سناریوی مقدماتی پلی آف IPL: چگونه رویال چلنجرز بنگلور، راجستان رویالز می توانند واجد شرایط شوند

RCB و RR در جدول امتیازات IPL 2023 خارج از پلی آف هستند© BCCI/Sportzpics

پس از 5 برد در 11 مسابقه، رویال چلنجرز بنگلور (RCB) دیده می شود که می خواهد یک فشار دیرهنگام برای افزایش شانس خود برای راهیابی به پلی آف داشته باشد. تیم تحت رهبری Faf du Plessis برابر تیم راجستان سانجو سامسون است که در حال حاضر نیز خارج از چهار تیم برتر قرار دارد. با 6 برد از 12 مسابقه، رویالز فیلمنامه کمی بهتر از تیم بنگلور دارد، اما آنها همچنین به نتایج مثبت تا پایان نیاز دارند تا بتوانند در دور بعد حضور داشته باشند. سناریوی رویالز به سختی رویال چلنجرز نیست، چرا که پس از شکست یکشنبه، عملاً از رقابت های پلی آف خارج خواهند شد.

سناریوی انتخابی پلی آف رویال چلنجرز بنگلور:

این تقریباً یک بازی ضروری برای RCB Virat Kohli است. فرنچایز باید هر سه بازی باقیمانده را برنده شود تا مدعی قدرتمندی برای حضور در پلی آف باقی بماند. آنها با سه برد 16 امتیازی خواهند داشت که احتمالا برای رده سوم یا چهارم جدول کافی خواهد بود.

هندی‌های بمبئی، لاکنو سوپر غول‌ها، راجستان رویالز، پادشاهان پنجاب و نایت سواران کلکته می‌توانند برای این نقاط با RCB رقابت کنند. با پیروزی چنای سوپر کینگز در امشب، حضور آنها در فینال 4 تایید خواهد شد.

امتیاز خالص RCB 0.345- برای آنها مشکل ساز است. بنابراین، آنها به سادگی نمی توانند شکست دیگری را تحمل کنند.

سناریوی مقدماتی پلی آف راجستان رویالز:

اگر سلطنتی ها در این مسابقه پیروز شوند، به رتبه سوم جدول امتیازی صعود خواهند کرد و شانس پلی آف خود را به طور قابل توجهی بهبود می بخشند. در حالی که سلطنتی ها برای حفظ سرنوشت پلی آف خود باید هر دو بازی باقیمانده خود را نیز ببرند، حتی یک برد از این دو مسابقه می تواند برای آنها کافی باشد تا اگر چند نتیجه دیگر به نتیجه برسد، واجد شرایط باشند.

راجستان با رتبه خالص سالم +0.6333 در موقعیت بهتری نسبت به بنگالورو قرار دارد. اما، اگر آنها می‌خواهند تنها با 14 امتیاز واجد شرایط باشند، یکی از MI و LSG نیز باید در 14 امتیاز باقی بماند، در حالی که RCB، PBKS و KKR باید پشت سر آنها در مسابقه بمانند.

موضوعات مطرح شده در این مقاله