لیونل مسی گل های خیره کننده ای به ثمر رساند که پی اس جی رقبای قهرمانی را شکست داد

گل درخشان لیونل مسی به پاریسن ژرمن کمک کرد تا روز شنبه با نتیجه 3-1 خانگی لنس را شکست دهد تا در نهایت هر گونه شک و تردیدی در مورد نتیجه رقابت قهرمانی این فصل لیگ 1 از بین ببرد. لنز که روز را با شش امتیاز کمتر از پی اس جی، صدرنشین لیگ در رده دوم آغاز کرد، تیم بهتری به نظر می رسید تا اینکه سالیس عبدالسامد، هافبک غنا به دلیل یک چالش خطرناک روی اشرف حکیمی در دقیقه 19 اخراج شد.

این همه تفاوت را ایجاد کرد و میزبان در نیمه اول به لطف سه گل کیلیان امباپه، ویتینیو و سپس مسی در 10 دقیقه از دید میزبان خارج شد و پرزمیسلاو فرانکوفسکی یکی از پنالتی های لنس را به گل تبدیل کرد.

در دقیقه 37 امباپه دروازه را باز کرد و ویتینیو از راه دور برتری پی اس جی را دو برابر کرد.

هر دو گل خوب بودند، اما 3-0 مسی خیره کننده بود، این بازیکن آرژانتینی در خارج از محوطه خود دروازه ای پیدا کرد، یک پاس به امباپه زد و سپس توپ برگشتی مهاجم فرانسوی را جمع آوری کرد و سپس دروازه بان بریس سامبا را پشت سر گذاشت و وارد تیرک دروازه شد. یک گوشه

این نتیجه باعث می‌شود که قهرمان فعلی با 9 امتیاز اختلاف با 7 بازی باقی‌مانده، به این معنی که مطمئنا تنها یک مسئله زمان است که PSG یازدهمین عنوان قهرمانی فرانسه را کسب کند.

کریستوف گوتیه، مربی تیم گفت: «نباید فکر کنیم همه چیز تمام شده و نابود شده است.

ما باید جدی و مصمم بمانیم تا برتری خود را حفظ کنیم و به تیم هایی که ما را تعقیب می کنند امید ندهیم.”

این برد در پایان هفته ای به دست آمد که با اتهامات نژادپرستی علیه گولتیه، که پس از خروج پی اس جی از لیگ قهرمانان ماه گذشته تحت فشار بود، خدشه دار شد.

گولتیه روز جمعه گفت که از اتهامات مربوط به اظهارات نژادپرستانه و اسلام هراسانه نسبت به بازیکنان نیس در فصل گذشته “عمیقاً شوکه” شده است.

این اتهامات در ایمیلی ظاهر شد که ظاهرا توسط ژولین فورنیه، مدیر ورزشی سابق نیس ارسال شده و توسط رسانه های مختلف فرانسوی گزارش شده است. خبرگزاری فرانسه نتوانست این گزارش را تأیید کند.

به نظر می رسد این موضوع در هفته های آینده بر سر سرمربی و باشگاه خواهد ماند.

گالتیه که سعی می‌کند روی بازی متمرکز بماند، گفت: «من بسیار مصمم بودم و روی بازی متمرکز بودم، همانطور که بازیکنانم روی بازی متمرکز بودند.

بدیهی است که یک مسابقه مهم بود، اگر تعیین کننده نباشد، بنابراین مهم بود که نتیجه بگیریم و از آن لذت ببریم.

امباپه به دروازه زد

لنز امیدوار بود که از مشکلات رهبران استفاده کند و بردهای 4 مسابقه ای را که طرفداران باشگاه شمالی رویای اولین قهرمانی لیگ یک از سال 1998 را در سر می پروراند، تمدید کند.

آنها در آخرین دیدار تیم ها در لنز در تاریخ 1 ژانویه 3-1 پیروز شدند و آنها با برتری دو تیم در پارک دو پرنس شروع کردند.

با این حال، شروع ابتکاری آنها موفق به گلزنی نشد و وقتی عبدالصمد قرمز را دید که حکیمی را با یک قوزک بالای مچ پا گرفت، به شدت آسیب دیدند.

پس از آن که امباپه با پاس ویتینیو که بیستمین گل فصل خود در لیگ را به ثمر رساند، آنها را از هم جدا کردند.

ویتینیو سپس اولین گل خود را با پیراهن PSG قبل از اینکه مسی در مرکز بازی قرار گیرد به ثمر رساند.

بیستمین گل باشگاهی آرژانتینی در این دوره از رقابت‌ها نیز بدون شک بهترین گل او در دو سال اخیر با پیراهن PSG بود، درست زمانی که او به پایان دوران حضورش در فرانسه نزدیک می‌شود.

لنز در نیمه دوم دوباره جمع شد و زمانی که فرانکوفسکی پس از توپ دستی فابیان رویز، از روی نقطه به گل تبدیل شد، یک گل را به ثمر رساند.

لوئیس اوپندا همچنان یک تهدید برای لنسرها باقی مانده است، اما آنها کارهای زیادی برای انجام دادن دارند و اکنون روی حفظ جایگاه در جمع سه تیم برتر و راهیابی به لیگ قهرمانان تمرکز خواهند کرد.

فرانک هایسه، مدیر لنز اذعان کرد: «دوست داشتم امشب فاصله را کم کنیم، اما حتی اگر این کار را انجام می‌دادیم، بسیار سخت بود.

البته این عنوان برای پاریس است. درباره اون هیچ شکی نیست.”

مارسی می تواند بالاتر از لنس به رده دوم برسد و با پیروزی در تروا در روز یکشنبه، اختلاف امتیاز پی اس جی را به هشت امتیاز کاهش دهد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله