لستر یونایتد و لیدز یونایتد با نجات اورتون از لیگ برتر سقوط کردند

لستر تنها هفت سال پس از پیروزی چشمگیر خود از لیگ برتر سقوط کرد زیرا اورتون با پیروزی 1-0 یکشنبه مقابل بورنموث، حضور 69 ساله خود را در لیگ برتر انگلیس تمدید کرد. لیدز نیز پس از سه فصل حضور در لیگ برتر به چمپیونشیپ بازخواهد گشت، زیرا سقوط آنها با شکست 4-1 مقابل تاتنهام قطعی شد. بعد از اینکه هافبک فرانسوی در دقیقه 57 از لبه محوطه جریمه گلزنی کرد، عبدالله دوکورت قهرمان اورتون شد و جشن های شادی را در اطراف گودیسون پارک به راه انداخت.

در مقابل، لستر با وجود پیروزی 2-1 مقابل وستهم شکست خورد.

اورتون بعدازظهر را با کنترل سرنوشت خود آغاز کرد، اما قبل از اینکه بقای خود را تضمین کند، 40000 تماشاچی خانگی را در گودیسون پارک برگزار کرد.

به ثمر رساندن گل برای مردان شان دایک مشکل ساز بود و آنها به شدت حضور دومینیک کالورت-لوین مهاجم طلسم را از دست دادند.

حتی زمانی که اورتون به روی میهمان باز شد، مارک تراورز، دروازه بان بورنموث، یک سیو خیره کننده را انجام داد تا ادریس گیوم را در نیمه اول رد کند.

پس از اینکه کاپیتان نتو به دلایل شخصی بازی را از دست داد، تراورز به عنوان بازیکن تعویضی برای بورنموث وارد زمین شد و قهرمانی بیشتر دروازه بان ایرلندی مانع از باز شدن دروازه دمارای گری در اوایل وقت دوم شد.

دریافت اولین گل احتمالاً برای اورتون که از اکتبر تاکنون بیش از یک گل در خانه خود به ثمر نرسانده، کشنده خواهد بود.

آرامش اطراف گودیسون زمانی که ضربه شیرین دوکور در نهایت بر تراورز برتری یافت، محسوس بود.

اورتون هنوز نیم ساعت مشکل داشت و جردن پیکفورد مجبور شد یک سیو خوب انجام دهد تا ماتیاس وین 10 دقیقه بعد از وقت تلف شده گل تساوی را ندهد تا از خط عبور کند.

برای لستر خیلی دیر است

لستر همان روز کاری را انجام داد که روباه ها برای دومین بار در 17 بازی پیروز شدند.

اما برای تیم با استعدادی که در این فصل به شدت عقب افتاده، خیلی کم بود، خیلی دیر.

بر خلاف اورتون، لستر مجموعه‌ای از سلاح‌های تهاجمی دارد و زمانی که هاروی بارنز با کله‌چی ایهاناچو یک و دو را مبادله کرد و با آرامش به گوشه‌ای دور رفت، کیفیتی که دارد نشان داد.

Vaut Faze درست بعد از یک ساعت یک ثانیه برای لستر به خانه رفت، اما در آن زمان تماشاگران میزبان در King Power می دانستند که اورتون پیشتاز است و نیاز به لطف بورنموث داشت که هرگز انجام نشد.

لیدز برای رسیدن به نفع خود نیاز به نتایج داشت و هیچ شانسی به خود نداد زیرا هری کین تنها پس از دو دقیقه در الند رود دروازه را باز کرد.

پدرو پورو در اوایل نیمه دوم برتری اسپرز را دو برابر کرد و کین پس از گلزنی جک هریسون برای لیدز به 30 گل لیگ برتر در این فصل رسید.

لوکاس مورا با آخرین گل خود در پنج سال دوران حرفه ای خود در تاتنهام، گلزنی را تکمیل کرد.

پیروزی اسپرز برای تضمین حضور در لیگ اروپا در فصل آینده کافی نبود زیرا استون ویلا 2-1 برایتون را شکست داد و به مقام هفتم دست یافت.

منچسترسیتی به خوبی در راه رسیدن به چهارمین عنوان قهرمانی در پنج سال گذشته بود، اما قهرمانی 25 بازی بدون شکست آنها در تمامی رقابت ها زمانی که برنتفورد تیم پپ گواردیولا را 1-0 شکست داد، به پایان رسید.

اتان پینوک تنها گل را در پنج دقیقه باقی مانده به ثمر رساند و زنبورها در این فصل دو برابر سیتی را به یاد ماندنی انجام دادند.

آرسنال ناامیدی از مرگ خود را وارد رقابت قهرمانی کرد تا فصل خود را با بهترین گل پایان دهد زیرا گرانیت ژاکا دو گل در شکست 5-0 وولوز به ثمر رساند.

منچستریونایتد با برتری 2-1 مقابل فولام سوم شد و نیوکاسل رده چهارمی 1-1 مقابل چلسی شکست خورد.

اما بازی روز در سنت ماری رقم خورد، جایی که ساوتهمپتون و لیورپول که قبلاً سقوط کرده بودند با تساوی 4-4 بازی کردند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله