آلکاراز شماره 1 جهان را با برد در رم خیس جشن می گیرد.

کارلوس آلکاراز بازگشت خود را به شماره یک جهان با دیدار راحت آلبرتو راموس-وینولوس اسپانیایی رتبه دوم در اولین مسابقه اوپن ایتالیا در روز شنبه، زمانی که بازی به دلیل آب و هوای خیس بد قطع شد، مشخص کرد. آلکاراز با فرم، تنها با حضور در زمین برای انجام مسابقه دور دوم خود در رم، رتبه 1 را به دست آورد، زیرا او برای سومین تورنمنت متوالی تلاش می کند برنده شود. این بازیکن 20 ساله که راموس-وینولاس را 6-4 و 6-1 شکست داد، از نواک جوکوویچ به عنوان شماره یک جهان سبقت خواهد گرفت و مطمئناً در اوپن فرانسه در اواخر این ماه در صدر جدول قرار خواهد گرفت.

او در این مسابقه که به دلیل باران سیل آسا که پایتخت ایتالیا را خیس کرده بود، با چند ساعت تاخیر آغاز شد، پیروز شد.

شرایط اینجا آسان نبود: باران، تمام روز منتظر ماندن، ندانستن اینکه آیا بازی خواهم کرد یا نه. الکاراز گفت سخت بود.

وی افزود: اول یا دوم شدن برای من خیلی تغییر نمی کند، فقط روی مسابقات و بازی ام تمرکز می کنم.

این بازیکن اسپانیایی در سپتامبر گذشته با قهرمانی در اوپن آمریکا به جوانترین شماره یک جهان تبدیل شد، در حالی که جوکوویچ به دلیل وضعیت واکسیناسیون کووید از ورود به ایالات متحده خودداری کرد.

آلکاراز بیست و سومین هفته خود را در شماره 1 جهان از 22 می آغاز خواهد کرد.

بازیکن دوم پس از قهرمانی های پیاپی در زمین های خاکی در بارسلونا و مادرید با یک رگه خوب وارد پایتخت ایتالیا شد و راموس-وینولاس را مدیریت کرد.

او کنترل مسابقه را در دست گرفت که معلوم شد آخرین بازی ست اول بود، راموس-وینولاس را شکست و در یک مسابقه فشرده تا آن لحظه پیش افتاد.

از آنجا، آلکاراز دنده‌های خود را تغییر داد و رپرتوار وسیعی از حملات را آزاد کرد که راموس-وینولاس را متحیر کرد و درگیری دور سوم را با جیری لهکو یا فابیان ماروزان ترتیب داد.

استفانوس تسیسپاس رتبه پنجم قرار بود در دور سوم به آلکاراز بپیوندد زیرا او با نتیجه 6-4، 4-3 از نونو بورخس از پرتغال پیش بود که بازی به دلیل بارندگی دیگر متوقف شد.

فدراسیون تنیس ایتالیا اعلام کرد که بازی ها در ساعت 11:00 به وقت محلی (09:00 به وقت گرینویچ) روز یکشنبه از سر گرفته می شود، به این معنی که دانیل مدودف و الکساندر زورف منتظر دیدارهای افتتاحیه خود هستند.

– اوسوریو گارسیا را غافلگیر کرد –

کارولین گارسیا پس از شکست 6-4، 6-4 مقابل کامیلا اوسوریو، چهارمین بازیکن 10 برتر جهان شد که از مسابقات زنان حذف شد.

اوسوریو پس از پیروزی در ست های متوالی شوکه کننده اش در مسابقه ای که با دو ساعت تاخیر آغاز شد و بیش از یک ساعت در اوایل ست دوم متوقف شد، نزدیک به گریه بود.

اوسوریو شماره 100 جهان را با بهترین برد حرفه ای، برای اولین بار در مرحله یک هشتم نهایی WTA 1000 قرار داد.

او در دور بعد به مصاف بئاتریس حداد مایا می رود.

اوسوریو در دادگاه گفت: “من به معنای واقعی کلمه هیچ کلمه ای برای توصیف احساسم در حال حاضر ندارم.”

من کمی با مصدومیتم دست و پنجه نرم کرده ام و حالا که به بازی برگشتم و شماره چهار جهان را شکست دادم، نمی توانم آن را باور کنم.

از اینکه چگونه توانستم آرامش خود را حفظ کنم و مسابقه را به پایان برسانم بسیار خوشحال و افتخار می کنم.

گارسیا به همراه آرینا سابالنکا شماره دو جهان، جسیکا پگولا شماره سه جهان و اونس جابرت شماره هفت جهان از دور مسابقات حذف شدند.

آندری روبلف شماره شش جهان یکی از معدود افراد خوش شانسی بود که از باران اولیه فرار کرد و الکس مولکان را با نتایج 6-3 و 6-4 شکست داد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید می شود.)

موضوعات مطرح شده در این مقاله