سه نفر استرالیایی متشکل از متیو وید، موزس هنریکس و آدام زامپا در لیگ برتر کریکت حضور خواهند داشت.

متیو وید، ویکت بان استرالیایی، موزس هنریکس و آدام زامپا جدیدترین بازیکنان استرالیایی هستند که در اولین دوره مسابقات T20 ایالات متحده حضور خواهند داشت. انریکز نقش کاپیتان فرنچایز آزادی واشنگتن را بر عهده خواهد گرفت. این بازیکن 36 ساله در فصل‌های 20-2019 و 2020-2020، تیم سیکسرز را به عنوان قهرمانی متوالی هدایت کرد. او همچنان می‌تواند توسط دو هم‌تیمی دیگر در BBL ملحق شود زیرا بت‌باز افتتاحیه جاش فیلیپ و پرتاب‌کننده سریع، بن دورشویس نیز با حق امتیاز واشنگتن برای مسابقات جولای مرتبط هستند.

از سوی دیگر، ستاره اسپینر استرالیایی، آدام زامپا نیز قرار است به فرنچایز Los Angeles Knight Riders متعلق به Kolkata Knight Riders بپیوندد. در حالی که متیو وید خرید دیگری برای باشگاه MLC است.

زامپا و وید که دو ماه گذشته را با تیم های لیگ برتر هند راجستان رویالز و گجرات تایتانز گذراندند.

زامپا در 6 بازی برای رویالز 8 ویکت به دست آورد، در حالی که ضربه گیر دروازه بان همه فن حریف تلاش می کرد تا به بازی یازدهم قهرمان فعلی نفوذ کند. Wriddhiman Saha، ویکت بان سابق هند، او را در بیشتر فصل از میادین دور نگه داشت.

واشنگتن بیشترین خریدهای خارجی را از شش فرنچایز MLC تا کنون اعلام کرده است، هنریکز به زوج آفریقای جنوبی هنریش نورته و مارک یانسن، نیوزلندی گلن فیلیپس و آدام میلن و وانیندو هاسارانگا اسپینر سریلانکا پیوسته است.

مایکل کلینگر، رئیس CNSW کریکت نخبه مردان، که وظیفه رهبری برنامه آزادی واشنگتن با عملکرد بالا را بر عهده داشته است، گفت که هنگام صحبت با cricket.com.au از کیفیت بازیکنان در ایالات متحده “به طرز خوشایندی” شگفت زده شده است.

استعداد وجود دارد، شکی در آن نیست. بسیاری از بازیکنان سابق از شبه قاره وجود دارند که کریکت بین‌المللی بازی کرده‌اند یا بخشی از فرنچایزهای IPL یا PSL (سوپر لیگ پاکستان) بوده‌اند.”

بازیکنانی بوده اند که در سیستم های درجه یک در شبه قاره، در سیستم های درجه یک در آفریقای جنوبی کار کرده اند که به دلایل مختلف ترک کرده اند. بنابراین قطعاً احساس مثبتی در مورد کیفیت وجود داشت و اینکه آنها می‌توانند با آن و برخی از بازیکنان خارجی باکیفیت ما مقابله کنند.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله