لیگ برتر: آرسنال لیورپول را در رقابت قهرمانی نگه می دارد

آرسنال روز یکشنبه در تساوی 2-2 مقابل لیورپول با دو گل پیش افتاد و امید تازه ای به منچسترسیتی برای حفظ عنوان قهرمانی لیگ برتر داد. شاگردان میکل آرتتا شش امتیاز با سیتی در صدر جدول فاصله دارند، اما سرنوشت قهرمانی اکنون در دستان آنهاست. سیتی یک بازی در پیش دارد و در اواخر این ماه میزبان توپچی ها در اتحاد است. گل های گابریل مارتینلی و گابریل ژسوس به نظر می رسید که آرسنال را به هشتمین برد متوالی لیگ هدایت کند. اما محمد صلاح یک گل را قبل از پایان نیمه به ثمر رساند تا جرقه دفاع از لیورپول را بزند.

صلاح یک پنالتی نیمه دوم را از دست داد تا اینکه روبرتو فیرمینو با ضربه سر در سه دقیقه پایانی بازی را به تساوی کشاند.

شاگردان یورگن کلوپ پس از آن یک سری از فرصت‌های خود را برای تکمیل بازگشت تلف کردند، زیرا آرون رمزدیل دروازه‌بان آرسنال یک امتیاز را برای تیمش نجات داد.

اما این مسابقه همچنین برای یک اتفاق برجسته درست پس از سوت نیمه پایانی که کمک داور کنستانتین هاتزیداکیس با آرنج به صورت اندی رابرتسون، مدافع چپ لیورپول زد، در خاطره ها باقی خواهد ماند.

آرسنال از سال 2012 تاکنون لیورپول را در خارج از خانه در لیگ شکست نداده است زیرا علیرغم شروعی عالی، یکی از بزرگترین موانع قهرمانی را پشت سر گذاشت.

فقط 8 دقیقه طول کشید تا تیم میهمان به موفقیت دست پیدا کند که بوکایو ساکا خط دفاع لیورپول را شکست و توپ به مهربانی شکست خورد تا مارتینلی از هم تیمی خود در برزیل، آلیسون بکر عبور کند.

تنها یک گل از دست ژسوس و یک سیو خوب آلیسون برای انکار الکساندر زینچنکو، آرسنال را به مدت 15 دقیقه از دیدگان دور نگه داشت.

افت فرم ویرژیل فن دایک نقش مهمی در سقوط لیورپول از تیمی که در فصل گذشته به یک چهارگانه بی سابقه نزدیک شده بود به متوسط ​​بودن در میانه جدول ایفا کرده است.

مدافع میانی هلندی در حالی که آرسنال در دقیقه 28 با ضربه سر مارتینلی بدون علامت رها شد، آرسنال برتری خود را دو برابر کرد.

اما نشانه‌هایی از تلاش تیم جوان برای اولین قهرمانی خود در نهایت زمانی آشکار شد که صلاح سه دقیقه قبل از استراحت، اختلاف را به نصف رساند.

لیورپول حتی می توانست قبل از پایان وقت استراحت، زمانی که جردن هندرسون یک موقعیت عالی دیگر خلق کرد، بازی را به تساوی بکشاند.

اما این تازه شروع درام بود زمانی که رابرتسون توسط کمک داور هاتزیداکیس با آرنج در حالی که بازیکنان در نیمه اول زمین را ترک کردند، با آرنج برخورد کرد.

این اتفاق باعث شد تا لیورپول در نیمه دوم به بیرون از بلوک ها پرواز کند و یک فرصت عالی برای گل تساوی پیدا کرد که راب هولدینگ دیوگو هوتا را پایین آورد اما صلاح پنالتی را تبدیل به گل کرد.

لحظاتی بعد، صلاح تقریباً جبران کرد که رمزدیل یک مهار خیره کننده را انجام داد تا تیمش را در جلو نگه دارد و دروازه بان انگلیس 9 دقیقه بعد دوباره مجبور شد تا با داروین نونز تک به تک مهار کند.

فیرمینو سرانجام لیورپول را مجبور کرد تا برای فشار وارده به خانه، سانتری ترنت الکساندر-آرنولد را به خانه بپردازد تا در جایگاه پایانی قرار بگیرد.

صلاح قبل از اینکه رامسدیل سیوهای عالی مصری و ابراهیم کوناته را انجام داد تا مطمئن شود آرسنال تنها با یک امتیاز فرار کند، صلاح یک موقعیت عالی به دست آورد.

اما رالی لیورپول هم در روز و هم برای شانس آنها در لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده می تواند بسیار کم و دیر باشد.

قرمزها پس از پیروزی عالی 7-0 مقابل منچستریونایتد در ماه گذشته نتوانسته اند هیچ یک از پنج بازی خود را ببرند.

لیورپول با 12 امتیاز کمتر از چهار تیم برتر در رده هشتم باقی مانده است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله