فرم روهیت شارما، نگرانی بولینگ مرگ برای سرخپوستان بمبئی قبل از بازی IPL مقابل RCB

با تشدید رقابت برای بازی‌های پلی آف، کاپیتان روهیت شارما در ضربات ضربی و بولینگ در اورهای مرگ، نگرانی بزرگی برای سرخپوستان بمبئی میزبان خواهد بود. با 184 دوش در 10 مسابقه با میانگین فراموش نشدنی 18.39 و نیم قرن انفرادی، شارما دومین فصل ضعیف متوالی خود را با خفاش تحمل می کند. برای هندی‌های بمبئی که در رده ششم قرار دارند تا در جدول امتیازی بالاتر بروند، مهم است که ضربه‌زن برتر آنها در ترتیب اخراج شود.

نقش شارما در این IPL شروع سریع در اوج بوده است، و او گاهی اوقات موفقیت هایی نیز کسب کرده است، اما ثبات قدم از ضربه زن راست دستی که اخراج های زودهنگام او در تعقیب و گریزهای بزرگ فقط بر فشار وارد شده است، دست برداشته است. ترکیب نسبتاً جدید ضربه زدن، که خوشبختانه از دیدگاه MI نیز نتیجه داد.

سرمربی هندی های بمبئی، مارک بوچر، چند بازی پیش اعتراف کرد که اگر هر یک از batsmen ها برای جستجوی دویدن تلاش کنند، ثبات می تواند مختل شود، اما برای شارما، یکی از بهترین گلزنان در IPL، این یک الگو است.

در IPL سال گذشته، که از نظر عملکرد نیز بدترین MI بود زیرا آنها در پایان به پایان رسیدند، شارما میانگین کمی بیش از 19 کسب کرد و در 14 مسابقه 268 دوش به ثمر رساند.

با این حال، با شلیک نکردن شارما در بالا، MI افرادی مانند ایشان کیشان، سوریاکومار یاداو و کامرون گرین را در وسط قرار داد، در حالی که تیلاک وارما و تیم دیوید نیز شیار خود را در فینیشرهای با کیفیت در انتهای سفارش یافتند.

MI سعی کرد با فرستادن او به شماره 3 در آخرین بازی خود مقابل Chennai Super Kings، فشار را از روی شارما بردارد، اما این حرکت برای هیچ یک از طرفین کارساز نبود. شارما دومین اردک متوالی و چهارمین امتیاز تک رقمی خود را در یورتمه سواری حفظ کرد، در حالی که گرین که در غیر این صورت شلیک می کرد، در اولین اوور شش نفر سقوط کرد.

MI تنها توانست یک امتیاز ضعیف 139/8 را در زمین خانگی CSK انجام دهد و برای اولین بار در 13 سال گذشته به رقبای اصلی خود شکست خورد.

در همین حال، سرخپوستان بمبئی نیز نگران مرگ بولینگ خود خواهند بود، زیرا آنها چهار مجموع متوالی بیش از 200 بازی بولینگ را برای اولین بار واگذار کرده اند، که دو مورد از آنها روی عرشه های مسطح در ورزشگاه Wankhede ثبت شده است.

از سوی دیگر، RCB امیدوار است که سه جلویی آنها یعنی Virat Kohli، Faf du Plessis و Glenn Maxwell در صدر قرار گیرند، زیرا هر زمان که آنها به طور جمعی این کار را انجام داده اند، تیم عمدتاً در سمت راست نتایج بوده است.

ماهیپال لومرور 54 گل مقابل دهلی کپیتالز به ثمر رساند اما ضربه او کافی نبود زیرا RCB متحمل یک شکست شوکه شد که آنها را با 5 برد و همین تعداد باخت از 10 مسابقه در رده پنجم جدول نگه داشت.

با 511 دوش، دو پلسیس تنها بت‌بازی در این فصل است که از مرز 500 دویدن عبور کرده است و RCB امیدوار است که کاپیتان آنها، همراه با سایرین در دویدن، بتواند در اولین ضربه زدن، یک ضربه بزرگ را بزند.

اما باید دید که آیا RCB به غیر از سه بزرگی که تا کنون در IPL کارهای سنگین را انجام داده اند، چیزهای بیشتری در قفسه خود دارند یا خیر. دینش کارتیک در این فصل با خفاش شکست خورده است و RCB نیز فاقد یک ضربه زن بزرگ در رده های میانی و پایین است.

حضور جاش هزلوود به RCB برتری در بولینگ به رهبری محمد سراج داده است که تاکنون در 10 مسابقه 15 ویکت گرفته است.

سرخپوستان بمبئی: روهیت شارما (ج)، جوفرا آرچر، ارشد خان، جیسون بهرندورف، دیوالد برویس، پیوش چاولا، تیم دیوید، راگاو گویال، کامرون گرین، ایشان کیشان