لیگ برتر انگلیس “سالها ادامه دارد، اما اینجا دو سال دیگر است…”: تمجید بی نظیر راوی شاستری برای IPL

به گفته راوی شاستری، مربی سابق هند، IPL همیشه با کیفیت بوده است، اما آنچه آن را به سطح دیگری رساند، اجرای موفق لیگ در آفریقای جنوبی در سال 2009 و علاقه ای که در یک کشور خارجی ایجاد کرد بود. دومین دوره لیگ برتر هند به دلیل مصادف شدن تاریخ برگزاری آن با انتخابات سراسری این کشور به آفریقای جنوبی منتقل شد. IPL 15 سال پیش در چنین روزی آغاز به کار کرد. شاستری که در آن زمان یکی از اعضای شورای حاکمیتی لیگ بود، خاطره ای از روزهای آغازین این مسابقات به یاد آورد.

“اگر به همه بازیکنانی که در آن شرکت داشته اند نگاه کنید، کیفیت کریکت آنقدر خوب بوده که بالا رفته است. اما مهر نهایی بر روی IPL زمانی گذاشته شد که ما به آفریقای جنوبی رفتیم. برای رفتن به آنجا و دیدن آن، آفریقای جنوبی IPL را با همان علاقه هند دید که جهان را شوکه کرد.”

وی افزود: «چون تا آن زمان مردم در سراسر جهان شروع به انتخاب تیم کرده بودند. آنچه اکنون در فوتبال می بینید از فصل دوم در IPL رخ داده است.

EPL سالهاست که وجود دارد، تیم‌هایی مانند آرسنال و منچستریونایتد، اما در اینجا پس از دو سال، هواداران تیم‌های خود را در IPL دارند – هندی‌های بمبئی، چنای سوپر کینگز یا رویال چلنجرز بنگلور.

Brendon McCullum بازیکن سابق نیوزلند شروع درخشانی در IPL با یک توپ 158 73 برای Kolkata Knight Riders مقابل رویال چلنجرز بنگلور در سال 2008 داشت.

شاستری روز اول IPL را به یاد آورد. من آن روز را به خوبی به یاد دارم، من در پشت صحنه بودم، در هیئت مدیره بودم، می دانستم پشت صحنه چه خبر است. نحوه جذب بازیکنان، چه علاقه ای وجود داشت.

هند قهرمان جام جهانی فوتبال در سال 2007 شد، بنابراین علاقه ای که به این دلیل ایجاد شد باور نکردنی بود. و یک چیزی که من دیدم که هرگز در قالب های دیگر بازی ندیدم، مردمی بودند که برای حمایت از آن آمده بودند، به نظر می رسید که همه ملت دور هم جمع شده اند تا به آنجا بیایند و مسابقه را تماشا کنند.

“صنعت تبلیغات، طرفداران کریکت، بالیوود، کالیوود، تالیوود، شما نام ببرید، همه آنجا بودند. و کیفیت کریکت که از بازی اول مشهود بود نمی توانست جایگزین آن شود.”

از قهرمانی در مسابقات افتتاحیه در سال 2008 با راجستان رویالز تا برنده شدن چندین بار با چنای سوپر کینگز، Ravindra Jadeja، هندی همه کاره، در مورد اینکه چگونه تجربه IPL خود در طول سال ها متفاوت بوده است صحبت کرد.

IPL 2008 اولین سال بود، بنابراین هیجان زیادی با تورنمنت بزرگ جدید وجود داشت و ما بازیکنان زیر 19 سال به بازیکنان تیم هند فکر می کردیم که بخشی از این IPL خواهند بود مانند MSD، Yuvraj Singh، Harbhajan Singh. و غیره. بنابراین هیجان زده بودم که در کدام تیم قرار است بازی کنم.

اما در IPL 2018، این یک لحظه احساسی برای ما در CSK بود زیرا پس از 2 سال فاصله برگشتیم. هواداران نیز منتظر بازگشت CSK و بازی در ورزشگاه چپاوکا بودند.

بنابراین برنده شدن در مسابقات پس از بازگشت چیزی بسیار ویژه بود. هواداران CSK که در این 2 سال منتظر ما بودند و حتی در زمانی که ما بازی نمی‌کردیم از تیم حمایت کردند، به ما انگیزه زیادی دادند.

موضوعات مطرح شده در این مقاله