ظهیر خان که از جراحات مکرر بول‌بازان هندی «گیج» شده است، می‌گوید «فراتر از درک او» است.

ظهیر خان تنیس‌باز سابق هندی روز پنجشنبه گفت که از اینکه تعدادی از بول‌بازان سرعتی در حال گذراندن زمان دور از زمین برای پرستاری از آسیب‌های مکرر هستند، “متحیر” است و افزود که جایی اشتباه است و آنها چنین “آسیب‌های بزرگی” می‌گیرند. به غیر از جاسپیت بومرا، که ماه‌هاست از میادین دور بوده است، دیپاک چهار و پراسید کریشنا نیز برای مدت طولانی کریکت را از دست داده‌اند. چهار در IPL در حال انجام بازگشت، اما چند بازی بین چنای سوپر کینگز را به دلیل آسیب دیدگی همسترینگ از دست داد، در حالی که پراسید مشکل کمر داشت که منجر به شکستگی استرس شد.

من هم مثل شما از این موضوع متعجبم. شما به بولرها اشاره کردید، اما برخی از خفاش‌بازان هم هستند که آسیب‌های جدی دیده‌اند. این چیزی است که من نمی فهمم و قطعاً به ترکیب مربوط می شود.

برخی چیزها را باید با دقت از نظر نحوه قرارگیری آنها در کل فصل، تمرینات و نسبت ریکاوری آنها و خیلی چیزهای دیگر به دقت بررسی کرد.

او افزود: «گفتن یک کلمه (برای توصیف) دقیقاً آنچه در حال رخ دادن است بسیار سخت است، اما من می‌توانم بگویم، بله، جایی اشتباه می‌شود و همه این افراد به شدت مجروح شده‌اند.

اما ظاهر از نحوه اجرای دو بازیکن کلیدی دیگر هند – محمد شامی و محمد سراج – در این IPL خوشحال بود.

تماشای کار آنها بسیار خوب بود. آنها همه چیز را ساده نگه داشته اند، آنچه لازم است. من می توانم بگویم که این روش درستی برای نزدیک شدن به بازی است، و دیدن بازیکنانی (مثل آنها) که برای ساده نگه داشتن چیزها به همین شکل تنظیم شده اند بسیار عالی است. و در قالب گرفتار نشوید.”

ظهیر گفت که یک IPL سخت برای شامی و سراج نباید به میزان قابل توجهی بر حجم کاری آنها تأثیر بگذارد و به میزان بولینگ مورد نیاز در کریکت تست اشاره کرد زیرا بازیکنان هندی همچنین به فینال جام جهانی تست برابر استرالیا در 7 ژوئن چشم دوخته اند.

“به عنوان یک کاسه‌زن، هرچه بیشتر کاسه ببندی، برای تو بهتر است – من همیشه به آن نگاه کرده‌ام. وقتی به حجم کار نگاه می‌کنید، من همیشه معتقد بوده‌ام که در مورد IPL به عنوان یک تورنمنت و T20 به عنوان یک تورنمنت فرمت صحبت می‌کنیم، اوورهای با شدت بالا شما مانند 64 یا 70 هستند – این همان اورهایی است که شما به آنها نگاه می‌کنید. توضیح داد.

این یک حجم کاری (سناریو) خیلی زیاد نیست. با دانستن اورهای یک مسابقه، همیشه می توانید خودتان را کنترل کنید، اما وقتی به فینال مسابقات تست نگاه می کنید، در مورد افزایش حجم کاری صحبت می کنید. وی افزود: در مسابقات تستی، روزی 18 تا 20 اور کاسه خواهید زد که با شدت بالا خواهد بود.

از نظر مدیریت بار، برای یک بولر این است که خود را آماده کنید تا یک روز را برای 90 اور در زمین بگذرانید و روز بعد برگردید و در صورت نیاز این کار را انجام دهید. برنده جام جهانی 2011 گفت: این یک آمادگی است، از نظر بار، باید همین الان افزایش یابد، نه کاهش.

این سرعت‌باز سابق نارضایتی خود را از شیوه‌ای که Sunrisers Hyderabad در این IPL به کار گرفته و از عمران مالک استفاده کرده است، ابراز نارضایتی کرده است که سرعت سریع آن بدون استثنا همه را تحت تأثیر قرار داده است.

ظهیر گفت: «من فکر می‌کنم فرنچایز با عمران مالک به گونه‌ای رفتار نکرد که SRH باید از خدمات او استفاده می‌کرد و این امر مشهود بود.

وی افزود: وقتی از یک خیاط جوان صحبت می کنید، به ایجاد چنین محیط و حمایتی نیز فکر می کنید. این (نوع) رهبری لازم است. متأسفانه، این موضوع از طرف SRH مشخص نبود و به همین دلیل است که او فصلی را که در اختیار داشت، پشت سر گذاشت.» زاهیر، که همچنین رئیس جهانی توسعه کریکت در هندی‌های بمبئی است، گفت که این فرنچایز علی‌رغم غیبت بول‌بازان جاسپریت بومرا و جوفرو آرچر به خوبی کار می‌کند.

وقتی در مورد سرخپوستان بمبئی صحبت می کنید و به مسیری که فصل پیش می رفت نگاه می کنید، فصل سختی بود (به دلیل) ابتدا از دست دادن (جاسپریت) بومر و سپس جافری آرچر. از نظر بولینگ، فصل سختی بود، اما ضربه زدن بسیار خوب بود – من آن را اینگونه می بینم.”

در مجموع فصل بسیار خوب بوده است و من می‌توانم بگویم که آنها شتاب بالایی دارند. می‌توانید در مورد نتیجه بازی گذشته صحبت کنید، اما (حتی) در این (بازی) نحوه ضربه زدن آنها به این سطح، خوب بود.” ظاهر گفت.

ظاهر اعتراف کرد که MI بومراه را از دست داده است اما افزود که پیوش چاولا (20 ویکت در 13 مسابقه) به طرز باورنکردنی از تجربه خود استفاده کرده است.

شکی در این نیست – بومراء برنده مسابقه است. من در مورد عدم تجربه در تیم بولینگ هندی های بمبئی بسیار پر سر و صدا بوده ام.

پییش چاولا به خوبی کار کرده و مسؤولیت بولینگ را در کمپ به عهده گرفته است، اما این ضعف در بولینگ آنها همیشه وجود داشته و بومراه دلیل اصلی آن بوده است و جفره نیز به این لیست پیوست. اگر بومراه در اطراف بود، اوضاع فرق می کرد.» او گفت.

در طول سال‌ها در IPL شما ارزشی را که تجربه به ارمغان می‌آورد، دیده‌اید، کسی که آنجا بوده، این کار را انجام داده است، کسی که می‌تواند فشار را به خوبی تحمل کند.

«در بخش ریسندگی تعداد زیادی از اسپینرهای جوان وجود دارد. چاولا یک چالش سرراست بود زیرا او می‌تواند با تجربه‌اش این افراد را راهنمایی کند.»

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله