فقط چهار هندی در آزمون ترکیبی هند و استرالیا ریکی پونتینگ یازدهم. نه شوبمن گیل و نه راویچندران اشوین

ریکی پونتینگ ترکیبی تست XI خود را از تیم های استرالیا و هند قبل از فینال جام جهانی تست ICC در 7 ژوئن در Oval در انگلستان انتخاب کرده است. ریکی پونتینگ، اسطوره استرالیایی، با انتخاب ترکیب یازده نفر از این دو تیم که قرار است در فینال جام جهانی تست ICC به مصاف هم بروند، به خاطر شهرت خود به فرم اخیر روی آورد. پونتینگ ابتدا یک بازکننده از هر تیم با استفاده از ترکیب چپ به راست انتخاب کرد زیرا روهیت شارما و عثمان خواجه توسط پادکست ICC Review در صدر فهرست قرار گرفتند.

کاپیتان سابق استرالیا، روهیت را به‌عنوان بازیکنی معرفی کرد که در ترکیب تست یازدهم به سر می‌برد، زیرا تجربه گسترده‌ای که به‌عنوان یک رهبر داشت، اگرچه پت کامینز هنوز بخشی جدایی‌ناپذیر از ترکیب پونتینگ محسوب می‌شود.

من با عثمان خواجه شروع می کنم. پونتینگ در پادکست ICC Review گفت: دو سال اخیر او، چه در استرالیا بوده باشد و چه در خارج از کشور، در صدر جدول بوده است.

تقریباً از زمانی که او دوباره به تیم استرالیا بازگردانده شد، او هیچ اشتباهی نکرده است. هر چه سنش بالاتر می رود بهتر می شود.

من به بازوی چپ و راست می روم، بنابراین روهیت شارما را به عنوان بازکننده دیگر انتخاب خواهم کرد. این فقط کاملاً مبتنی بر فرم نیست. دوست داشتم او کاپیتان تیم شود.

“پت کامینز، بعداً به او اشاره خواهم کرد، او در این سمت خواهد بود، اما فقط از نظر تجربه روهیت، بدیهی است که او برای مدت طولانی تری نسبت به پت کاپیتان بوده است، بنابراین فکر کردم که او شایسته کاپیتان این بازی است. تیم.”

در اوایل امسال، روهیت هند را به پیروزی 2-1 سری تست در زمین خانگی مقابل استرالیا هدایت کرد و با یک قرن جنگ سخت در بازی افتتاحیه در ناگپور، لحن خود را رقم زد.

این بازیکن 36 ساله سری Border-Gavaskar Trophy امسال را با 242 دوش با میانگین 40.33 به پایان رساند.

پونتینگ گفت: “ما می دانیم که او با خفاش چه کلاسی است.”

حتی فرم اخیر او در سری آخر مقابل استرالیا فوق‌العاده بود، او صد گل باورنکردنی را برای یک ویکت به ثمر رساند که در آن بقیه واقعاً با مشکل مواجه بودند.

پونتینگ به سرعت مارنس لابوشاگنه را در رتبه سه در یک تست ترکیبی یازدهم انتخاب کرد و مشارکت او در سال‌های اخیر را «مساوی، اگر نگوییم بهتر از هر ضربه‌زن دیگر در جهان» خواند.

پونتینگ گفت: «از زمانی که استیو اسمیت توسط جوفرو آرچر ضربه خورد، به‌عنوان جایگزین ضربه مغزی به بازی کریکت تست وارد شد.

او پیشرفت کرده است و به سرعت پیشرفت کرده است تا جایی که الان هست باشد، درست در صدر رده‌بندی مسابقات آزمایشی جهان، بنابراین عبور از او بسیار سخت بود.»

پونتینگ همچنین در مورد ترکیب تیم میانی با آنچه که به نظر او بهترین بت زن دهه گذشته هستند، قاطعانه بوده است.

پونتینگ گفت: «گذر از جفت بعدی که در ترکیب ضربه‌ای دارم، که ویرات کوهلی و استیو اسمیت هستند، بسیار دشوار است.

وقتی در مورد بازیکنان بزرگ دهه گذشته صحبت می کنید، هر دوی آن ها در صدر لیست هر کسی قرار می گیرند.

هر دو با نمرات آزمون استثنایی و هر دو صدها امتیاز.

می‌دانم که چند سالی می‌گذرد و ما کمی با ویرات افت کرده‌ایم، اما او در آخرین سری بازی‌ها مقابل استرالیا به بهترین حالت خود بازگشت و کاملاً شایسته این است که در سطح متوسط ​​انتخاب شود.»

در حالی که چندین ضربه زن از هر تیم می‌توانستند آخرین جایگاه متوسط ​​را به خود اختصاص دهند، پونتینگ با بازیکن همه‌جانبه راویندرا جادجا به‌عنوان مردی که می‌توانست به راحتی شماره شش یا هفت را نگه دارد، به سمت چپ رفت.

پونتینگ گفت: «آنچه از راوی جادجا در دو یا سه سال گذشته در کریکت تست دیده‌ام این است که ضربات ضربه‌های او چقدر پیشرفت کرده است و می‌تواند به راحتی جایگاه ششم یا هفتم را حفظ کند.

پونتینگ الکس کری را به عنوان یک دروازه بان در ترکیب تست XI قرار داد، اما کمتر مطمئن بود که استرالیایی در چه قسمتی می تواند ضربه بزند.

پونتینگ می‌گوید: «می‌تواند کری در شش و جادجا در هفت یا بالعکس باشد، هر طور که بازی پیش برود.

حرفه تست الکس کری نیز در 12 ماه گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

او تابستان گذشته در استرالیا عملکردی باورنکردنی داشت و پس از آن در آن شرایط سخت در هند در آخرین جام Border-Gavaskar خود را حفظ کرد و همچنین کاملاً فوق العاده بود.

شاید او دوندگی‌هایی را که ما فکر می‌کردیم در آن شرایط چرخشی در هند انجام می‌داد، نگرفت، اما اکثر بت‌بازان این کار را نکردند، بنابراین من به او شک می‌کنم.»

بازیکن همه کاره استرالیایی تاکید کرد که او تا آنجا که ممکن است گزینه های بولینگ را می خواهد و راحت است که در لحظات حساس توپ را به سمت چپ بازوی هندی جادجا پرتاب کند.

پونتینگ در انتخاب سه نفر اصلی خود مانند کامینز، میچل استارک و محمد شامی تردیدی نداشت.

استارک، به ویژه، توسط پونتینگ به دلیل مشارکتش در سال گذشته به عنوان “یکی از بهترین هایی که در واقع در کریکت تست داشته” مورد تحسین قرار گرفت.

پونتینگ اعلام کرد: «پت کامینز، شما باید در هر تیم آزمایشی که انتخاب می کنید باشید.

من فکر می‌کنم 12 ماه آخر میچل استارک یکی از بهترین‌های او در کریکت تست بوده است.

او مهارت های بیشتری را توسعه داده است، من فکر می کنم ثبات او بسیار بهتر شده است. ما می دانیم که او با توپ جدید چقدر خطرناک است، اما بولینگ قدیمی او قطعا بهبود یافته است.”

همراه با شامی، پونتینگ جادوهای IPL خود را با توپ جدید به عنوان عامل تعیین کننده در حضورش علیرغم اینکه یک تیم توپ قرمز بود، شناسایی کرد.

پونتینگ اضافه کرد که شامی “کاملاً شایسته” حضور در یازده تیمی بود که انتخاب کرد و فرم اخیر او در کریکت تست را تحسین کرد.

پونتینگ گفت: «می‌دانم که ما در حال انتخاب یک تیم آزمایشی در اینجا هستیم و رکورد شامی در تست‌ها در چند سال گذشته فوق‌العاده بوده است، اما برخی از بولینگ‌های او در چند هفته اخیر در IPL نیز کاملاً باورنکردنی بوده است.

“من فکر می کنم او فقط منتخب بولرهای جدیدی است که فکر می کنم اکنون به IPL می روند. می دانم که به سمت توپ قرمز می رویم، اما فکر می کنم او کاملا شایسته انتخاب شدن در این تیم است.

در حالی که یک جایگاه در ترکیب تست XI باقی مانده و چندین ستاره از هر تیم هنوز نامگذاری نشده اند، پونتینگ به سراغ بازیکن دوم در ناتان لیون استرالیا رفت.

پونتینگ گفت: “ناتان لیون دومین اسپینر در کنار خواهد بود.”

من اسپین را بر اساس آنچه که خفاش‌بازان شبه‌قاره‌ای هندی معمولاً در مورد اسپین بولینگ صحبت می‌کنند و هر کسی که از هند یا سری‌لانکا و مکان‌هایی مانند آن با آنها صحبت کرده‌ام، به ناتان لیون بسیار بالا می‌دهم، رتبه‌بندی می‌کنم. بنابراین او به آنجا می رود.”

در حالی که پونتینگ یک ترکیب ترکیبی از بین دو تیمی که قرار است در فینال جام تست جهانی با هم دیدار کنند، انتخاب کرده است، او مطمئن است که تیم در برابر همه بازیکنان رقابتی بیشتر خواهد بود.

“این یک طرف بسیار خوب است. من نمی خواهم تیم دیگری باشم که باید مقابل این تیم بازی کند.

تقریباً همه پایه ها پوشش داده شده است، بنابراین من فکر می کنم که در حال شکل گیری یک فینال جذاب جام جهانی تست است.

تست یازدهم ریکی پونتینگ هند-استرالیا: روهیت شارما (ج)، عثمان خواجه، مارنس لابوشاگن، ویرات کوهلی، استیو اسمیت، راویندرا جیدجا، الکس کری (هفته‌انه)، پت کامینز، میچل استارک، ناتان لیون، محمد شامی.

موضوعات مطرح شده در این مقاله