سناریوی مسابقه پلی آف IPL 2023 کامل: چگونه CSK، LSG، RCB، MI، KKR و RR در 4 جایگاه برتر قرار گرفتند

تنها دو روز پایانی مرحله لیگ IPL 2023 باقی مانده است و سه مکان پلی آف هنوز برای گرفتن است. تنها مدافع عنوان قهرمانی گجرات تایتانز از دو جایگاه برتر مطمئن است، در حالی که شش تیم هنوز شانس حضور در پلی آف را دارند. Chennai Super Kings با MS Dhoni، Lucknow Super Giants با Krunal Pandya، Royal Challengers Bangalore با Faf du Plessis، Mumbai Indians با Rohit Sharma، Rajasthan Royals با Sanju Samson و Kolkata Knight Riders با Nitish Rana شش تیمی هستند که هنوز شانس موفقیت دارند. پلی آف پنجاب کینگز، سان رایزر حیدرآباد و دهلی کپیتالز قبلاً از رقابت های پلی آف حذف شده اند.

در اینجا سناریوی کامل مسابقه پلی آف IPL 2023 آمده است:

CSK (15 امتیاز، 13 بازی، NRR + 0.381) روز شنبه به مصاف دی سی می رود.

تیم تحت رهبری MS Dhoni می تواند با پیروزی مقابل دی سی در روز شنبه به مرحله پلی آف صعود کند. با این حال، آنها یک برد بزرگ را می‌خواهند تا رتبه سه تیم برتر را تضمین کنند زیرا LSG نیز 15 امتیاز دارد.

اگر آنها شکست بخورند، CSK همچنین می تواند در 4 تیم برتر باقی بماند اگر نتایج مسابقات LSG، RCB یا MI به نفع آنها باشد.

LSG (15 امتیاز، 13 بازی، NRR + 0.304) – شنبه با KKR ملاقات کنید

آنها عملاً همان سناریوی CSK را دارند. پیروزی بر KKR آنها را به پایان خواهد رساند، یک برد بزرگ آنها را به دو تیم برتر منجنیق خواهد کرد. حتی اگر شکست بخورند، اگر نتایج مسابقات CSK، RCB یا MI به نفع آنها باشد، می توانند از آن عبور کنند.

RCB (14 امتیاز، 13 بازی، NRR + 0.180) یکشنبه با GT روبرو خواهد شد

بردهای بزرگ در دو بازی اخیر رتبه خوبی را برای RCB تضمین کرده است. پیروزی بر GT آنها را در رتبه 4 برتر قرار می دهد، مشروط بر اینکه MI با اختلاف زیادی SRH را شکست ندهد. هر دو بازی یکشنبه برگزار خواهند شد و امتیاز RCB بسیار بهتر از MI است.

اگر CSK یا LSG بازی‌های مربوطه خود را ببازند و RCB GT را با اختلاف زیادی شکست دهد، می‌توانند در دو تیم برتر قرار بگیرند.

حتی اگر آنها ببازند و MI نیز ببازد، RCB از نرخ اجرای بسیار بهتر خود عبور خواهد کرد. سناریوی دیگری وجود دارد که در آن KKR (در حال حاضر با 12 امتیاز) LSG را با اختلاف زیادی شکست داد و هر دو RCB و MI شکست خوردند. در این صورت نرخ اجرا نقش مهمی ایفا می کند و RCB بهترین رکورد را در بین این سه خواهد داشت.

MI (14 امتیاز، 13 بازی، NRR -0.128) یکشنبه با SRH روبرو خواهد شد

قهرمانان پنج دوره با قرار گرفتن در رده ششم جدول امتیازات در موقعیت دشواری قرار می گیرند. با این حال، آنها در آخرین بازی خود با SRH پایین رده روبرو شدند. آنها باید آخرین بازی خود را ببرند و امیدوارند که یک تیم از CSK، LSG و RCB در آخرین بازی های مربوطه خود شکست بخورند. بنابراین MI (16 امتیاز در صورت پیروزی مقابل SRH) در 4 تیم برتر قرار دارد.

اگر CSK، LSG و RCB بازی‌های خود را از دست بدهند و تیم تحت رهبری روهیت شارما به پیروزی بزرگی دست یابد، آن‌ها همچنین این شانس را دارند که در دو تیم برتر قرار گیرند.

RR (14 امتیاز، 14 بازی، NRR +0.148)

اکنون آنها باید به نتایج سایر تیم ها – به ویژه مسابقات اخیر RCB و MI- وابسته باشند. آنها برای اینکه شانس حضور در جمع 4 تیم برتر را داشته باشند، نیاز دارند که هر دو تیم در مسابقات خود شکست بخورند. RCB برای ورود RR به 4 برتر باید ضرر بزرگی داشته باشد. KKR همچنین می تواند از آنها پیشی بگیرد، اما برای آن KKR باید LSG را با بیش از 100 ران شکست دهد.

KKR (12 امتیاز، 13 بازی، NRR -0.256) – مقابل LSG در روز شنبه

آنها نه تنها به پیروزی در برابر LSG با اختلاف بسیار زیاد نیاز دارند تا شانس حضور در جمع 4 تیم برتر را داشته باشند، بلکه برای رسیدن به آن به نتایج دیگری نیز متکی هستند. برای اینکه KKR واجد شرایط شود، هر دو RCB و MI باید با اختلاف زیادی ببازند.

موضوعات مطرح شده در این مقاله