سون هیونگ مین ستاره اسپرز اولین آسیایی شد که 100 گل در لیگ برتر به ثمر رساند

سون هیونگ مین گل تاریخی خود در پیروزی 2-1 تاتنهام مقابل برایتون را به پدربزرگ فقیدش تقدیم کرد، پس از اینکه ستاره کره جنوبی اولین آسیایی شد که 100 بار در لیگ برتر گلزنی می کند. سون به سبکی به قرن خود رسید و با یک فینیش کرلینگ عالی توانست تاتنهام را در نیمه اول در شمال لندن در روز شنبه پیش بیاورد. پس از مساوی شدن دانک لوئیس، برنده دقیقه 79 هری کین تضمین کرد که گل سون بیهوده نخواهد بود زیرا تاتنهام رتبه پنجمی همچنان به چالش برای صعود به لیگ قهرمانان اروپا از طریق صعود به 4 تیم برتر ادامه می دهد.

این یک تقویت خوب برای سون 30 ساله بود که فصل سختی را پشت سر گذاشته است.

علاوه بر یک طلسم طولانی غیرمعمول از فرم شخصی ضعیف، که شامل چندین جادو روی نیمکت بود، سون مجبور شد با مرگ اخیر پدربزرگش مقابله کند.

“این چیزی است که من آرزویش را داشتم. این یک دستاورد شگفت انگیز است که بدون هم تیمی هایم به آن نمی رسیدم.»

“به ثمر رساندن 100 گل در لیگ برتر چیز بزرگی است. من بسیار احساساتی بودم زیرا در چند هفته گذشته لحظات سختی را پشت سر گذاشتم. پدربزرگم فوت کرد و این کار آسانی نبود. من می خواهم این گل را به او پاس کنم.”

سون از زمانی که در سال 2015 از بایرلورکوزن با قراردادی 22 میلیون پوندی (27 میلیون دلاری) به نظر می رسد، حرفه ای قابل توجه در تاتنهام داشته است.

نمایش های پویا او را به یکی از ترسناک ترین بازیکنان لیگ برتر تبدیل کرده است، در حالی که شخصیت متواضعش او را به محبوبیت هواداران تاتنهام تبدیل کرده است.

سون امیدوار است آخرین لحظه تاریخی او به عنوان الهام بخش دیگر آسیایی هایی باشد که رویای بازی در لیگ های برتر اروپا را دارند.

وی گفت: امیدوارم همه بازیکنان آسیا به ویژه در کره جنوبی به این دستاورد نگاه کنند و باور داشته باشند که آنها هم می توانند این موفقیت را انجام دهند.

این برای آسیا خوب است و من مسئولیت بزرگی را بر عهده می‌گیرم که نمونه خوبی برای کمک به بچه‌های جوان باشم. می خواهم باور کنند که یک بازیکن آسیایی می تواند کارهای شگفت انگیزی در لیگ برتر انجام دهد.”

سون با اعتراف به اینکه گاهی اوقات برای او سخت بود که در طول فصل سخت خود شاداب بماند، افزود: “گاهی اوقات همیشه منتظر یک فصل عالی هستید. من ناامید هستم، اما بازیکن کاملی نیستم، بنابراین باید نقاط ضعفم را بررسی کنم.

هواداران از من حمایت می کنند و باید مسئولیت زیادی را بر عهده بگیرم تا تا پایان فصل عملکرد خوبی داشته باشم.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله