فران تورس با یک برد ناچیز بارسا را ​​مقابل اتلتیکو به ارمغان آورد، در حالی که سویا ویارئال را حیرت زده کرد.

ضربه فران تورس به بارسلونا کمک کرد تا از رکود اخیر خود خارج شود و روز یکشنبه اتلتیکو مادرید را 1-0 در لالیگا شکست دهد و گام بزرگی به سوی اولین قهرمانی خود از سال 2019 برداشته باشد. سویا، تازه از شکست منچستریونایتد در لیگ اروپا، یک برنده دیرهنگام را از آن خود کرد و یک ویارئال را با نتیجه 2-1 شکست داد و یوسف ان-نیسیری در وقت های تلف شده راهی خانه شد. بعد از اینکه بارسا را ​​با دو تساوی بدون گل متوالی نگه داشت، رئال مادرید در رده دوم با شکست سلتا در روز شنبه اختلاف خود را کاهش داد، اما تورس در نیمه اول با نتیجه کم امتیاز خود را با هشت بازی باقی مانده به 11 امتیاز بازگرداند.

سومین بازیکن دیگو سیمئونه اتلتیکو به عنوان خوش فرم ترین تیم اسپانیا رسید اما تورس در دقیقه 44 از لبه محوطه جریمه گلزنی کرد تا شاگردان خاوی هرناندز پیروز شوند.

هر دو تیم در نیمه دوم موقعیت های گلزنی واضحی داشتند اما بارسلونا اولین شکست خود را از زمان دیدار در متروپولیتانو در ژانویه به اتلتیکو واگذار کرد.

میزبان بیست و سومین کلین شیت فصل خود را در لالیگا به ثبت رساند، زیرا مارک آندره تر اشتگن با یک سیو فوق العاده مانع از گل تساوی آنتوان گریزمان شد.

ژاوی به خبرنگاران گفت: “من همیشه گفته ام که مارک یکی از سه دروازه بان برتر جهان است و برای بازی ما فکر می کنم او بهترین است.”

او یک تضمین است، دفاع ما نیز بسیار مهم است – کار دفاعی اساسی است و مارک در زمان های مختلف بسیار مهم بوده است.

ژاوی پس از مصدومیت، فرنکی دی یونگ را به ترکیب اصلی بازگرداند، اما پدرا پس از دو ماه غیبت او مجبور شد به نیمکت نشینی رضایت دهد.

گریزمان تقریبا بلافاصله ضربه ای به تیم سابقش زد و با تلاشی عالی از فاصله در همان دقیقه اول به تیر افقی دروازه برخورد کرد.

بارسلونا کمی قبل از نیمه تمام، زمانی که رافینیا یک توپ بلند را کنترل کرد و به تورس در لبه محوطه جریمه پاس داد، بن بست را شکست و او توپ را از یان اوبلاک عبور داد.

این اولین گل بارسلونا از زمان حمله تورس به الچه در 1 آوریل بود که به یک روند دردناک سه بازی بدون گل پایان داد.

– پایان به انتها –

در نیمه دوم، بارسلونا پدرو ریچ را از نیوکمپ آورد.

گاوی و رافینیا هر دو تلاش های نزدیک را در عرض چند ثانیه از دست دادند که باید بازی را از دسترس خارج می کردند، قبل از اینکه تراشتگن تلاش هوشمندانه گریزمان را نجات دهد.

سیمئونه گفت: “این یک واقعیت است که عزم راسخ شما را قهرمان می کند – اگر در هر دو جعبه قوی باشید، شانس بسیار بیشتری برای قهرمان شدن دارید.”

بارسلونا یک فرصت عالی دیگر برای زدن گل دوم داشت، اما روبرت لواندوفسکی خودخواهانه از راه دور به بیرون شوت کرد و او و رافینیا از روی دروازه عبور کردند.

یک پاس ساده باعث می‌شد بازیکن برزیلی با یک دروازه باز مواجه شود، اما ناامید از بهبود وضعیت ضعیف گلزنی‌اش در سال 2023 – او از ابتدای سال فقط 4 گل در لیگ به ثمر رسانده است – لواندوفسکی به تنهایی رفت و تلاش خود را به بیرون فرستاد.

فران شادترین مرد جهان است. ژاوی افزود: رافینیا و لواندوفسکی کمی خسته کننده هستند.

“خوشحالم چون تیم پیروز شد اما ناراحتم چون گل نزد. لواندوفسکی با 17 گل بهترین گلزن است – تصور کنید بقیه چه احساسی دارند.”

مهاجم لهستانی به دلیل ولخرجی اش مجازات نشد زیرا بارسلونا از اعتراض دیرهنگام هندبال علیه سرخیو بوسکتس برای پیروزی جان سالم به در برد.

– سویا امن است –

سویا پس از حذف غول های لیگ برتر، منچستریونایتد از لیگ اروپا در اواسط هفته، یک برد چشمگیر دیگر را مقابل ویارئال رقم زد که ششمین برد آنها بود.

از زمان حضور خوزه لوئیس مندیلیبار، مربی اندلسی ها در شش بازی شکست نخورده اند و نسبت به خورخه سامپائولی، مربی قبلی خود، بسیار قوی تر هستند و به رده دوازدهم صعود کرده اند، هشت امتیاز بالاتر از سه بازی آخر خود.

رافا میر در نیمه اول تیم تازه نفس مندلیبار را پیش انداخت، اما پائو تورس، مدافع ویارئال، آنها را از فاصله نزدیک رد کرد.

خسوس ناواس با یک درایو کم که از بالای دروازه به بیرون رفت، نزدیک به یک برنده برای سویا رفت، قبل از اینکه ان-نیسیری، که دو گل برای یونایتد به ثمر رساند، دوباره در دقیقه 94 باعث خوشحالی رامون سانچز پیزخوان شد.

والنسیا یک برد راحت 2-0 خارج از خانه مقابل الچه قعرنشین جدول داشت اما همچنان در منطقه سقوط یعنی هجدهم باقی مانده است، زیرا بدترین رکورد رودررو با آلمریا در رده هفدهم را دارد.

شکست 3-1 ختافه در مایورکا باعث شد تا تیم مادریدی در رده شانزدهم جدول قرار بگیرد و تنها یک امتیاز بالاتر از آلمریا و والنسیا باشد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله