لیونل مسی در بازگشت او را مسخره کرد اما پاری سن ژرمن به قهرمانی نزدیک شد

در حالی که لیونل مسی پس از بازگشت از محرومیت با استقبال متفاوتی روبرو شد، پاریسن ژرمن یازدهمین عنوان قهرمانی لیگ فرانسه را با پیروزی 5-0 خانگی مقابل آژاکسیو در روز شنبه به دست آورد. فابیان رویز در دقیقه 22 در پارک دو پرنس دروازه را باز کرد و اشرف حکیمی گل دوم را به ثمر رساند تا اینکه کیلیان امباپه در فاصله کوتاهی پس از استراحت دو گل را به ثمر رساند. محمد یوسف با به ثمر رساندن گل به خودی پنجم پاری سن ژرمن، شب بدی را برای کورسیکن ها رقم زد، در حالی که حکیمی و توماس منگانی، هافبک آژاکسیو پس از یک وقفه دیرهنگام از زمین اخراج شدند.

پاری سن ژرمن به چهار امتیاز از سه بازی اخیر خود – برابر اکسر، استراسبورگ و کلرمون – نیاز دارد تا پس از بازگرداندن اختلاف شش امتیازی خود نسبت به لنز رتبه دوم، قهرمانی لیگ 1 را قطعی کند.

بازیکنان مصمم بودند که عملکرد خوبی ارائه دهند. آنها می خواهند قهرمان شوند و درک می کنند که لنس تسلیم نمی شود و یک حرکت اشتباه می تواند فشار را افزایش دهد.”

نام مسی زمانی که قبل از شروع بازی خوانده شد، ترکیبی از هو و تشویق را به همراه داشت، پس از اینکه او توسط باشگاه برای بازی آخر هفته گذشته به دلیل سفر غیرمجاز به عربستان سعودی محروم شد.

این بازیکن آرژانتینی بار دیگر در دیداری که احتمالاً آخرین حضور او در پاریس خواهد بود، پیش از انتقال به عربستان سعودی برای برنده هفت بار توپ طلا، مورد تمسخر قرار گرفت.

گالتیه گفت: «بنابراین سوت‌هایی شنیده می‌شود، اما خیلی سریع بخش بزرگی از ورزشگاه آنها را ساکت کردند تا از لئو حمایت کنند.

او با میل به جان بخشیدن به بازی و خلق موقعیت متمرکز بود.

سه شکست در چهار بازی خانگی آخر خود برای پاری سن ژرمن، لنز را در یک چالش نامحتمل عنوان قهرمانی نگه داشت، اما آژاسیو با قطعی شدن سقوط آنها به لیگ 2 مقاومت کمی نشان داد.

پاس نخی دانیلو در مسیر رویز منحرف شد و هافبک اسپانیایی چند حرکت هوشمندانه انجام داد تا اینکه گل دوم خود را در همین تعداد بازی به پایان برساند.

حکیمی پس از اینکه فرانسوا-ژوزف سالاکارا تلاش امباپه را مهار کرد و با وجود اینکه مهاجم فرانسه از دستش برای کنترل بازی از دست استفاده کرد، گل ثابت ماند.

امباپه در اوایل نیمه دوم برای چهارمین بار به رقم 25 گل رسید و سالکارارا را پس از کش و قوس در محوطه جریمه شکست داد و دوباره بهترین گلزن این فصل لیگ شد.

او سپس یک ضربه والی درخشان برای اولین بار در دقیقه چهارم برای PSG پس از اینکه توپ بلند مهاجم از سرخیو راموس با ضربه سر مدافع عقب نشینی منحرف شد، به ثمر رساند.

در دقیقه 73، یوسف بدبخت شوت مارکیناس را به دروازه خودی منحرف کرد و هر دو تیم با 10 نفره بازی را به پایان رساندند.

حکیمی که دو هفته پیش مقابل لوریان اخراج شد، پس از درگیری با منگانی که منجر به اخراج وی شد، دومین کارت قرمز خود را در همین چند بازی دریافت کرد.

– Diallo Express –
حبیب دیالو، مهاجم سنگال، برای سومین بار امسال در دقیقه اول یک بازی لیگ 1 گلزنی کرد و هر دو گل را در برد 2-0 استراسبورگ مقابل نیس به ثمر رساند.

دیالو تعداد گل های خود را در این فصل به 20 گل رساند و چهارمین برد خود را در 5 بازی برای استراسبورگ به دست آورد که آنها را با فاصله 6 امتیازی از منطقه سقوط به دست آورد.

بیش از دو سوم گل‌های او از ژانویه به ثمر رسیده است، زمانی که استراسبورگ از انتهای جدول دوم شد و تنها یک بار در 18 بازی پیروز شد.

اولین بازی او مقابل نیس پس از 40 ثانیه انجام شد که او توپ ابراهیم سیسوکو را از طریق دفاع کنترل کرد و آن را از کسپر اشمایکل عبور داد.

دیالو یک ثانیه از نقطه پنالتی را در یک ساعت پس از سرنگون شدن ژان راینر بلگارد در محوطه توسط جردن لاتومبو اضافه کرد.

او اولین بازیکن استراسبورگ است که از سال 1977-1978 20 گل در یک فصل لیگ برتر به ثمر رسانده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله