استون ویلا برای اولین بار پس از 13 سال به اروپا بازگشت

استون ویلا پس از 13 سال گذشته برای اولین بار در اروپا بازی خواهد کرد، پس از پیروزی 2-1 مقابل برایتون در روز یکشنبه، حضور خود را در لیگ اروپا فصل آینده قطعی کرد. شاگردان اونای امری به لطف گل های نیمه اول داگلاس لوئیز و اولی واتکینز در آخرین روز فصل در ویلا پارک، هفتم لیگ برتر شدند. بازگشت ویلا به رقابت‌های قاره‌ای، پاداشی مناسب برای امری پس از تاثیر چشمگیر این بازیکن اسپانیایی از زمان تحویل گرفتن استیون جرارد برکنار شده در اکتبر است.

پس از اولین بازی ناامید کننده در لیگ برتر با آرسنال، امری با هدایت ویا به اولین رقابت اروپایی خود پس از شکست در مرحله پلی آف لیگ اروپا در سال 2010، بر شک خود غلبه کرد.

سرمربی سابق پاری سن ژرمن و ویارئال ویلا را بازسازی کرده است و بالاترین موفقیت آنها در لیگ برتر در 13 سال گذشته می تواند پایه ای برای موفقیت های آینده باشد.

برایتون رده ششمی نیز برای اولین بار در تاریخ خود پس از کسب حضور در لیگ اروپا پیش از دیدار خود از ویلا پارک، راهی اروپا خواهد شد.

برایتون که چیزی برای بازی نداشت، بهترین بازی برای ویا بود که تنها پس از 8 دقیقه پیش افتاد.

زمانی که به او زمان زیادی در سمت چپ داده شد تا یک لویی بی نشان را انتخاب کند، ژاکوب رمزی معمار بود. هافبک برزیلی توپ را از داخل محوطه جریمه به پایان رساند.

ویا در دقیقه 26 زمانی که جان مک گین توپ را در میانه میدان به دست آورد و لئون بیلی با پاس واتکینز به رمزی رسید، برتری خود را دو برابر کرد.

رمزی از کنار جیسون استیل دروازه بان برایتون گذشت تا راحت ترین شوت از فاصله نزدیک را به واتکینز بدهد.

دنیس اوندائو از برایتون هفت دقیقه قبل از استراحت، نتیجه را کاهش داد.

ویلا پس از ضربه ایستگاهی سریع پاسکال گروس در حال چرت زدن گرفتار شد و اونداو آن را از جلوی امی مارتینز عبور داد.

ویا از موقعیت قدرت عصبی بود، اما مارتینز درست قبل از نیمه تمام، اونداوا را تکذیب کرد.

ویا در نیمه دوم محکم ایستاد تا مطمئن شود امری و بازیکنانش می توانند پاسپورت خود را برای تور اروپا آماده کنند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله