مک کالوم سرمربی تیم ملی انگلیس از اتهام نقض قوانین ضد فساد تبرئه شد

عکس فایل برندون مک کالوم و بن استوکس© AFP

کریکت بورد انگلیس و ولز، مربی آزمون انگلیس، برندون مک کالوم را به دلیل نقض قوانین ضد فساد خود مجرم شناخته است. بر اساس گزارش‌ها، این نیوزیلندی از نقش تجاری خود در 22Bet کناره‌گیری کرده است.

ماه گذشته، صفحه رسمی مک کالوم در فیس بوک ویدیویی را منتشر کرد که نشان می داد او در حال تبلیغ بازارهای لیگ برتر هند این شرکت در آستانه فصل است.

بازیکنان، مربیان و مقاماتی که در مسابقات شرکت می‌کنند یا شرط‌بندی روی آن‌ها را تشویق می‌کنند، بر اساس کد بانک مرکزی اروپا ممنوع شده‌اند، و این باعث می‌شود که هیئت حاکمه اعلام کند که به دنبال پیوندهای McCullum به 22Bet است.

اما بانک مرکزی اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد که مک کالوم هیچ کاری برخلاف این کد انجام نداده است، که مانع از تبدیل شدن بازیکنان یا مقامات به سفیران برند برای سازمان های شرط بندی نمی شود.

سخنگوی بانک مرکزی اروپا گفت: «در چند روز گذشته بحث‌ها با برندان در جریان بوده و موضوع از منظر کارفرما و تنظیم‌کننده بررسی شده است.

ما می توانیم تأیید کنیم که هیچ اقدام دیگری انجام نخواهد شد.»

گزارش ها حاکی از آن است که مک کالوم، که 10 بازی از 12 بازی ملی خود را برنده شده و در کنار کاپیتان بن استوکس، انقلابی در تیم انگلیس ایجاد کرده است، به همکاری خود با 22Bet پایان می دهد.

مسابقه آزمایشی بعدی انگلیس مقابل ایرلند در لردز در ژوئن است قبل از اینکه آنها یک سری پنج مسابقه ای خاکستر را مقابل استرالیا انجام دهند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله