لیگ قهرمانان: پس از خشونت نژادپرستانه مقامات رسمی ، بازی PSG – استانبول “باساخ شهیر” به حالت تعلیق درآمد


دیدار رفت لیگ قهرمانان اروپا پاری سن ژرمن با استامبول باشاک شهیر روز سه شنبه به حالت تعلیق درآمد و پس از رفتن هر دو بازیکن در اعتراض به اظهارات یکی از مقامات نژادپرستانه در یک حادثه بی سابقه در یک باشگاه نخبه اروپایی ، یک روز بعد به پایان می رسد. مسابقه فوتبال. این جنجال پس از آن آغاز شد كه پیر وبو ، فوتبالیست سابق كامرونی ، دستیار مربی باشاكشاهیر ، كارت قرمز نشان داد كه سباستین كولتسكو ، داور چهارم را به استفاده از یك اصطلاح نژادپرستانه در طی مشاجره شدید با كارمندان باشگاه های ترکیه متهم كرد.

بوق تجاری

در نتیجه ، بازی در Princ Parc که از ساعت 21:00 به وقت محلی (2000 به وقت گرینویچ) آغاز شد ، در حالی که هنوز بدون گل بود ، در دقیقه 14 متوقف شد و بازیکنان پس از حدود 10 دقیقه آنجا را ترک کردند.

اواخر روز سه شنبه ، یوفا در بیانیه ای قول داد که “تحقیقات کاملی” در مورد این حادثه آغاز کند و تأیید کرد که این مسابقه از روز چهارشنبه سال 1755 در گرینویچ ، از آنجا که متوقف شد ، آغاز خواهد شد.

هیئت حاکمه فوتبال اروپا گفت که “به طور استثنایی تصمیم گرفت دقیقه های باقیمانده مسابقه (چهارشنبه) را با تیم جدیدی از مسئولان سپری کند.”

مقررات یوفا درمورد لیگ قهرمانان پیش بینی کرده است که ، به عنوان یک قاعده ، هر تیمی که از بازی امتناع می ورزد باید در این بازی شکست بخورد و با جریمه 250،000 یورویی (303،000 $) روبرو می شود.

دانی مک کلی از هلند به همراه سایر تیم هایش از هلند و لهستان به عنوان داور در ادامه بازی انتخاب شد.

میکروفون های تلویزیونی وب عصبانی را انتخاب کردند ، که بارها و بارها می پرسید چرا اصطلاحی نژادپرستانه برای توصیف او استفاده می شود.

قاضی Ovidiu Hategan ، دو دستیار وی و یک مقام چهارم ، Coltescu ، بومی رومانی بودند.

کالتسکو در تلوزیون و در ترجمه یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفت: “آنجا سیاه است. غیرممکن است. برو او را شناسایی کن. آن پسر سیاه است.”

مهاجم بین المللی باساق شهیرا ، سنگال ، دمبا با ، بدون تردید می تواند در تلویزیون صحبت کند که علیه این مقام صحبت می کند و به انگلیسی می گوید: “وقتی شما از یک مرد سفیدپوست نام می برید ، هرگز نمی گویید” این مرد سفیدپوست “، فقط می گویید” این پسر ” چرا ، وقتی شما از یک پسر سیاه صحبت می کنید ، می گویید “این مرد سیاه پوست؟”

– اردوغان حوادث را “شدیداً محکوم می کند” –

این حادثه با واکنش رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روبرو شد که گمان می رود ارتباط نزدیکی با مالکان این باشگاه دارد.

وی در توئیتر خود نوشت: “من اظهارات نژادپرستانه خطاب به پیر وب ، یکی از اعضای کادر فنی باشاک شهیر را به شدت محکوم می کنم و اطمینان دارم که یوفا اقدامات لازم را انجام خواهد داد.”

در همین حال ، رئیس قهرمان ترکیه گفت که تیمش از شروع مجدد بازی خودداری می کند در حالی که داور چهارم درگیر است.

گوکسل گوموشداگ به کانال تلویزیونی ترکیه TRT Spor گفت: “داور چهارم در مقابل همه از کلمه Negro استفاده کرد. اگر داور چهارم از زمین حذف شود ، ما دوباره شروع خواهیم کرد.”

باشاكشهیر با توئیت “نه به نژادپرستی # احترام” و همچنین عکس هایی از آرم ضد نژادپرستی یوفا ، به این واقعه پاسخ داد.

پیام توسط PSG بازتوییت شد ، که خود بعداً پشتیبانی خود را روی نوار انگلیسی زبان خود نوشت.

قهرمان فرانسه گفت: “همه انواع نژادپرستی با ارزش های پاری سن ژرمن ، رئیس باشگاه ، کارکنان و بازیکنان مغایرت دارد.”

علی رغم قطع شدن مسابقه ، پشت درهای بسته به دلیل شیوع ویروس کرونا ، “PSG” پس از “RB” لایپزیگ در آلمان با نتیجه 3 بر 2 “منچستر یونایتد” را شکست داد و در مرحله یک شانزدهم نهایی گروه H قرار گرفت.

بالا رفته

با این حال ، PSG برای برتری مقابل گروه نسبت به لایپزیگ و در نتیجه تساوی بالقوه آسان تر در دور بعدی ، باید به پیروزی در این بازی برسد.

باشاخشهیر که برای اولین بار در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا بازی می کند ، قبلاً حذف شده و در رده های آخر به پایان می رسد.

مباحث ذکر شده در این مقاله