من جایگزینی برای نادال نیستم

کارلوس آلکاراز روز یکشنبه تاکید کرد که او “جایگزین” رافائل نادال نیست زیرا این نوجوان به راحتی از عنوان خود در بارسلونا دفاع کرد و تلاش خود را برای جانشینی هموطنش به عنوان قهرمان آزاد فرانسه تقویت کرد. این بازیکن 19 ساله استفانوس سیتسیپاس را 6-3، 6-4 شکست داد تا جام بارسلونا را به پیروزی های خود در بوئنوس آیرس و ایندین ولز در سال 2023 اضافه کند. او اکنون 9 عنوان حرفه ای دارد. در شرایطی که نادال قهرمان 14 بار اوپن فرانسه از ژانویه به دلیل آسیب دیدگی لگن از میادین دور بود و نواک جوکوویچ قهرمان شماره یک و دو دوره رولان گاروس جهان با مشکل آرنج دست و پنجه نرم می کند، آلکاراز اعتبار خود را به عنوان یک مدعی برتر برای مسابقات گرند اسلم زمین خاکی تثبیت کرده است. . او سال گذشته عنوان اوپن آمریکا را به دست آورد.

با این حال، او به سرعت گمانه زنی ها مبنی بر اینکه قهرمان اوپن فرانسه در انتظار است را رد کرد، تنها پنج هفته پس از دومین دوره اصلی خود در پاریس.

آلکاراز شماره دو جهان در مواجهه با وضعیت خود به عنوان وارث نادال که در ژوئن 37 ساله می شود، گفت: “من نمی خواهم جایگزین کسی باشم.”

نادال پس از خروج از دور دوم مسابقات آزاد استرالیا بازی نکرده است و مسترز در ایندیان ولز، میامی و مونت کارلو و همچنین برای دومین سال متوالی از بارسلونا کنار رفته است.

آلکاراز که بدون افت حتی یک ست از عنوان قهرمانی خود در بارسلونا دفاع کرد، گفت: “در دو سالی که رافا اینجا نبود، من خوش شانس بودم یا فرض کنید عنوان قهرمانی را کسب کردم.”

برد او در روز یکشنبه چهارمین پیروزی او در چهار دیدار مقابل تسیسیپاس رتبه پنجم بود.

– “داستان ما را بسازید” –

آلکاراز افزود: “همیشه می خواستم مقابل بهترین ها بازی کنم، حیف است که در دو سال گذشته نتوانستیم از رافا لذت ببریم.”

بیایید امیدوار باشیم که او برای مدت طولانی به بازی ادامه دهد و ما بتوانیم از تنیس او لذت ببریم، اما بدیهی است که ما اینجا نیستیم تا از کسی کپی کنیم، بلکه برای ساختن تاریخ خود آمده ایم.

احتیاط الکاراز موجه است. با وجود ‌ او که در راه رسیدن به فینال‌ها همچنان مشکل مصدومیت دارد، 112 برد و باخت در اوپن فرانسه در مقابل تنها سه باخت از زمان حضورش داشته است. اولین عنوان در سال 2005.

دو تا از این شکست ها در برابر جوکوویچ رخ داد که رکورد 22 قهرمانی مردان با نادال را دارد.

جوکوویچ با قهرمانی دهمین اوپن استرالیا در ژانویه به این رکورد رسید.

با وجود ‌ مشکلی در مورد آرنج او . .

جوکوویچ با موفقیت از مشکلات آرنج خود در گذشته بهبود یافت – که در فوریه 2018 نیاز به جراحی برای مصدومیت داشت – اما همچنان در ویمبلدون و اوپن آمریکا در اواخر همان سال قهرمان شد.

نادال و جوکوویچ هر دو از مسابقات مسترز مادرید، جایی که آلکاراز مدافع عنوان قهرمانی است، حضور ندارند.

آلکاراز افزود: رولان گاروس یک هدف کوتاه مدت قطعی است.

این یک تورنمنت است که من واقعاً می خواهم برنده شوم، اما اکنون روی مادرید و سپس رم تمرکز کرده ایم. بردن تورنمنت اینجا در بارسلونا به من اعتماد به نفس بیشتری برای اتفاقات آینده می دهد.”

هولگر رون، مانند آلکاراز، که فقط 19 سال سن دارد، روز یکشنبه از عنوان قهرمانی مونیخ خود دفاع کرد، اما برخلاف اسپانیایی، مجبور شد از آستانه شکست دفاع کند.

این بازیکن دانمارکی که از ناحیه کتف آسیب دید و نیاز به تایم اوت پزشکی داشت، در ست سوم با نتیجه 5-2 برگشت و چهار امتیاز بازی را ذخیره کرد و بوتیک ون د زاندشولپ را با نتایج 6-4، 1-6، 7-6 شکست داد ( 7/3) در بازی برگشت فینال سال گذشته.

– “به سختی فشار دهید” –

رونی که پیش از این هرگز در این تورنمنت بازی نکرده بود، به مادرید می‌رود.

ایگو سوئونتک، قهرمان فعلی مسابقات آزاد آمریکا و فرانسه نیز با اطمینان راهی مادرید می شود.

او روز یکشنبه، قهرمان اوپن استرالیا و رتبه دوم آرینا سابالنکا را با نتایج 6-3، 6-4 شکست داد و دومین عنوان متوالی خود را در اشتوتگارت به دست آورد.

لهستانی گفت: “من واقعاً، واقعاً می‌خواستم برنده شوم، اما می‌دانستم که نمی‌توانم روی آن تمرکز کنم و فقط باید مانند مسابقات قبلی به کارم ادامه دهم.”

من بسیار خوشحالم که توانستم ذهنیت خوبی داشته باشم و فقط روی کاری که می خواهم در تنیس انجام دهم تمرکز کنم.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله