فینال Chennai Super Kings vs Gujarat Titans IPL 2023: قدرت و ضعف GT

گجرات تایتانز، مدافع عنوان قهرمانی، پس از شکست دادن هندی‌های بمبئی با 62 ران در مرحله مقدماتی 2، اکنون در فینال IPL 2023 در روز یکشنبه به مصاف چنای سوپر کینگز خواهد رفت. مدافعان قهرمانی، که ابتدا از آنها خواسته شد تا با ضربه زدن، مجموع 233/3 را در 20 اور پس از اینکه Shubman Gill 129 ران را در 60 توپ شکست داد، ثبت کردند. MI بعداً برای 171 باندل شد زیرا موهیت شارما پنج ویکت گرفت. تیم تحت رهبری MS Dhoni در مقدماتی 1 با 15 ران گجرات را شکست داد و همچنین اولین برد آنها بر تیم تحت رهبری هاردیک پاندیا در چهار دیدار بود.

با این حال، بازی قبلی در Chepauk، که سنگر CSK است، برگزار شد و همه چیز می تواند در روز یکشنبه به سمت دیگری پیش برود زیرا هر دو تیم در احمدآباد، زمین خانگی GT به مصاف یکدیگر می روند.

نقاط قوت GT

فرم آتش شوبمن گیل: شوبمن گیل، بازکننده جوان، در چند مسابقه اخیر، با گلزنی در سه قرن، توجهات را جلب کرده است، که آخرین آنها در مقابل هندی های بمبئی در مرحله مقدماتی 2 بود. گیل به عنوان بهترین گلزن فصل، به دنبال نمایش عالی دیگری با خفاش خواهد بود.

یک دستور متوسط ​​قوی:با وجود افرادی مانند دیوید میلر، راهول تواتیا، ویجی شانکار در تیم خود، رتبه متوسط ​​GT زمانی که نوبت به تعقیب امتیازات بالا می رسد بسیار امیدوارکننده به نظر می رسد. در حالی که میلر و تواتیا فرصت های زیادی در این فصل نداشته اند، ویجی عملکرد درخشانی داشته است و در 13 مسابقه با سه نیم قرن در مجموع 301 ران به ثمر رسانده است.

رشید خان تاثیرگذار: رشید خان همه کاره افغانستان بار دیگر ثابت کرد که برای او یک سرمایه است. او با چرخش قدرتمند خود در مجموع 27 ویکت اسکالپ کرده است و در حال حاضر دومین ویکت گیر برتر فصل است. جدای از این، او همچنین با به ثمر رساندن 32 توپ در 79 ران در مقابل MI مهارت های خود را به عنوان یک ضربه زن درخشان نشان داد.

حمله عجله ای: اشتباه نخواهد بود که GT را متعادل ترین تیم IPL 2023 بنامیم زیرا آنها در همه بخش ها در صدر بوده اند. به غیر از گزینه های چرخشی قوی در قالب رشید خان و نور احمد، آنها همچنین از حمله سرعتی محمد شامی و محیط شارما تشکیل شده اند. شامی در حال حاضر با 28 اسکالپ بالاترین ویکت گیر فصل است و موهیت پس از گرفتن ویکت مقابل MI وارد این مسابقه خواهد شد.

ضعف GT

عملکرد متوسط ​​هاردیک: یکی از ناامیدی های اصلی GT در این فصل عملکرد متوسط ​​هاردیک پاندیا کاپیتان آنها بوده است. این ستاره همه کاره نتوانست با چوب یا توپ نتیجه ای به ثبت برساند زیرا در 15 مسابقه 325 دوش به ثمر رساند و تنها سه ویکت را اسکالپ کرد.

نمایش فلاپ ساحی: Wriddhiman Saha، یک دروازه‌بان برجسته، خود را خوش‌شانس می‌داند زیرا مدیران تیم با وجود داشتن نرخ ضربه 127 در باز کردن ضربه و تنها یک امتیاز 50 بیشتر در 16 اور، هرگز به فکر جایگزینی او نبودند.

وابستگی بیش از حد به گیل: علی‌رغم یک حمله ضربه‌ای قوی، کل تیم آنقدر به Shubman Gill وابسته است که نمی‌تواند ضربه بزرگی را دریافت کند. برای کل تیم مهم است که در دیدار روز یکشنبه با CSK در یک بازی برتر گام بردارند.

موضوعات مطرح شده در این مقاله