سباستین هالر به دورتموند کمک کرد تا گلادباخ را شکست دهد تا در پاشنه بایرن بماند.

عملکرد خیره کننده سباستین هالر در نیمه اول به بوروسیا دورتموند کمک کرد تا پس از شکست 5-2 بروسیا مونشن گلادباخ در روز شنبه، با دو بازی کمتر از بایرن مونیخ، صدرنشین بوندسلیگا فاصله بگیرد. پس از اینکه بایرن در اوایل روز شالکه را 6-0 شکست داد، دورتموند در 32 دقیقه ابتدایی 4 ضربه به گلادباخ زد و هالر در هر یک از گل ها نقش داشت. ادین ترزیچ، سرمربی دورتموند گفت: “امروز نشان دادیم که تا انتها به ایمان خود ادامه خواهیم داد و تا پایان برای همه چیز تلاش خواهیم کرد.”

ما دو بازی دیگر داریم که بعد از آن خواهیم دید که کافی بود یا خیر. بایرن باید پا روی گاز بگذارد و ما هم همینطور.”

هالر پنج دقیقه بعد ضربه ای زد و دنیل مولن برای هشتمین گل خود در 8 بازی اخیر خود به ریباند ضربه زد. سپس هالر در محوطه جریمه زمین خورد و جود بلینگهام، نوجوان انگلیسی از روی نقطه به گل تبدیل شد تا برتری دورتموند را دو برابر کند.

هالر تنها سه دقیقه بعد با یک دفع عالی از روی ارسال مولن یک گل به خودی به ثمر رساند. مدتی بعد هلندی دوباره هالر را به ثمر رساند تا دورتموند 4-0 پیش بیفتد.

رامی بنسباینی از گلادباخ که شایعه می‌شود فصل آینده به دورتموند می‌رود، یک پنالتی را در 15 دقیقه باقی مانده به گل تبدیل کرد و لارس استیندل یک گل دیگر برای میهمان به ثمر رساند، اما گیو رینا مهاجم آمریکایی یک پنجم را به ثمر رساند.

این برد دورتموند را پشت سر بایرن مونیخ نگه داشت، تیمی که بزرگترین برد خود را زیر نظر توماس توخل ثبت کرد و شش گل به شالکه زد.

توماس مولر کاپیتان کهنه کار بایرن در دقیقه 21 اولین گل خود را در 8 بازی به ثمر رساند.

جاشوا کیمیچ پس از ضربه هندبال توسط جمال موسیالا در محوطه جریمه، بلافاصله با یک پنالتی با وجود عدم تعادل، برتری بایرن را دو برابر کرد.

سرژ گنابری در اوایل نیمه دوم دو گل دیگر اضافه کرد و ماتیس تل، نوجوان فرانسوی نیز قبل از اینکه نوسر مزرویی اولین گل خود را در بایرن به ثمر برساند، گلزنی کرد.

توخل گفت: «ما گامی در مسیر درست برداشته‌ایم – اعتماد به نفس مدفون ما در حال بازگشت است.

اما دلیلی برای سرخوشی وجود ندارد، ما دوباره روز شنبه (در برابر RB لایپزیگ) آزمایش خواهیم شد.

این شکست باعث می شود شالکه که برای اولین بار از سپتامبر پس از شکست ماینتس در هفته گذشته از مکان های سقوط خارج شد، در مرحله پلی آف سقوط قرار گیرد.

– اتحادیه “به رویاپردازی ادامه دهید” –
یونیون برلین امیدهای خود را برای اولین حضور در لیگ قهرمانان اروپا با جهش RB لایپزیگ به مقام سوم افزایش داد و با برتری 4-2 خانگی مقابل تیم جنگل سیاه با سه برتری از فرایبورگ رده پنجمی فاصله گرفت.

یونیون با یک ضربه برق آسا در نیمه اول پیروزی را تضمین کرد، شرالدا بکر دو گل را در دو دقیقه پس از اینکه کوین بهرنز در پنج دقیقه مانده به پایان بازی باز کرد، دو گل زد.

مانوئل گولده از فرایبورگ در 10 دقیقه نیمه دوم یک گل به ثمر رساند و انتظار می رفت زمانی که وینچنزو گریفو در 20 دقیقه مانده به پایان بازی از روی نقطه به ثمر رساند، یک بازگشت به ثمر رساند.

با این حال، بکر با جمع کردن توپ در نیمه نیمه و یافتن آیسا لایدونی بدون علامت برای گلزنی با ضربه چهارم یونیون، امیدهای میهمان را بر باد داد.

اورس فیشر مربی اتحادیه ابراز علاقه کرد: «هواداران می توانند به رویاپردازی ادامه دهند. “امروز باید دنبالش می رفتیم.”

اینتراخت فرانکفورت با وجود محرومیت مربی الیور گلاسنر در ورزشگاه، اولین بازی خود را در 11 تلاش برد، و ماینتس را 3-0 در خانه با گل های دایچی کامادا، اورلیو بوث و رندال کول موانی شکست داد.

فرانکفورت که در اواسط هفته تصمیم به جدایی از گلاسنر در پایان فصل با وجود صعود دارندگان لیگ اروپا به فینال جام حذفی آلمان گرفت، برای غلبه بر رقبای دربی خود به شدت پاسخ داد.

بوخوم از عملکرد ضعیف شالکه در مونیخ استفاده کرد و 3-2 آگزبورگ را در خانه شکست داد و یک امتیاز از آبی های سلطنتی فاصله گرفت.

وولفسبورگ هفته گذشته به پیروزی 6-0 دورتموند پاسخ داد و 2-1 هوفنهایم را در خانه شکست داد و در رده ششم لیگ کنفرانس اروپا قرار گرفت.

این باخت باعث شد هوفنهایم تنها دو امتیاز با رتبه های سقوط فاصله داشته باشد و دو بازی در دست داشته باشد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله