“روزی سه داروی مسکن مصرف می کرد”: زمانی که ساچین تندولکار می ترسید کارش تمام شده باشد

ساچین تندولکار در طول دوران حرفه ای خود چندین رکورد را شکست که هنوز هم در اختیار دارد.© AFP

ساچین تندولکار، بزرگ باتجربه هندی، نیم قرن خود را در روز دوشنبه، 24 آوریل به پایان رساند. استاد بلستر که روز دوشنبه پنجاهمین سالگرد تولد خود را جشن گرفت، دوران بازیگری درخشانی داشت و چندین رکورد را که هنوز هم در اختیار دارد، شکست. تندولکار پیش از تولد 50 سالگی خود، در مورد عوامل مختلفی پیرامون حرفه خود صحبت کرد، از جمله آسیب آرنج تنیس بازان که او را در اواسط دهه 2000 آزار داد. تندولکار فاش کرد که این مصدومیت منجر به گمانه زنی ها درباره پایان زودهنگام حرفه درخشان او شده است

«در دهه 90، امروز با تکنولوژی و همه چیزهایی که در زمینه پزشکی اتفاق می‌افتد، جراحی کمر مهم بود، اما پایان کار شما نبود. اما در آن مرحله آنقدر نگران بودم که اگر عمل جراحی اشتباه انجام شود ممکن است پایان کار من باشد. من در حال تقلا بودم چون ایستاده درد زیادی داشتم که حتی نمی توانستم به زانوهایم دست بزنم و لمس کنم، وقتی مجبور شدم روی صندلی همچین چیزی بنشینم اصلاً نمی توانستم خم شوم، بیشتر از 2 دوام نمی آورد- هر بار 3 دقیقه مجبور بودم مدام موقعیت خود را تغییر دهم که این یک کابوس بود [sic]. من احتمالاً چنین خواهم گفت.

تندولکار همچنین فاش کرد که برای کاهش ناراحتی باید «روزی سه مسکن» مصرف کند.

«مثل فردایی وجود ندارد، به معنای واقعی کلمه سه مسکن در روز مصرف می‌کردم، قبل از هر تمرین یک مسکن مصرف می‌کردم و می‌رفتم بازی. ساچین افزود که یک عمل جراحی جدی است.

Tendulkar در تست ها و ODI ها رتبه اول را در دویدن دارد. او تنها کریکت‌بازی است که 100 قرن بین‌المللی را به ثمر رسانده و اولین کسی است که در بازی‌های ODI دو قرن به ثمر رسانده است.

Tendulkar بالاترین جایزه غیرنظامی هند، Bharat Ratna را در سال 2014 دریافت کرد. او جوان ترین دریافت کننده تا به امروز و اولین ورزشکاری است که این جایزه را دریافت کرده است.

موضوعات مطرح شده در این مقاله