به پایان کار خود در رم کرد، از میادین دور شده است.

او قرار است در مرحله یک چهارم نهایی با کوکو گاوف نایب قهرمان سال 2022 روبرو شود و می تواند در چهار مرحله آخر با النا ریباکینا قهرمان ویمبلدون، برنده هفته گذشته اوپن ایتالیا روبرو شود.

ریباکینا در این فصل سه بار اسویاتک را شکست داده است و او را از مسابقات آزاد استرالیا در ملبورن و ایندین ولز حذف کرد و سپس با مصدومیت رقیبش را در رم متوقف کرد.

باربارا کریچیکووا، برنده سال 2021، می تواند منتظر سویونتک در 1/8 نهایی باشد. یک سال پیش، جمهوری چک در دور اول شکست خورد.

“این مسابقات مورد علاقه من است. من همیشه انگیزه بیشتری برای تمرین سخت تر اینجا پیدا می کنم. سویونتک در مراسم قرعه کشی گفت: خیلی خوشحالم که اینجا هستم.

آرینا سابالنکا که اولین گرند اسلم خود را در ملبورن به دست آورد، در دور اول با مارتا کوستیوک از اوکراین بازی خواهد کرد. سابالنکو هرگز نتوانست از دور سوم در پاریس عبور کند، علیرغم این واقعیت که حداقل در هر سه دوره دیگر به نیمه نهایی رسیده است.

علاوه بر این، قهرمانی او در مادرید در بهار امسال با یک خروج اولیه به دست سوفیا کنین رتبه 134 در رم دنبال شد.

جسیکا پگولا، نفر سوم، مسابقه افتتاحیه سختی را در برابر همکار فینالیست اوپن آمریکا و استرالیا 2022 دنیل کالینز دارد، در حالی که ریباکینا در مرحله مقدماتی رتبه اول بازی می کند.

حریف احتمالی ریباکینا در مرحله یک چهارم نهایی، که تونس را در فینال ویمبلدون 2022 شکست داد، اونز جابرت نفر هفتم است. جابر همچنین پس از سوینتک در US Open دوم شد.

ریباکینا، قزاقستانی الاصل روسی، هنوز نتوانسته از مرحله یک هشتم نهایی رولان گاروس عبور کند.

کارولین گارسیا، نفر پنجم فرانسوی، با وانگ ژیو از چین دیدار می کند، در حالی که ویکتوریا آزارنکا، قهرمان دو دوره اصلی مسابقات اوپن آمریکا، در دور اول با بیانکا آندریسکو، قهرمان آزاد آمریکا در سال 2019 روبرو می شود.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله